יממה וחצי חלפה מאז ירי טיל הנ"ט לעבר מושב דוב"ב שבגליל העליון, ומצבו של שלמה זרגריאן (80) שמאושפז במרכז הרפואי זיו שבצפת מוסיף להיות אנוש. זרגריאן, שהיה חקלאי שעבד במקום, נפגע אתמול (ראשון) מרסיסים כששהה עם רכבו סמוך לרכב שנפגע ישירות מהירי, שם נהרג שלום עבודי (56) ונפצעו חמישה נוספים. "זה נס שאבא שלי עדיין חי", אמר בנו היחיד חיים שנמצא סמוך למיטתו בבית החולים יחד עם אמו.
תיעוד: פגיעת טיל נ"ט ברכב ליד מושב דוב"ב

בנו של שלמה סיפר על מצבו הקשה ועל פגיעות הרסיסים ברגליים, בפנים וביד, אך ציין כי "למזלנו אין לו פגיעות באיברים הפנימיים וזה מעודד, אנחנו מאמינים שהכול יהיה בסדר. הוא יחלים ויחזור אלינו, זה נס גדול שהוא עדיין חי אחרי פגיעה ישירה של טיל קורנט". למשפחת זרגריאן יש לול תרנגולות במושב הצפוני, והבן חיים ממשיך לטפל בהן מאז שאביו נפגע. "אין לנו ברירה, זה בעלי חיים ואם לא נגיע אליהם ונטפל בהם כולם ימותו. יש לנו לב ורגש, גם לחיה יש חיים", אמר.
"בורא עולם החזיר לי שהציל את אבא שלי", הוסיף חיים, והסביר כי "שבוע שעבר מצאתי שקית עם כסף במקום העבודה שלי, היה שם כמעט עשרת אלפים דולר, אמרתי שזה לא כסף שלי אז אני לא לוקח. אני עשיתי השבת אבידה וזה עמד לזכותו של אבא שלי".
1 צפייה בגלריה
שלום עבודי ז"ל
שלום עבודי ז"ל
שלום עבודי (56) נהרג אתמול מירי הנ"ט באזור דוב"ב
(באדיבות חברת חשמל)
יו"ר הועד בדוב"ב, דני פרץ, קרא לממשלה ולצה"ל לפעול, וטען כי "אחרת תושבי יישובי הגדר לא יחזרו לבתיהם". לדבריו, "אנחנו מחזקים את ידי צה"ל בצפון ובדרום, אך אני דורש מראש הממשלה, מהרמטכ"ל ומשר הביטחון - להרחיק את החיזבאללה מאיתנו".
מלבד הקרבה לגבול והסכנה התמידית לחייהם, החקלאים במושבים צמודי הגדר נאבקים גם מבחינה כלכלית, על רקע המאבק על המקום במדפים לצד מוצרים שיובאו מחו"ל. "המצב הכלכלי בעייתי, אנחנו מגדלים ביצים כבר 76 שנים ועד היום אזרח ישראלי אחד לא נפגע מהלולים, למרות שיש אנשים שטוענים שהם מסכנים את הציבור. כשמייבאים ביצים מחו"ל זורקים חצי מהמכולות לים בגלל סלמונלה", סיפר פרץ. לדבריו, "להפוך לול כזה זה מיליונים ואין לנו מאיפה להביא את הכסף. אנחנו רוצים להמשיך במתכונת הקיימת, שיעזבו אותנו עם הלול הקטן הזה זה הפרנסה שלנו פה. אם אתה לוקח לי את הלול הזה למה לי לגור בדוב"ב? אני אעזוב אם מישהו ייקח לי את זה".