(צילום: אסף חן)

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (שני) להצבעות על ביטול עילת הסבירות, ואמר בריאיון ב-ynet Live כי "נתניהו בחר בשלמות הקואליציה על פני שלמות העם. עדיף להחרים את ההצבעה ושינצחו 64-0 כמו בצפון קוריאה". ראשי האופוזיציה החליטו הבוקר לקבל את הצעתו של ליברמן ולהחרים את ההצבעה בקריאה שלישית. "אני מברך על ההחלטה המשותפת של חברי האופוזיציה לתמוך בהצעתי, ולהחרים את ההצבעה", אמר יו"ר ישראל ביתנו.
2 צפייה בגלריה
ליברמן: "כל הידברות עם נתניהו נגמרת ברמאות"
ליברמן: "כל הידברות עם נתניהו נגמרת ברמאות"
ליברמן: "כל הידברות עם נתניהו נגמרת ברמאות"
(צילום: יואב דודקביץ', אלכס קולומויסקי)
ליברמן התייחס גם להצעת הפשרה של נשיא המדינה יצחק הרצוג, והוסיף כי "זה תפקידו של הנשיא, לנסות לאחד את השסעים, אבל לא שואלים את נתניהו את השאלות מעבר להקפאה הזמנית". לדבריו, "לפיד וגנץ נותנים לגיטימציה לממשלה שמרסקת את אחדות העם והחוסן הלאומי, ובסוף כל הידברות עם נתניהו נגמרת ברמאות.
"עילת הסבירות תאפשר לממשלה לפטר את היועמ"שית, את פרקליט המדינה או כל דבר אחר שירצו", המשיך ליברמן. "כל הממשלה הזאת לא סבירה, היא התחילה מפירוק משרד הביטחון והרשות לקידום מעמד האישה והזרימה מיליארדים למערכת חינוך שאוסרת על ילדים ללמוד מתמטיקה, אנגלית ומחשב". ליברמן תקף את יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ וטען כי הוא דוחף את החזרת יו"ר ש"ס אריה דרעי לממשלה. "לפיד שמר על זכות השתיקה אבל גנץ מאוד רוצה שנתניהו יכשיר לו את דרעי", אמר ליברמן. "גנץ בונה על קואליציה עם דרעי, גפני וגולדקנופף בבחירות הבאות".
2 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט מבקר בבית החולים רמב״ם את הלוחמים שנפצעו בפעילות המבצעית בג׳נין
שר הביטחון יואב גלנט מבקר בבית החולים רמב״ם את הלוחמים שנפצעו בפעילות המבצעית בג׳נין
"גלנט היה צריך להפוך את השולחן ולהוביל התנגדות מבפנים"
(צילום: אלעד גרשגורן)
יו"ר ישראל ביתנו הוסיף כי "הממשלה הנוכחית כבר מתפרקת ושומעים קולות מבפנים". לדבריו, "אם ההצבעות היו חשאיות, לפחות חצי מחברי הכנסת של הליכוד היו מצביעים נגד, והן היו נופלות. המהלך של הממשלה לא לגיטימי ואנחנו רואים פגיעה שמעולם לא הייתה בלכידות הצבא. נתניהו מיישם את חזונו של גפני ומחלק אותנו באופן לא סביר - חלק ילכו לישיבות וחלק לצה"ל".
ליברמן תקף את שר הביטחון יואב גלנט, והוסיף כי "אם הוא היה מתנהג כמו שמצופה משר ביטחון הוא היה הופך את השולחן, מוביל התנגדות מבפנים , מצהיר על הצבעה נגד ומשכנע ח"כים נוספים בליכוד לעשות אותו דבר". לדבריו, "הלחץ בצבא עצום, ממשלת 'ימין על מלא' טומנת את הראש בחול בנושא הביטחוני עם אוהלי חיזבאללה ופירוק המצלמות מהגדר, ודוברת צה"ל לשעבר מירי רגב מנסה לשסות את חיילי גולני בטייסים. הדברים שהיא אמרה הם הסתה פרועה וזה לא רק שלה, אלא של כל צמרת הליכוד".