שעה של חוסר-ודאות, בעקבות חדירת כטב"ם של חיזבאללה: אזעקות הופעלו הערב (שלישי) במשך 26 דקות רצופות בשורת יישובים בצפון - מהגליל המערבי, דרך חיפה והסביבה ועד אזור מנשה, והכניסו מיליון איש למרחבים המוגנים. הכלי חדר דרך ראש הנקרה, ולפי צה"ל עשה את דרכו לכיוון אזור יקנעם. בצבא אמרו כי הוא ככל הנראה התפוצץ בשטח פתוח.
צפו: המרדף אחר מטרה חשודה בזכרון יעקב
(צילום: אביב מור)

"הכלי היה תחת מעקב חיל האוויר. התרעות באזורים נוספים הופעלו על פי מדיניות התרעות, לאור המסלול החזוי - וזאת לאור הרצון להבטיח את ביטחונם של האזרחים. פיקוד העורף הודיע על סיום האירוע ונמשך מאמץ לאיתור כלי הטיס, שככל הנראה נפל בשטח פתוח", אמרו בצה"ל. בחיזבאללה טענו כי שיגרו "נחיל כטב"מים" לעבר בסיס אליקים באזור יקנעם.
מטוסי ומסוקי קרב רדפו אחרי הכטב"ם. לאחר שעה מרגע הפעלת האזעקות הראשונות, בפיקוד העורף פרסמו הודעה לפיה "האירוע הסתיים" - ולתושבים התאפשר לצאת מהמרחבים המוגנים, לאחר סריקות של כלי טיס רבים אחר הכטב"ם - שלא אותר עד כה. המאמצים לאיתורו, כפי שציינו בצה"ל, נמשכים - אבל הסבירות שהוא באוויר נמוכה.
2 צפייה בגלריה
אזעקות בצפון הארץ
אזעקות בצפון הארץ
רק חלק מהאזורים שבהם תושבים שהו שעה בממ"דים
(צילום: כומתה)
2 צפייה בגלריה
שיבושי GPS ברחבי הארץ
שיבושי GPS ברחבי הארץ
שיבושי GPS במרכז הארץ
מטוסי קרב נצפו באזור זכרון יעקב, בעת המרדף להפלת הכטב"ם - וגם באזור החוף. שיבושי GPS נרשמו במרכז הארץ. לפי שעה לא ברור אם הכטב"ם אכן יורט או התפוצץ.
הבוקר פרסם חיזבאללה הודעה שבה לקח "אחריות מלאה ובלעדית" על שיגור הכטב"ם לבית ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה - ואחר הצהריים הותר לפרסום כי הכטב"ם אכן פגע בבית ראש הממשלה. לפני האירוע לא הופעלו אזעקות בקיסריה. כשעתיים לאחר הפגיעה, לשכת ראש הממשלה אישרה כי הכטב"ם שוגר לעבר ביתו של רה"מ, ונכתב כי הוא ורעייתו לא היו במקום.
הפגיעה הייתה בחלון חדר השינה של בית ראש הממשלה, וההערכה היא ששלושת הכטב"מים ששיגר חיזבאללה כוונו לבית בקיסריה. המיגון בבית מנע פגיעה גדולה יותר.
מאז התקרית הקשה של פיצוץ הכטב"ם בחדר האוכל בבא"ח גולני, שהקשר איתו אבד באזור עכו. לאחר כחצי שעה הוא פגע בבא"ח, וכלקח מכך - החליט מפקד חיל האוויר תומר בר "להרחיב את השוליים" בנוגע להתרעות ביישובים ומחנות צבאיים - מה שעשוי להפעיל יותר אזעקות, "כדי ללכת על החומרא כמדיניות התרעה מתירנית יותר", כלשון הצבא.