"מטורף מה שקורה פה, אין שלט או מיצב שלא הושחת". כך אומרים תושבים בעמק חפר, בעקבות גל בלתי נגמר של השחתת שלטים ומיצבים למען החטופים.
5 צפייה בגלריה
השחתה של מיצגים להחזרת החטופים בעמק חפר
השחתה של מיצגים להחזרת החטופים בעמק חפר
"במותם ציוו לנו ניצחון". אחד מהשלטים שהוצבו בעמק חפר
5 צפייה בגלריה
השחתה של מיצגים להחזרת החטופים בעמק חפר
השחתה של מיצגים להחזרת החטופים בעמק חפר
"ניצחון בעזה, הכרעת חמאס". תמונות משפחת ביבס שהושחתו
ברחבי עמק חפר יש עשרות מיצבים למען החטופים בכיכרות ובגשרים. בכיכרות נתלו שלטים, דגלים צהובים ומיצבים של דליים וכסאות צהובים, הכל למען שחרור החטופים. אבל יש כאלה שכנראה לא אוהבים את זה. "בשבועות האחרונים אנחנו עדים לוונדליזם באופן קבוע. אלמונים השחיתו את מיצב הדליים והכפות הצבועים בצהוב שתלינו בגשר במחלף ינאי, והציבו שלט שבו נכתב 'במותם ציוו לנו ניצחון'", סיפרו תושבים.
לדברי התושבים, "על שלט במקום אחר, שבו תמונות של משפחת ביבס, ריססו בספריי שחור 'ניצחון בעזה, הכרעת חמס' והשחיתו וגנבו כיסאות צהובים שהיו במיצבים. יש הרבה מקרים של השחתה וזה לא נגמר. למה המחאה שלנו להחזרת החטופים מפריעה להם? זה לא ברור לנו. מה שקורה פה זה ממש מטורף, לאנשים אין גבולות. יש לנו תיעוד של מישהו עוצר וגונב כיסא צהוב מאחד המיצבים ומעמיס לרכב שלו. הוא ממש עצר באמצע הכביש וגנב. יש לנו הערכה מי עומד מאחורי המעשים, אבל בשלב אז אנחנו לא אומרים מי".
תופעת השחתת המיצבים בעמק חפר היא נרחבת. גם בחוף נעורים נתלש שלט שתלתה המועצה ביחד עם מטה החטופים, ובבית פרטי במושב חיבת ציון רוסס שלט עם תמונותיהם של בני משפחת ביבס. מנגד, פעילות ופעילים למען החטופים מתקנים שוב ושוב את הנזקים ומשיבים את המיצבים.
5 צפייה בגלריה
גניבת כיסא ממיצג להחזרת החטופים בעמק חפר
גניבת כיסא ממיצג להחזרת החטופים בעמק חפר
תיעוד מגניבת כיסא מאחד המיצבים
5 צפייה בגלריה
השחתה של מיצגים להחזרת החטופים בעמק חפר
השחתה של מיצגים להחזרת החטופים בעמק חפר
מיצב הדליים שהושחת. "לא ניכנע להתנהגות הזו"
בעמק חפר ישנה פעילות ממושכת וענפה למען החזרת החטופות והחטופים ותמיכה בבני משפחותיהם. מדובר בפעילות של תושבות ותושבים באופן עצמאי, של יישובים, של המועצה, וכן במיזמים משותפים של הקהילה והרשות. במסגרת זו, כיכרות רבות בכניסה ליישובים וביניהם נצבעו בצהוב, עם דגלים, שלטים ומיצבים שונים.
ראש המועצה האזורית עמק חפר, גלית שאול, אמרה: "אני מגנה את המקרים האלה בכל תוקף. קשה להאמין, אבל יש הרואים בשלטים להצלת חטופינו בעזה פעולה לא לגיטימית. מקומם וכואב לראות את חוסר היכולת לקבל ולכבד דעות שונות. לא ניכנע להתנהגות הזו, להפך. בשעה הזו, כשהסיכוי לעסקה נמצא בשלב כל כך מכריע, נמשיך לפעול ביתר שאת ביחד עם הקהילה הערכית והמעורבת שלנו למען החזרתם של החטופים הביתה. זהו צו השעה".
"פורום הגבורה", המאגד כ-150 משפחות שכולות - בהן כאלו ששכלו את בניהן ובנותיהן ברצועת עזה ובקרבות בעוטף ב-7 באוקטובר - מסר כי התקריות "אינן קשורות לפורום. גם לנו משחיתים שלטים".
רעולי פנים תולשים שלטים בצומת כרכור

שלטים הושחתו גם בצומת כרכור

מרטין וילר, ממובילי המחאה בצומת כרכור נגד הממשלה, אמר כי "כמעט בכל מוצ"ש אחרי ההפגנות מגיעים בלילה צעירים - חלקם רעולי פנים - ותולשים לנו שלטים, כולל של החטופים".
וילר הוסיף כי "לאחרונה הגשתי בשם המוחים פה בצומת תלונה במשטרה על השחתת קמפיין שילוט מסודר שלנו נגד הממשלה, שנעשה בגיוס המונים ועלה לא מעט כסף. מדובר ב-18 שלטי חוצות מסודרים, קנינו שטח פרסום וכולם הושחתו בערך תוך יומיים מרגע שנתלו. הגשתי תלונה למשטרה כולל תמונות שצירפתי, וכן תמונות של הצעירים משחיתי שילוט ההפגנות שלנו מתוך הנחה שאולי מדובר באותה חבורה. התלונה נסגרה תוך יום וחצי, ורק לאחר התערבותו של ח"כ גלעד קריב ומכתב שנשלח לממ"ז חוף דני לוי, התיק נפתח מחדש וזומנתי לעדות".