ברקת לאולפן ynet: "לא מעכבים את המטרו"
(צילום: סטס קופולו)

רגע לפני פיזור הכנסת, כשעל הפרק חוק המטרו ורגולציות לפטור מוויזה לארה"ב, הגן ניר ברקת מהליכוד על החלטת האופוזיציה להתנגד למעבר החוקים, ולא עוסק ביום שאחרי הפריימריז: "לא משנה איך הציבור הליכודי יבחר - אודה לו ונמשיך הלאה".
בריאיון לאולפן ynet כינה את חוקי המטרו והפטור מהוויזה לארה"ב שנויים במחלוקת, ואמר כי אסור להעביר אותם רגע לפני פיזור הכנסת. כשנשאל על הבעייתיות עם קידום המטרו - שנמצא בדיונים כבר חודשים בכנסת - השיב ברקת כי "את כל החוקים שנמצאים עכשיו על הפרק, בוודאי לטווח בינוני וארוך, צריך להוציא מהקואליציה הזו".
2 צפייה בגלריה
ניר ברקת
ניר ברקת
ניר ברקת
(צילום: דנה קופל)
לדבריו, "התוכנית הזו מורכבת, רגישה. מי שישלים אותה זה מי שהתחיל אותה - הליכוד. אנחנו לא מעכבים את התכנון. השלמת התכנון תיעשה בוועדות מסודרות, בהליך דמוקרטי כמו שצריך ולא בלחץ. אנחנו לא בלחץ כי אנחנו לא מעכבים את הפרויקט".
אבל לגבי ויזות, לארה"ב, יש לחץ מצד השגריר. "כולנו רוצים לקבל ויזות לארה"ב, זו לא השאלה. השאלה היא מה קורה עם אזרחים אמריקנים פלסטינים, שרוצים להיכנס ליהודה ושומרון? שם האתגר. צריך לשבת עם האמריקנים על הדרישות הביטחוניות. הבעיה היא לא בקבלת הוויזה, אלא מי יעמוד מול האמריקנים. יש בעייתיות בלאפשר לכל אמריקני פלסטיני להיכנס ללא בידוק לתוך יהודה ושומרון".
ברקת דחה את הדיווחים על הלחץ שהופעל מצד חברי מרכז הליכוד בעניין המטרו ואמר כי "אם אני צריך להאמיץ לסמוטריץ' שהיה שר תחבורה ואומר שזה לא יעכב את התוכנית כי בנתיים היא בתהליכי תכנון ממילא, או להאמין לממשלה הזו, אז אני מאמין לסמוטריץ' ולאנשי המקצוע שדיברתי איתם, שאומרים שאין פה שום עיכוב אמיתי. זה הכול פוליטיקה ואפשר לדחות את השלמת התוכנית הזו להמשך כשאנחנו ניכנס לשלטון".
חבר הכנסת נשאל על ההאשמות מצד הקואליציה בעניין מועד הבחירות, שבאופוזיציה מעדיפים לקבוע ב-25 באוקטובר כדי שתלמידי הישיבות יוכלו להגיע בקלות לקלפיות ובשל כך מתנים את התמיכה במטרו ובפטור מוויזה - והתחמק. "יש נושאים שצריך לדון בהם בכובד ראש כשמדובר על ביטחון ישראל. הממשלה מתירנית מאוד, ואנחנו יותר זהירים". כשנשאל בשנית השיב כי "יש עניין יותר מהותי שצריך לדון בו".
2 צפייה בגלריה
ראובן ריבלין מארח את התמונה המסורתית בבית הנשיא של ממשלת ישראל ה-36
ראובן ריבלין מארח את התמונה המסורתית בבית הנשיא של ממשלת ישראל ה-36
ברקת: "הממשלה מתירנית מאוד, ואנחנו יותר זהירים"
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
לאחר שהסקרים האחרונים הראו ירידה במעמדו של יולי אדלשטיין במפלגה, ברקת נשאל אם הוא מאמין שיסיים במקום הראשון בבחירות הפנימיות לרשימת המפלגה. "זאת זכות גדולה להשתתף בפריימריז, לתת דין וחשבון, להסביר", אמר הח"כ. "אני מציג לכולם במה אני מאמין. אני אקבל את דין הבוחר ומקווה להיות במיקום טוב, ומה שהציבור הליכודי יבחר, אני אודה לו על התמיכה ונמשיך הלאה".
הציפייה שלך היא שר בכיר ולא שר האוצר המיועד לשעבר, כפי שהוצמד לך. "לא מתעסק במה שעושים עם עור הדב, אם עוד לא צדנו אותו", השיב ברקת. "אנחנו צריכים להתמקד באיך מביאים מחזירים הביתה ליכודניקים שלצערנו הרב לא איתנו. להציג להם חלופות טובות יותר ולעורר את השטח. קודם כל ננצח ואז נדבר, אני לא מדבר עכשיו על מה שקורה ביום שאחרי. זה לא מעניין עכשיו".