ראש המוסד דדי ברנע, ראש ה-CIA ויליאם ברנס, ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל וראש ממשלת קטאר מוחמד א-ת'אני ייפגשו ביום רביעי הקרוב בדוחא כדי לקדם את מתווה עסקת החטופים שעל הפרק. בינתיים, הערב (ראשון) יקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו הערכת מצב סביב המגעים לקידום העסקה.
משפחות חטופים אתמול: "הזדמנות שאסור להחמיץ"
(צילום: יריב כץ)

בהערכת המצב ישתתף גם שר הביטחון יואב גלנט, אחרי שהוא וראש הממשלה שוב תקפו היום זה את זה בסוגיות הקשורות למלחמה. נתניהו טען כי דרישתו של גלנט לקידום חוק הגיוס בהסכמה רחבה בלבד היא למעשה "זכות וטו לאופוזיציה", שנותנת לה אפשרות למנוע גיוס חרדים במטרה "להפיל את הממשלה, דבר שיעצור את שחרור החטופים ויביא תבוסה במלחמה".
גלנט, מנגד, טען כי "זוהי שעה רגישה. צריך לעשות הסכם להשבת החטופים - הניסיון הפוליטי לקשור בין שחרור החטופים לבין פטור מגיוס לחרדים הוא מסוכן וחסר אחריות".
1 צפייה בגלריה
נתניהו וסינוואר
נתניהו וסינוואר
מתעקשים על אותה נקודה בעסקה. סינוואר ונתניהו
(צילום: דנה קופל, רויטרס)
מקור בכיר אר לערוץ "אל-קאהרה אל-אחבאריה" המצרי: "משלחת ישראלית הכוללת בכירים מכל הגורמים הנוגעים למשא ומתן צפויה להגיע בשעות הקרובות לקהיר כדי לחדש את המשא ומתן להפסקת אש".
שורת התפתחויות פומביות, לא פומביות וחשאיות ביותר במהלך השבועות האחרונים - ובמיוחד בימים האחרונים של השבוע שעבר - יצרו ביחד התקדמות חיובית מסוימת במשא ומתן לעסקה עם חמאס. מדובר באופטימיות, גם היא מסוימת, כי נפתח חלון שיאפשר להביא את העסקה הזו - על כל החטופים, החיים והמתים - לידי סיום.
בינתיים, חמאס מוסיף להתעקש על אותה נקודה בדיוק שעליה התעקש מאז שהתפוצצה הפסקת האש הקודמת ב-29 בנובמבר אשתקד - שחרור כל החטופים רק תמורת הפסקת אש קבועה, סיום מצב המלחמה, נסיגת כוחות צה"ל וערבויות בינלאומיות לכך שכאשר סינוואר יעלה מבטן האדמה לא יחכה לו שם "זיק", ואחריו רעם גדול.
ישראל גם היא מתעקשת על אותה נקודה, אבל בדיוק הפוך: חמאס רוצה שהעסקה תתחיל בידיעה שהפסקת האש הזמנית של השלב הראשון תוליד את הפסקת האש של החלק השני, הפסקת האש הקבועה; ואילו ישראל רוצה לשמר בידיה את היכולת לחזור להילחם בתום הפסקת האש הראשונה, או לכל המאוחר בנקודה שבה יתפוצץ המשא ומתן לעסקה השנייה.