אישה אחת נעצרה היום (שבת) בהרצליה במהלך פיזור של קבוצת תושבים, חלקם לובשי חולצות תמיכה בעסקת חטופים, ששהו בגינה הסמוכה לביתו של יו"ר ועדת חוץ וביטחון, יולי אדלשטיין (הליכוד). המשתתפים טענו שהגיעו למקום לפיקניק, אולם במשטרה מתעקשים שפיזרו את הנוכחים בהתאם להוראות היועמ"שית, שלפיהן חל איסור על קיום הפגנה במרחק של פחות מ-300 מטר מבתי מגורים של אנשי ציבור. צפו בתיעוד של המשתתפים:
ליד ביתו של ח"כ יולי אדלשטיין בהרצליה, היום

בשעות הצהריים הגיעו כמה אנשים לגינה מצוידים בג'חנון, בירה ושתייה קלה. ח"כ אדלשטיין, שבאותו זמן היה בבית כנסת בקרבת מקום, עמד לשוב לביתו לאחר התפילה. בשלב זה הגיעו למקום שוטרים וביקשו מהנוכחים להתרחק. אחרי שהם התעקשו שמדובר בפיקניק ולא בהפגנה, התפתח עימות שבמהלכו נלקחה אחת המשתתפות, טלי בוקששתר, לתחנת משטרת גלילות. היא שוחררה לאחר חקירה קצרה.
בוקששתר סיפרה ל-ynet: "לא הייתה שום הפרעה. לא רעש, לא שלטים ולא נאומים. ישבה קבוצת אנשים עם חולצות חטופים. זו לא מחאה נגד מישהו אלא אמירה בסיסית שעד שהם לא חוזרים אין פה חיים. שוטר הגיע ואמר שאנחנו בהתקהלות לא חוקית. לא התפניתי אז שוטרים זרקו אותי לזינזנה. בחקירה אמרו שהעלבתי את הקצין אבל לא אמרתי לו שום דבר. שוחררתי בלי לחתום על שום תנאי".
לירי בורק שביט, שתיעדה את האירוע, הוסיפה: "היה פה אירוע של פיקניק. אפילו ילדים השתתפו בו. זו לא הפגנה עם הפרת סדר ציבורי. בגינה הזו אין שלט שאומר שאסור לעשות פיקניק או שאסור לשבת בה עם חולצות מסוימות. אי אפשר סתם לבוא ולעצור אנשים. אני מעריכה את השוטרים ואת המשטרה, אבל פה הם לא הפעילו שיקול דעת. אני מאמינה שאם היו יושבים כאן אנשים שם עם כובעים של 'הניצחון המוחלט', השוטרים לא היו מתייחסים אליהם".
1 צפייה בגלריה
דיון בוועדת החוץ והביטחון ביום ה-269 למלחמה
דיון בוועדת החוץ והביטחון ביום ה-269 למלחמה
יולי אדלשטיין בדיון בוועדת החוץ והביטחון
(צילום: יונתן זינדל)
מדובר באירוע דומה שני שהתרחש במקום בתוך יומיים. ביום שישי נעצרו שתי תושבות הרצליה שישבו באותה גינה לשתות קפה לבושות חולצות התומכות בעסקה לשחרור חטופים. אחת מהן סיפרה ל-ynet: "קפצו עלינו שלושה שוטרים ואמרו שזו הפגנה לא חוקית. עוכבנו לשש שעות בלי שום סיבה".
"חלקנו לבשו חולצת חטופים ולי היה כתוב 'אין לי ארץ אחרת'. באנו לשתות קפה בלי מגפון. אפילו השוטרים בתחנה לא ידעו להגיד מה עשינו לא בסדר. ביקשו מאיתנו לחתום שלא נגיע לגינה 15 יום ולא חתמנו. זו גינה מהממת שכבר שבועות לא נותנים לאנשים לשבת בה. עצרו אותנו בכדי להפחיד אותנו”.
ממשטרת ישראל נמסר: "שוב אנו רואים התנהלות של מפגינים שמנסים באמתלה לייצר תמונה מעוותת של המציאות וקוראים להפגנה 'פיקניק'. הנחיות היועמ"ש ברורות, וכפי שנקבע - חל איסור על הפגנה ליד בתי מגורים של אנשי ציבור במרחק של פחות מ-300 מטר. השוטרים ביקשו מהמוחים, שחלקם נראו כמה פעמים בעבר מפירים את הסדר, לעזוב את המקום. מפגינה שלא נענתה עוכבה לחקירה בחשד להתנהגות העלולה להפר את הסדר הציבורי".