מתרבות ההודעות על אי-התייצבות למילואים: ריאיון עם שניים
(צילום: ירון ברנר)

הקצין ביחידה המובחרת, שקרא למשרתי המילואים ביחידה להצטרף למחאה נגד המהפכה המשפטית וזומן לבירור, כתב לחבריו בהודעה שהפיץ בקבוצות הוואטסאפ של היחידה: "זו מחאה של כל מי שהמדינה הזו חשובה לו, השבועיים הקרובים הם קריטיים, זה הזמן להתעורר". הוא הדגיש: "אין פה קריאה לסרבנות, הפנייה כרגע רק למפקדים".
עוד הוא כתב: "המחאה הזו היא לא מחאה של טייסים, של האליטות, של אשכנזים שמאלנים או קיבוצניקים או כל פייק ניוז והמצאה אחרת של התקשורת. חי"רניקים, שריונרים, מפקדים, לוחמים באשר הם - יש לנו כוח ויש לנו מילה! השבועיים הקרובים הם שבועיים קריטיים - מה שלא נעשה עכשיו, לא בטוח שנוכל לעשות בהמשך".
לקראת סיום עודד הצטרפות למחאות נגד המהפכה המשפטית. "זה הזמן להתעורר! אין פה קריאה לסרבנות. מי שהנושא חשוב לו ורוצה לקחת חלק מוזמן להצטרף לקבוצה הזו ולהעביר את הקישור למפקדים רלוונטיים נוספים (כרגע רק מפקדים)".
2 צפייה בגלריה
חיל האוויר מאחד את יחידותיו המיוחדות לכנף אחת
חיל האוויר מאחד את יחידותיו המיוחדות לכנף אחת
בצבא אמרו כי מדובר במקרה "שאינו עולה בקנה אחד עם המצופה ממשרת בצה"ל". למצולמים אין קשר לכתבה
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט והרצי הלוי
יואב גלנט והרצי הלוי
חשש מפגיעה בכשירות צה"ל בעקבות המחאה. גלנט והלוי
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
הקצין משרת ביחידה מובחרת בחיל האוויר, ולא נמצא כרגע בתפקיד ביחידה - אך צפוי לשוב אליה בתום לימודיו. האירוע התרחש לפני כמה ימים עת הופצה ההודעה בקבוצות הוואטסאפ של היחידה. הדבר נודע למפקדיו, שפעלו מולו משמעתית.
בדובר צה"ל מסרו כי מדובר במקרה "שאינו עולה בקנה אחד עם המצופה ממשרת בצה"ל", והודיעו כי הוא יזומן לבירור מול מפקדיו וטיפול משמעתי בהתאם. מדובר באירוע חריג, שכן צה"ל התמודד עד כה מול איומי אי-התייצבות של אנשי מילואים, ולא קצינים בקבע. הקצין אמנם לא קרא לסרבנות, אך גורמים בצה"ל רואים בהודעתו חציית קו, ובצבא מתייחסים לאירוע בחומרה.
שר הביטחון יואב גלנט כינס היום דיון שהוגדר כ"דיון חירום" יחד עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ובכירים במטה הכללי על החשש מפגיעה בכשירות צה"ל בעקבות המחאה נגד המהפכה המשפטית. ל-ynet נודע כי בסיום הדיון אמרו גלנט והלוי כי הם שוקלים להעלות את הסוגיה בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו בימים הקרובים, ולהציג בפניו את תמונת המצב.