סא"ל אופיר כספי, מפקד גדוד 82 בחטיבה 7 של השריון, ננזף פיקודית על אמירתו הפוליטית בשיחה עם כתבים בחאן יונס, ולפיה "הפתרון מבחינתי הוא להקים יישובים (בעזה), אבל זה עניין פוליטי בכלל. איך נשים לחמאס אצבע בעין? אם נבנה יישובים". לפי הודעת צה"ל, המג"ד חזר בו והביע חרטה על דבריו.
מג"ד 82 בחאן יונס
(יעל צ'כנובר, דו"צ)

"בעקבות התבטאותו הקצין זומן מיד לבירור אצל מפקד החטיבה ומפקד האוגדה וננזף פיקודית על אמירותיו החריגות שאינן תואמות את פקודות צה"ל ואת המצופה ממפקד בצה"ל", נכתב בהודעת דובר צה"ל, "הקצין חזר בו מדבריו והביע חרטה".
בהודעת הצבא הדגישו כי "הקצין מצוי גם בשעה זו בלחימה בחאן יונס. התבטאותו נאמרה בתוך שיחה ארוכה ותיאור הקרבות והמלחמה. הקצין הבין את החריגה מהנורמה ומהממלכתיות המצופה ממנו כקצין לובש מדים".
בהמשך דבריו לכתבים, טען סא"ל כספי כי "גם אם נהרוג את סינוואר, זה לא יעשה כלום. יש עדיין נאצים בעולם? אבל הרגו את היטלר. האידיאולוגיה של חמאס - מה שהם עשו ב-7 באוקטובר - שווה לנאציזם. אני לא קונה שהם היו כולם על סמים. נכון שאם נהרוג את סינוואר נפגע בארגון קשות, אבל אני חושב שהפתרון הוא כמו ההתנחלויות ביו"ש. אפשר לראות בכל מקום כאן דגלי חמאס, אמל"ח, מידע שאוספים עלינו".
1 צפייה בגלריה
סא"ל אופיר כספי גדוד
סא"ל אופיר כספי גדוד
סא"ל אופיר כספי, מפקד גדוד 82 של חטיבה 7
(צילום: יעל צ'כנובר)
המג"ד כספי אינו המפקד הראשון שננזף בעקבות דברים שאמר במהלך המלחמה. רק לפני שבוע ערך הרמטכ"ל הרצי הלוי שיחת "נזיפה חמורה" לתת-אלוף דן גולדפוס, מפקד אוגדה 98, בתום הבירור שערך בעקבות נאום התוכחה שנשא - בו קרא למנהיגים "להיות ראויים לנו".
הלוי ציין כי גולדפוס "פעל בניגוד למצופה ממפקד בכיר בצה"ל" ואמר כי הוא "עשה שימוש באמון שניתן בו באופן שפגע בממלכתיות של צה"ל, ובגבולות שבין הדרג המדיני לדרג הצבאי במדינה דמוקרטית". לצד הנזיפה החמורה, ציינו בצה"ל, הרמטכ"ל אמר לתת-אלוף גולדפוס שהוא "מעריך את מקצועיותו ותרומתו העמוקה לצה"ל, ובוודאי במהלך המלחמה בחודשים האחרונים, אך אין הדבר מאפשר לו לנהוג באופן בו פעל". לפי הודעת דובר צה"ל גולדפוס קיבל את הדברים, הודה כי "הדרך בה פעל הינה שגויה, עומדת בניגוד לפקודות, והתנצל על כך".