חשד להתעללות בפעוטון ברחובות

משטרת מרחב שפלה עצרה אמש (יום שני) שתי בעלות גן ושתי גננות החשודות בפגיעה בפעוטות בגן ברחובות. בית משפט השלום בראשון לציון שחרר היום את בעלות הגן, שאחת מהן היא המנהלת בפועל. שתי הגננות, שמטפלות בפעוטות בני שנתיים עד שלוש, שוחררו לחמישה ימי מעצר בית והורחקו מהגן.
החקירה החלה לפני כשבועיים כשאחת ממנהלות הגן התלוננה במשטרה על מעשיה של שותפתה - המנהלת את הפעוטון ביחד עימה. בחמישי האחרון הגישו תלונה גם שני הורים לילדים בפעוטון, לאחר שהגיע לידיהם תיעוד ממצלמות שהוצבו בגן.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהגן המתעלל באיזור השפלה
תיעוד מהגן המתעלל באיזור השפלה
תיעוד מההתעללות בגן ברחובות
עו"ד ניר אלטמן, סנגורה של אחת מבעלות הגן, אמר כי "הורים הגיעו לבית המשפט לתמוך בבעלת הגן שמנהלת בפועל את הגן. היא בעצמה מופתעת מהחשדות שמייחסים לשתי המטפלות. בית המשפט קיבל את גרסתה שלא ידעה על התנהלות חריגה, שחרר אותה ללא תנאים ואישר לה להמשיך בפעילות הילדים שהיא מנהלת בפועל".
לדברי עו"ד אלטמן, "מנהלת הגן שאני מייצג טוענת שלא הבחינה בכל התנהלות חריגה מצד המטפלות. בנוסף, לה עצמה אסור לעבור על תיעוד המצלמות שנשמר במחשב כדי לראות מה קורה בקבוצות הגיל השונות כשהיא לא נמצאת שם".
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהגן המתעלל באיזור השפלה
תיעוד מהגן המתעלל באיזור השפלה
תיעוד מההתעללות בגן ברחובות
חוק המצלמות בגני הילדים אוסר על מנהלי הגן או על ההורים לראות את מה שתיעדו המצלמות. החוק מחייב לפנות למשטרה ולדווח על חשד להתנהגות חריגה. רק אז המשטרה פונה לבית המשפט להוציא צו לתפיסת תיעוד המצלמות.
ארגוני הורים פנו לחברי כנסת בבקשה לתקן את חוק המצלמות ולאפשר להורים לצפות בתיעוד. גם מנהלות גני ילדים מבקשות לאפשר להן להציץ במצלמות כשהן לא נמצאות בגן או לעקוב אחרי התנהלות המטפלות שנמצאות לבד עם הילדים במרבית שעות היום.