שני גברים מאיי שלמה שבאוקיינוס השקט חולצו מהים סמוך לחופיה של פפואה גינאה החדשה, 29 יום לאחר שיצאו למסע בסירה קטנה ואיבדו את דרכם בעקבות תקלה במכשיר ה-GPS – כשהם תשושים ולא מסוגלים עוד לעמוד בכוחות עצמם.
3 צפייה בגלריה
ספינה בלב ים
ספינה בלב ים
המסע הפשוט הפך למאבק הישרדות. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
ב"גרדיאן" הבריטי כתבו כי שני הגברים חולצו במרחק של 400 ק"מ מהמקום שבו יצאו למסע, באי מונו שבמחוז המערבי של איי שלמה. למסע הם יצאו בבוקר של ה-3 בספטמבר, על גבי סירה קטנה עם מנוע בודד של 60 כוח סוס.
הם תכננו לשוט מרחק של 200 ק"מ אל העיירה נורו באי "ג'ורג'יה החדשה", והיו בטוחים כי מדובר במסע פשוט. "כבר עשינו אותו בעבר, וזה היה צריך להיות בסדר", סיפר לאחר החילוץ אחד מהשניים, מלח מנוסה בשם ליווה ננג'יקאנה.
אלא שהים שמפריד בין איי שלמה לבין פפואה גינאה החדשה הינו בלתי צפוי, ובחלוף שעות אחדות מתחילת ההפלגה, מצאו עצמם ננג'יקאנה ושותפו ג'וניור קולוני נאבקים ברוחות עזות וגשמים כבדים. "כשמזג האוויר הסוער הגיע זה היה רע, אבל זה נהיה גרוע יותר ומפחיד כשה-GPS מת", אמר ננג'יקאנה בריאיון לתקשורת המקומית בפפואה גינאה החדשה. "לא יכולנו לראות לאן אנחנו שטים, ולכן החלטנו לעצור את המנוע ולחכות".
לפי הדיווח ב"גרדיאן", בימים הארוכים שבהם סירתם של השניים נדדה בלב ים ללא כל כיוון, הם שרדו בעזרת תפוזים שהביאו עמם למסע, ומקוקוסים שאספו מפני הים. את מי הגשם הם אספו בשביל שתייה באמצעות יריעת קנבאס.
3 צפייה בגלריה
איי שלמה אי אילוסטרציה
איי שלמה אי אילוסטרציה
דייג מקומי הבחין בשניים, כשהם כבר תשושים ולא יכולים להתפנות בכוחות עצמם. איי שלמה, ארכיון
(צילום: shutterstock)
בשבת האחרונה, 2 באוקטובר, הם אותרו במרחק של 400 ק"מ מהמקום שבו הפליגו, סמוך לחופי האי "בריטניה החדשה" של פפואה גינאה החדשה. דייג מקומי היה הראשון שהבחין בהם, ומחלציהם פינו אותם תחילה לאחד מהבתים בעיירה בשם פומיו, ומשם הם הועברו למרפאה מקומית.
ננג'יקאנה אמר לאחר מכן כי החוויה לא הייתה רעה לחלוטין עבורו: "לא היה לנו מושג מה קורה בזמן שהיינו שם בחוץ. הפסקנו לשמוע על קורונה או על כל דבר אחר. אני מייחל לחזור הביתה, אבל אני מניח שזו הייתה הפסקה נחמדה מהכול".