ביום ה-35 מתחילת המלחמה, הפלסטינים מדווחים הבוקר (שישי) כי כוחות צה"ל מכתרים כמה בתי חולים ברחבי רצועת עזה. "אני עובד בבית החולים לילדים רנתיסי, אנחנו מוקפים בתוך בית החולים בטנקים וירי כבד מופנה אלינו", נכתב בהודעה שבה משווע העובד לעזרה. הפלסטינים דיווחו כי פליטים ששהו בבית החולים שיפא נאלצו לצאת ממנו.
במקביל, למרות קריאות חוזרות ונשנות של צה"ל לשוהים בבית החולים שיפא בעיר עזה להתפנות מהמקום, מנהל המתחם הרפואי הודיע כי "הצוותים הרפואיים לא יעזבו את בית החולים ולא יפקירו את האנשים שנמצאים במקום". הוא הוסיף: "אנחנו מעריכים שבית החולים ודייריו יופצצו בכל רגע".
תושבי עזה נוטשים את מתחם שיפא

עזתים מניפים דגלים לבנים ליד בי"ח רנתיסי

סביב שיפא פועלים כוחות מיוחדים של צה"ל שמנהלים קרבות עם מחבלים. ראש לשכת התקשורת הממשלתית בעזה מסר כי "הכוחות נמצאים בסביבת כיכר בית החולים במרכז עזה, ומבצעים פשעים מול הקהילה הבינלאומית שעדיין לא מסוגלת לספק סיוע לתושבי העיר".
העובד מבית החולים לילדים רנתיסי, ששלח הודעת בקשה לעזרה, כתב עוד: "אין לנו חשמל, חמצן לחולים, מים מתוקים או מים מלוחים. המצב שלנו קשה ומסוכן. אני מקווה שתפרסמו את ההודעה שלי בכל אתרי המדיה החברתית, כך שלפחות ניתן יהיה לנקוט פעולה כדי להוציא את החולים והעקורים מבית החולים בבטחה". בתיעוד מסמוך לבית החולים נראים עזתים מניפים דגלים לבנים, ובורחים אל תוך המרכז הרפואי מיד לאחר ששומעים יריות.
2 צפייה בגלריה
תיעוד פלסטיני: טנק מתקדם לעבר בית החולים אל רנתיסי בשכונת א-נסר בעזה
תיעוד פלסטיני: טנק מתקדם לעבר בית החולים אל רנתיסי בשכונת א-נסר בעזה
טנק שנמצא לכאורה סמוך לבית חולים בעזה
2 צפייה בגלריה
לפי דיווחים פלסטינים: תכתובת של פליט בתוך בית החולים שיפא מזעיק עזרה של הצלב האדום
לפי דיווחים פלסטינים: תכתובת של פליט בתוך בית החולים שיפא מזעיק עזרה של הצלב האדום
ההודעה שפרסם עובד בית החולים לילדים. "טנקים מסביבנו"
בכר קאוד, מנהל בית החולים לילדים רנתיסי בצפון-מערב העיר עזה, אמר: "מאתמול יש טנקים ישראליים מסביב לבית החולים. אנחנו על סף אסון, ואיננו יכולים לספק את השירותים הרפואיים המינימליים. אנו פונים לארגונים בינלאומיים להגן על עובדים ועקורים בבית החולים".
אשרף אל-קודרה, דובר משרד הבריאות בעזה שנשלט על ידי חמאס, טען בריאיון לרשת אל-ג'זירה כי "ישראל תקפה במקביל כמה בתי חולים ברצועה ". לדבריו, תקיפה של צה"ל פגעה בחצר בבית החולים שיפא - בית החולים הגדול בעזה - וגרמה לטענתו לנפגעים. לפי דיווחים, קרבות מתנהלים סביב בית החולים. בנוסף, מקורות מסרו לרשת אל-ג'זירה כי "טנקים של הצבא הישראלי מקיפים את בית החולים רנתיסי ואת בית החולים לילדים בעזה, ודורשים לפנותם".
בצה"ל לא התייחסו ישירות לדבריו של אל-קודרה, אך מסרו כי אינם מכוונים תקיפות לעבר אזרחים. בסוכנות הידיעות רויטרס ציינו כי לא הצליחו לאמת את הטענות. לפי צה"ל, "בזמן שהעולם רואה שכונות עם בתי ספר, בתי חולים, קבוצות של הצופים, מגרשי משחקים לילדים ומסגדים, חמאס רואה הזדמנות לנצל".
נזקי תקיפות צה"ל באזור בית החולים רנטיסי

בתוך כך, משרד החוץ של אינדונזיה הודיע כי נשמעו פיצוצים ליד בית החולים האינדונזי ברצועה, שהסבו נזק לחלקים מהמבנה. עם זאת, בהודעה לא צוין מי אחראי לפיצוצים, ולא דווח על הרוגים או פצועים. באינדונזיה הדגישו פעם נוספת כי הם מגנים את "התקיפות האכזריות על אזרחים ומתקנים אזרחיים, כולל על מתקנים הומניטריים בעזה". לפי משרד הבריאות בעזה, 18 מתוך 35 בתי החולים ברצועה, ו-40 מרכזים רפואיים אחרים, יצאו מכלל שימוש בעקבות תקיפות שהסבו להם נזק, או בשל מחסור בדלק.
תיעוד מהמכולה שבה היו משגרי רקטות בחוף הים ומהערכת המצב שביצע אלוף ירון פינקלמן בשטח הרצועה
(צילום: דובר צה"ל)

תיעוד לפי דיווחים פלסטיניים מתקיפה אווירית נגד סירות דייגים על חוף רפיח

במקביל, צה"ל הודיע הבוקר כי חיסל בהכוונת שב"כ ואמ"ן את מוחמד כחלות, ראש מערך הצליפה של חמאס בחטיבת הצפון. בנוסף, חוסלו מחבלים מכוח הנוחבה של הארגון, ובהם כמה פעילים שהשתתפו בטבח בעוטף עזה ב-7 באוקטובר. כמו כן, חוסלו אחמד מוסא, מפקד פלוגת נוחבה, ועמר אלהנדי, מפקד מחלקה, שהתבצרו במערב ג'באליה.
אחמד מוסא היה אחד ממפקדי הפשיטות לבסיס זיקים, קיבוץ זיקים ומוצב יפתח. בימים האחרונים הוא הוביל פעילות התקפית נגד כוחות צה"ל במרחב מערב ג'באליה. לצד זאת, לוחמי מילואים מאוגדה 252, בהכוונת שב"כ, תקפו הלילה 19 מחבלי חמאס שנערכו לתקיפת כוחות צה"ל, ולוחמי צוות קרב חטיבת 401 איתרו והשמידו מכולה שמוקמה בחוף הים, שבה היו כ-20 משגרי רקטות. במהלך התקפה חטיבתית של כוחות חטיבת הצנחנים בשכונת שייח עג'לין, נמצא משגר רקטות ליד בנייני מגורים. כלל אמצעי הלחימה שאותרו הושמדו או הוחרמו.