בית המשפט השלום בירושלים הורה בצהריים (יום חמישי) לשחרר למעצר בית את אחד מלוחמי המילואים שירו בפלסטינים אתמול בעיר העתיקה בירושלים. השופט, ציון סהראי, ציין כי "מדובר באירוע מורכב הכולל מספר מעורבים, ומספר גרסאות. לא ניתן לשלול את גרסתו של איש המילואים". גם הפלסטיני שנורה ונפצע קשה, והיה בסטטוס עצור בבית החולים, שוחרר כרגע ממעצר. מלבדו נפצעו שלושה פלסטינים נוספים באורח קל.
תיעוד מזירת הירי, רחוב דוד בירושלים
(צילום: גיל יוחנן)

לדיון קדמה השתלשלות אירועים מביכה, שבה היחידה החוקרת הודיעה לבני משפחתו של איש המילואים שהוא משתחרר ממעצר ועליהם להגיע לאסוף אותו. לאחר מכן, מסיבה לא ברורה, הקצין שהורה על השחרור החליט לעצור את איש המילואים בכל זאת, ולהביאו לדיון הארכת מעצר. בנוסף, החשוד שהמשטרה שחררה אתמול ללא תנאים מגבילים נעצר הבוקר מחדש.
נציגת המשטרה אמרה במהלך הדיון: "אתמול התרחש אירוע בשעות הערב בעיר העתיקה בירושלים כאשר על-פי החשד המשיב ביחד עם אחרים ירו בקורבן שמאושפז בבית חולים במצב קשה. על-פי החשד גם המשיב ירה וגם מעורב נוסף. אציין כי שני מעורבים נוספים נחקרו. אנחנו מקבלים את ההחלטות בהתאם לצורכי חקירה. מדובר בעבירה שמגלה מסוכנות ומעבר לתוצאה האירוע יכל להסתיים בנזק הרבה יותר חמור. מדובר במקום צפוף. אנחנו נצטרך לחקור את כל האירוע הזה אבל גם בעדויות של המשיב ושנגבו יש פער שאנחנו נצטרך לבדוק ולכן לנוכח האמור אבקש להיעתר לבקשה להאריך את מעצרו ב-5 ימים".
סנגורו של החשוד ציין במהלך הדיון כי הבוקר קצין משטרה הודיע על שחרורו של חייל המילואים - אך בזמן הליך השחרור שינו במשטרה את עמדתם והחליטו לבקש את הארכת מעצרו: "היום התקשר קצין חקירות שאמר שהוא משוחרר ובני משפחתו יכולים להגיע לקחת אותו". נציגת המשטרה השיבה: "אני מצטערת כנציגת המשטרה שאמרו למשפחה שהוא משתחרר".
1 צפייה בגלריה
זירת הירי רחוב דוד בירושלים
זירת הירי רחוב דוד בירושלים
זירת הירי רחוב דוד בירושלים. החקירה נמשכת
(צילום: דוברות המשטרה )
אתמול עדכנה המשטרה כי תקרית הירי בעיר העתיקה בירושלים התרחשה לאחר שקטטה פרצה בין ארבעה צעירים חמושים, בהם חייל בשירות סדיר ושני מילואימניקים בלבוש אזרחי, וכן אזרח שהיה עימם, לבין ארבעה תושבי מזרח ירושלים והעיר העתיקה. במהלך הקטטה, שכללה גם השלכת חפצים, המעורבים ביצעו ירי שפגע לפחות באחד מהמעורבים. אחד החיילים שירו במהלך הקטטה אמר כי חש מאוים, וטענתו תיבדק בחקירה. דיווח אודות המקרה הועבר למצ"ח.
החייל היורה הוא לוחם מילואים שיצא מעזה, וקיבל בעבר את צל"ש הרמטכ"ל על פעילות בג'נין. "הגעתי לירושלים לחופשה יחד עם בני משפחתי", סיפר בעדותו. "התחיל דין ודברים עם מקומיים, והם לא נתנו לנו להמשיך. היינו עם משפחות וילדים, ובשלב מסוים תפסו את הנשק ובני משפחתי צעקו לשוטרים - אבל במשך חמש דקות לא הגיעו כוחות. בזמן הזה הותקפנו באגרטלים, ניסו לעשות בנו לינץ'. יריתי כדור בודד כמוצא אחרון".