מטוס קרב של חיל האוויר חיסל מפקד פלוגת נוחבה של העיר דיר אל-בלח, במרכז רצועת עזה. לפי צה"ל, המחוסל עאדל מסמח פיקד בשטח על כוחות מחבלים שפשטו על כיסופים במהלך טבח 7 באוקטובר, ושלח כוחות של חמאס ליישובים נוספים בעוטף ובהם בארי ונירים. לאחר מכן ניהל מסמח לחימה ברצועה נגד כוחות צה"ל.
תיעוד השיגורים לעבר כוחות צה״ל, השמדת עמדות השיגור וחיסול חוליית המחבלים
(צילום: דובר צה"ל)

במסגרת הפעילות הקרקעית בצפון רצועת עזה, לוחמי צוות הקרב החטיבתי יפתח (11) תקפו מטרות טרור במרחב אבו אל-עטא שבשכונת שג'אעיה, המשמש מתחם לחימה של חמאס והג'יהאד האיסלאמי. במהלך הפעילות פשטו הלוחמים על מרכז פיקוד ושליטה של ארגוני הטרור, לוחמי צוות הקרב איתרו במרחב של מסגד אמצעי לחימה רבים ששימשו את ארגוני הטרור.
בנוסף, במהלך הפעילות, חוליית מחבלים שיגרה פצצת מרגמה לעבר הלוחמים וניסתה לפגוע בהם. כלי טיס של חיל האוויר זיהה את השיגור ובהכוונת כוחות אוגדה 99 השמיד את עמדת השיגור וחיסל את המחבלים. באירוע אחר, כוחות של עוצבת הקומנדו זיהו במהלך פעילות במרחב חאן יונס מחבל משגר רקטות, הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל את המחבל. פעילות נוספת נרשמה גם בים כאשר במהלך הלילה תקפו כוחות זרוע הים מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. כמו כן, המשיכו בתקיפות לטובת סיוע לכוחות המתמרנים ברצועה.
הכותרת
בין פאודה לשלום: הסיפור של הרשות הפלסטינית | אבי יששכרוף
34:34
2 צפייה בגלריה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
לוחמים הכווינו מהקרקע תקיפות של חיל האוויר
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
בינתיים, הפלסטינים מדווחים כי במהלך הלילה נרשמה סדרת תקיפות של צה"ל בעיקר באזור חאן יונס, שהובילו למספר הרוגים ועשרות פצועים. עוד דווח על תקיפות נוספות במחנה נוסייראת, באזורי ג'באליה מצפון לרצועת עזה, ושכונת אל-תופאח, מזרחית לעיר עזה. מקורות רפואיים דיווחו עוד כי מספר אזרחים נהרגו ואחרים נפצעו, סמוך לכיכר דאולה בשכונת אל-זיתון, מזרחית לעזה.
בתקרית אחרת, מדווחים גורמים פלסטיניים כי מספר אזרחים, רובם ילדים, נפצעו גם לאחר שמזל"ט הפציץ בית במחנה אל-מגאזי במרכז רצועת עזה. על פי נתונים בעזה, ביום ה-87 למלחמה ישנם 21,822 הרוגים ו-56,451 פצועים, בנוסף לאלפי נעדרים.