מיד לאחר דבר היוודע הפיגוע בכניסה המערבית לאריאל ביום שישי בלילה, כוחות גדולים של צה"ל, שב"כ ומשטרה הגיעו לזירה - אולם ל-ynet ול"ידיעות אחרונות" נודע כי בכירים במחוז ש"י במשטרה - בהם מפקד המחוז ניצב עוזי לוי, קצין אגף המבצעים המחוזי אלי עובדיה וראש ענף מבצעים דניאל אגם - לא נכחו כלל בזירת הפיגוע בליל שישי. לפי תגובת המשטרה, הגורם המשטרתי הבכיר ביותר שנכח בזירה היה מפקד מרחב שומרון.
3 צפייה בגלריה
עוזי לוי
עוזי לוי
מפקד משטרת מחוז ש"י, ניצב עוזי לוי
(צילום: דוברות המשטרה)
"באירועים מהסוג הזה ביהודה ושומרון מגיעים לזירה בכירים במערכת הביטחון", אמר קצין בכיר במשטרה בשיחה עם ynet, "מן הראוי שגם בכירי מחוז ש"י יהיו נוכחים. כל הטיפול בזירת הפיגוע מוטל על המשטרה. לא ייתכן שקצינים בכירים בתפקידים רלוונטיים לא מגיעים לזירה". הקצין הבכיר הוסיף: "מפקד המחוז היה אמור להיות שם ולקיים בשטח הערכת מצב, לתת הנחיות לכל היחידות בגזרה, בטח כשהמצוד אחר המחבלים היה בעיצומו וכשיש חשש לפיגועי חקיינות".
יש לציין כי בפיגועים הקודמים בגל הטרור האחרון - בתל אביב, בני ברק, חדרה ובאר שבע - מפקדי המחוזות והקצינים הבכירים הרלוונטיים הגיעו מיד לזירות הפיגוע - מה שלא קרה בפיגוע הירי שהתרחש בליל שישי. מחוז ש"י במשטרה המחוז חולש על אזור נרחב - מהר חברון בדרום ועד צומת מגידו בצפון - ומהווה את המחוז השני בגודל שטחו מבין מחוזות משטרת ישראל. יצוין כי מפקד מחוז ש"י, ניצב לוי, לא מתגורר בו - אלא באזור הצפון.
3 צפייה בגלריה
הפיגוע בכניסה לאריאל
הפיגוע בכניסה לאריאל
זירת הפיגוע בכניסה לאריאל, אמש
(צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
הפיגוע בכניסה לאריאל
הפיגוע בכניסה לאריאל
(צילום: יאיר שגיא)
קצין בכיר לשעבר במחוז ש"י תקף אף הוא את היעדרותם של בכירי המחוז מזירת הפיגוע, ואמר: "מביך, לא למדו שום דבר מהלקחים מחטיפת שלושת הנערים. הופכים את המחוז לשולי ולא רלבנטי תחת הסינר של צה"ל".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "מיד עם היוודע דבר הפיגוע הגיעו למקום כוחות משטרה בראשות מפקד המרחב ומפקד תחנת אריאל שפתחו בחקירת המקרה תוך שיתוף פעולה עם כלל הגורמים בשטח."