1 צפייה בגלריה
הורתה לבחון את הפעלת הרכבת הקלה בשבת
הורתה לבחון את הפעלת הרכבת הקלה בשבת
הורתה לבחון את הפעלת הרכבת הקלה בשבת
(צילום: אבי חי, נדב אבס)
חודשיים וחצי לפני הבחירות, שרת התחבורה מרב מיכאלי הורתה לחברת נת"ע, שבונה את הרכבת הקלה בגוש דן, לבחון את הפעלת הרכבת גם בימי שבת ולמסור לה את המשמעויות התקציביות והחוזיות. כך נודע היום (ד') ל-ynet.
מיכאלי אמרה כי אי-הפעלת הרכבת הקלה בסופי השבוע תפגע פגיעה משמעותית בציבור שאינו מחזיק ברכב פרטי. "יתרה מזו, התשומות העצומות בסך עשרות מיליארדים, המושקעות על ידי המשרד דרך נת"ע בתשתית התחבורתית העתידה להוות את עמוד השדרה של התחבורה בגוש דן בשני העשורים הקרובים, מצדיקות מיצוי מלא שלה שבעה ימים בשבוע לטובת הציבור", אמרה השרה.
היא הוסיפה כי הפעלה של הרכבת הקלה בשבת צפויה להביא גם תועלת משקית רחבה יותר וכן להפחתת יוקר המחיה של הציבור הנע בגוש דן, לחיזוק תפקוד המשק, להפחתת הזיהום והשימוש ברכב הפרטי, ומעבר לכלי תחבורה חשמלי ונקי יותר. "לאזרחיות ולאזרחי ישראל מגיע שיסתיים המצור בסוף השבוע", אמרה מיכאלי. "כיום יותר ויותר מהציבור הישראלי זקוק לתחבורה הציבורית במהלך סוף השבוע, רוצה אותה וגם רבות ורבים מאלה שלא ישתמשו בה, תומכים בה. אני קוראת לרה"מ לא לבזבז את חלון ההזדמנויות ההיסטורי שנפתח לנו ולהצטרף אליי במהלך לשינוי פני התחבורה הציבורית בישראל".
נובמבר 2021: מיכאלי מעריכה שהרכבת הקלה תפעל בשבת

בנובמבר אשתקד אמרה מיכאלי כי בכוונתה להגיע להסכמות בממשלה בעניין הפעלת הרכבת בשבת - אך מאז לא נרשמה התקדמות וגם הממשלה הספיקה להתפזר. בריאיון שנערך איתה בוועידת התחבורה של ynet ו"ידיעות אחרונות" אמרה מיכאלי כי "הקו האדום אמור להיפתח בנובמבר 2022, ויש לנו שנה לעבוד על הסכמות. אני מאמינה שבממשלה הזו אפשר להגיע בהסכמות לכל דבר. אין לי ספק שנגיע להסכמות שיאפשרו לכל ישראלי וישראלית חופש תנועה אמיתי בכל ימי השבוע".
כשנשאלה אם היא מעריכה שתצליח, השיבה: "אני לא פרשנית. אני אפעל להשיג הסכמות. בממשלה יש הבנה שנגמרו ימי המצור בסוף השבוע במדינת ישראל. בהסכמות ולא בהתנגשויות – אפשר".
גם ראש העיר תל אביב רון חולדאי הצהיר כי הרכבת צריכה לפעול בשבת, ועורר סערה. בעלי עסקים ותושבים רבים בעירו מסכימים עם הקביעה. אבל בבני ברק השכנה לא מוכנים לשמוע על כך, והח"כים החרדים הקימו קול צעקה. "היוזמה מעידה על איבוד ערכים מוחלט והרס הסטטוס קוו, תוך פגיעה אנושה ברגשות רוב מוחלט של אזרחי ישראל, ובייחוד שומרי השבת, בציבור המסורתי, הדתי והחרדי", אמרו ביהדות התורה.