בית המשפט השלום בירושלים האריך בצהריים (יום שישי) את מעצרו של אביעד מהצרי, תושב בית אל בן 34 החשוד ברצח הנער הפלסטיני עומר חאמד בכפר ביתין הסמוך לרמאללה. החשוד, שהשתתף בדיון באמצעות שיחות וידאו, שותק בחקירתו. הוא ביקש לאפשר לו ללבוש ציצית במעצר - והשופט הורה לשב"ס להתחשב בבקשה זו.
צעדת הלוויה של עומר חאמד בכפר ביתין

1 צפייה בגלריה
צתעדת לוויה של עומר אחמד חאמד, כפר ביתין
צתעדת לוויה של עומר אחמד חאמד, כפר ביתין
הנער הפלסטיני שנורה למוות - וההמונים בהלווייתו לפני כשבועיים
החשוד זומן אתמול לתחקור במשטרה, ולאחריו נעצר והועבר לחקירת שב"כ. לפי החשד, האיש שסיים לפני תקופה קצרה שירות מילואים של כשלושה חודשים, מעורב ברצח הנער עומר אחמד חאמד שעליו דווח ביום שישי 12 באפריל, לפני שלושה שבועות - אז התרחשו מהומות בכמה אזורים באזור בנימין, בצל החיפושים אחר הנער בנימין אחימאיר ז"ל - שיום לאחר מכן התגלתה גופתו והתברר כי נרצח בפיגוע טרור.
נציג המשטרה אמר בדיון הארכת המעצר כי "מדובר בחקירה ראשונית של אירוע מורכב וקשה. שתיקתו של החשוד בחקירה לא הועילה לקידומה". לכן ביקש המשטרה להאריך את המעצר בעשרה ימים, אך לבסוף הורה השופט על הארכת מעצר עד יום שני בלבד.
עו"ד אריאל עטריעו"ד אריאל עטרי
עורך דינו של החשוד, אריאל עטרי, אמר כי "מדובר בגבר בן 34, אב לשלושה, אדם שומר חוק. הסיבה למעצרו היא מפני שהרכב שלו נצפה נוסע בסביבת המקום שבו ככל הנראה התרחשו האירועים. ברור לכולנו שהעובדה שרכב נצפה במקום שבו היו הרבה מאוד אנשים אינה מקיימת חשד סביר". עו"ד עטרי גם הביע תמיהה מכך שאתמול בבוקר כשנקרא לחקירה לא היה מרשו חשוד ברצח, והחשד התפתח על אף שלא שיתף פעולה בחקירה. השופט, מצידו, השיב לעו"ד עטרי כי החשוד לא ענה לשאלות שהפנה אליו חוקר שב"כ בנושא, וסירב לבקשתו לשחררו לפני שבת.
לאחר מכן החליט השופט להאריך את המעצר, והסביר כי "החשדות המיוחסים לחשוד הם עבירת רצח ומעשה טרור וירי בנשק חם שלא כדין באזור מגורים. הוא נעצר אתמול ובשלב זה של החקירה אני סבור שקיים חשד סביר שהוא מעורב באירועים הנחקרים. אציין כי בצדק ציינו שני הצדדים כי החקירה בשלב ראשוני, ויש נושאים שצריכים להיבדק - חלקם בדחיפות. ואולם, מהחומר עולה כאמור שיש חשד סביר, והחשוד מצידו שומר על זכות השתיקה - שעל אף שמדובר בזכות יסוד, יש לכך משמעות מסוימת. עילת המעצר מתקיימת נוכח מסוכנותו".
בארגון חוננו טוענים כי הנער שמת היה פעיל חמאס, ושארגון הטרור אף הוציא כרזה רשמית על מותו והודיע כי מדובר באחד מאנשיו. בנוסף, טענו, "בהלוויית הפעיל חמאס נשמעו דברי הסתה רבים ובין השאר קראו המשתתפים 'אנחנו אנשי מוחמד דף'". מנגד, בשב"כ אומרים כי לא מוכר קשר בין הנער לחמאס. המשטרה לא התייחסה לטענות אלה בדיון.