כ-300 בני אדם הפגינו הערב (רביעי) מול פרקליטות מחוז תל אביב במחאה על תיק "רצח מחבל נוחבה", שבמסגרתו נעצרו שלושה חשודים. המפגינים חוסמים לסירוגין את דרך בגין, אחרי שהמארגנים כרזו למשתתפים לא להתעמת עם השוטרים ו"לעשות הכול בהסכמה".
אחד החשודים, סער אופיר (22) מאלקנה, הגיע גם הוא להפגנה. המוחים הרימו אותו על הכתפיים, וקראו: "גיבור! גיבור!".
ההפגנה מול הפרקליטות
(צילום: מוטי קמחי )

3 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה מול הפרקליטות בחייל המואשם ברצח מחבל נוחבה
הפגנת תמיכה מול הפרקליטות בחייל המואשם ברצח מחבל נוחבה
ההפגנה מול הפרקליטות
(צילום: מוטי קמחי)
איציק בונצל, אביו של סמ"ר עמית בונצל ז"ל, לוחם בסיירת צנחנים שנהרג בהיתקלות עם מחבלים ב-6 בדצמבר, נשא דברים במחאה, ואמר: "לא נעשה רק לוויות, נקבל את הגיבורים שלנו כמו שמקבלים גיבורים - והגזירה הזו החלה ב-7 באוקטובר בשעה 07:00 בבוקר, כשהבנים שלי ועוד כמעט 700 לוחמים שלא חזרו הביתה יצאו מהבית והצלו את מדינת ישראל". הוא הוסיף: "החיילים הגיבורים הגנו גם על המשפחה של איסמן (פרקליט המדינה, ד"ר) ושל הפרקליטים האחרים. אנחנו חינכנו את הילדים שלנו להגן על עם ישראל, לא משנה אם זה תל אביב, חיפה או מקום אחר. אנחנו לא ניתן לקומץ מטורפים לשרוף לנו את המדינה".
הוא ביקר בחריפות את צמרת הצבא ואת ההפגנות נגד הממשלה, ואמר :"הם ישרפו צמיגים, יחסמו כבישים, אבל אנחנו נתנהג בגבורה ונכבד את אחינו השוטרים. אני אומר לפרקליטים שיושבים מאחורינו בפרקליטות, תעמידו לדין את הרמטכ"ל הרצי הלוי, תעמידו לדין את ראש אמ"ן חליווה, שבזמן שהחגיגה הזו יצאה לפועל הוא ישן. אני נשבעתי על כל במה ואני נשבע פה שוב ואומר לכם: אני ואתם וכל עם ישראל, הפעם הזו לא ניתן להם לצאת בחינם".
יוסי כהן (53), מרצה למתמטיקה בטכניון שהגיע למחאה מחיפה, שיתף בשיחה עם ynet: "מה שעושים פה הפרקליטות ובתי המשפט זה יותר רחב. החוק לא עושה כלום, התקשורת מגנה על בתי המשפט, היא לא הוגנת. יש מלחמה כרגע ומערכת המשפט בהתחלה התנהלה בסדר ולא התערבה יותר מדי, ועכשיו הם חזרו להתערב בהכול, בכל תחום. חוק האזרחות זה להכניס אנשים מעזה. היום קראתי שאלה שבלוד עשו את המהומות הם מאיחוד משפחות. אחד מהדברים הבסיסיים שמדינה צריכה לשלוט בהם זה מי נכנס ואין שליטה למדינה על זה".
לדבריו, "דרך מערכת המשפט אתה שולט בכל המערכת הציבורית, יש אכיפה בררנית. הם מחפשים את מי שלא מתאים להם ומורידים אותו. זה כלים של גוף שהוא לא נבחר ורוצה לשלוט. אנשים הקימו את המדינה ועכשיו היא הולכת לכיוונים לא טובים מבחינתם ובבחירות הם מפסידים. האוכלוסייה פה היא לא דתית כולם, יש פה אנשים שהם לא בטוח ימנים בכלל. אתה לא יכול להתייחס לנוחבה עם כלים פליליים, זה פשוט לא מתאים. הילדים של כולנו נפגעים מזה, הם הולכים לעזה ואין להם שום הגנה ואחר כך אפשר לשפוט אותם. הם פשוט רוצים להקריב משהו להאג".
3 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה מול הפרקליטות בחייל המואשם ברצח מחבל נוחבה
הפגנת תמיכה מול הפרקליטות בחייל המואשם ברצח מחבל נוחבה
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה מול הפרקליטות בחייל המואשם ברצח מחבל נוחבה
הפגנת תמיכה מול הפרקליטות בחייל המואשם ברצח מחבל נוחבה
הפגנת תמיכה מול הפרקליטות בחייל המואשם ברצח מחבל נוחבה
(צילום: מוטי קמחי)
רז שמולביץ' (38) משקד שבצפון השומרון סיפר שהגיע במיוחד כדי למחות נגד הפרקליטות. "ב-7 באוקטובר מעט האנשים שהבינו את הסיטואציה שהצבא לא תפקד ולמרות כל הקשיים החליטו לרדת לכיוון העוטף. בזכות הגיבורים האלה הרבה חיים ניצלו ואני חושב שהיום אנחנו חייבים להגן עליהם בחזרה", אמר. "מה שקורה עם הפרקליטות זה ביזיון, בושה וחרפה. יש פה גיבורים שקיפחו את נפשם ובקלות יכלו לא להיות איתנו היום ואנחנו צריכים להחזיר להם בחזרה. המדינה כשלה, הממשלה כשלה, הצבא כשל והגיבורים האלה ברגע האמת היו שם".
מירב ראובן (53) מאשדוד סיפרה: "אני פה כי נמאס לי לשבת בבית, לראות את כל פשעי הפרקליטות, לאכול את הלב ולחשוב שיום אחד הם יתעשתו. אם 7 באוקטובר לא גרם להם להתפכח אז כנראה שמשהו מאוד רע וחולה עובר עליהם. אני חושבת שהם פשוט פועלים נגד האינטרס של העם ומישהו צריך לשים להם גבולות. אני מאמינה שזה ילך ויגדל ועוד אנשים יבואו. הייתי בעבר בהפגנות בעד הרפורמה המשפטית, זה רק מראה כמה היא הייתה נדרשת.מישהו צריך לטפל בפרקליטות ויפה שעה אחת קודם".
אחרי שהוסר הצו, הותר לפרסום בשבוע שעבר כי חוקרי ימ"ר מחוז תל אביב עצרו שלושה חשודים ב"רצח מחבל נוחבה". בהמשך שוחררו שניים מהחשודים ממעצר, המשטרה השלימה את חקירת פרשת "הרצח", העבירה את התיק להכרעת הפרקליטות - ופורסם כי החשודים לא יואשמו כנראה ברצח. אם יוגשו כתבי אישום בפרשה, ההערכה היא שלכל היותר הם יועמדו לדין בגין ביזת אמצעי לחימה.
במקביל,החליטה המשטרה שלא לבקש את הארכת מעצרו של החשוד השלישי בפרשה. יש לציין כי נגד אותו חשוד כבר הוגש כתב אישום בגין גניבת אמל"ח והתחזות לאיש כוחות הביטחון – במהלך הקרבות בעוטף ב-7 באוקטובר שאליהם הגיע כדי לסייע. במסגרת הפרשה אף נמצא אצלו נשק ששייך לימ"מ. בגלל אותו אישום הוא מוחזק במעצר עד תום ההליכים.