תיעוד מתקיפת עמדת ירי נ"ט של הג'יהאד האיסלאמי
(צילום: דובר צה"ל)

כלי טיס של צה"ל תקף אמש (רביעי) עמדת ירי נ"ט של הג'יהאד האיסלאמי בדרום רצועת עזה. לפי ההערכה, העמדה שימשה את חוליית הטרור שהותקפה שלשום ברכבה על ידי מטוסי צה"ל סמוך לחאן יונס, כשהייתה בדרכה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל.
3 צפייה בגלריה
סאא'ד ג'ואד עבד פרואנה
סאא'ד ג'ואד עבד פרואנה
סאאד ג'ואד עבד פרואנה (מימין) וואאל מוחמד צברי אגא
(צילום: דובר צה"ל)
דובר צה"ל מסר כי אחד משני הפעילים שחוסלו אמש הוא סאאד ג'ואד עבד פרואנה. הוא היה חבר בחוליית נ"ט שקידמה פיגועים במבצע "שומר החומות" לפני שנתיים והיה מעורב בשורת ניסיונות לבצע פיגועי ירי נ"ט לאורך התקופה האחרונה.
הפעיל השני שחוסל הוא ואאל מוחמד צברי אגא, חבר חוליית נ"ט בחאן יונס. אגא היה מעורב בניסיונות קידום פיגועי נ"ט במבצע "עלות השחר" בקיץ האחרון.
זירת פגיעת הרקטה באשקלון
(צילום: עידו ארז, מאיר תורג'מן, דוברות כבאות והצלה)

3 צפייה בגלריה
זירת פגיעת הרקטה באשקלון
זירת פגיעת הרקטה באשקלון
זירת פגיעת הרקטה באשקלון
(צילום: תומר שונם הלוי)
3 צפייה בגלריה
ירי רקטות מעזה
ירי רקטות מעזה
ירי רקטות מעזה
(צילום: רויטרס)
בינתיים נמשך ירי הרקטות מרצועת עזה ונזק נגרם לכמה מבנים, אך לא היו נפגעים. במטח כבד מוקדם יותר אמש לעבר עוטף עזה נפגע בית בנתיבות. גבר שהיה בבית ושהה במרחב מוגן לא נפגע. בירי נוסף נפגע בית בקיבוץ ניר עם מפגיעת מיירט, לא היו נפגעים. נזק כבד נגרם למחסן ולרכב מרקטה שהתפוצצה באשקלון. רקטה נוספת נפלה ליד בית בשדרות ואישה לקתה בחרדה.
גורם ישראלי בכיר הכחיש אמש בשיחה עם ynet את הדיווח בתקשורת המצרית שלפיו הושג הסכם על הפסקת אש מיידית בין ישראל לג'יהאד האיסלאמי. עם זאת, הוא אישר כי מתקיימים מגעים, וכי יש אפשרות סבירה שהפסקת אש תוכרז בשעות הקרובות.
לדברי הגורם, ישראל בודקת את מהימנות ההבטחות של הג'יהאד. המטרה היא בין השאר לוודא שארגון הטרור לא ינצל את הדקות שלפני הפסקת האש לפעולת ראווה, כמו זו שהוא נוהג לעשות בדרך כלל כדי להיראות כמי שאמר את המילה האחרונה. לדברי הגורם, "הפסקת אש תיבחן רק במעשים, ולא במילים".
נתניהו: "אנחנו עדיין בעיצומה של המערכה, גם ברגיעה - הבחירה שלנו"
(צילום: לע"מ )

מוקדם יותר, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט מסרו הצהרה, בצל מטחי הרקטות. נתניהו אמר כי "אנחנו עדיין בעיצומה של המערכה. ברגעים אלו ממש כוחותינו תוקפים בעוצמה ברצועת עזה וגובים מחיר יקר מארגוני הטרור. כל מי שפוגע בנו, דמו בראשו. אנחנו אומרים למחבלים ושולחיהם, אנו רואים אתכם בכל מקום. אתם לא יכולים להתחבא ואנחנו בוחרים את המקום והזמן לתקוף אתכם. אנחנו ולא אתם. לא רק בתגובה, גם ברגיעה, הבחירה שלנו".
גלנט אמר עוד כי "אנו ערוכים להמשיך ולפעול בגזרת עזה ונגד כל גורם אחר שיעז לקרוא עלינו תיגר ואיומים אחרים שיכולים להתפתח. המערכה לא תמה. גם שעון הקרב הזה עדיין לא נדם. אני מקווה שנביא לסיומה בקרוב אבל ערוכים לכך שתהיה ממושכת ונעשה כל מה שנדרש על מנת להגן על האזרחים".
פורסם לראשונה: 23:05, 10.05.23