אירוע חריג במערב רפיח, ברקע התסכול הגובר של תושבי עזה: משטרת חמאס ירתה היום (ראשון) למוות בצעיר עזתי, שהיה חלק מקבוצת אזרחים שעצרה משאית סיוע בניסיון לקבל חבילות. הצעיר משתייך למשפחת אבו-בוריקה, חמולה גדולה בדרום רפיח, שהתבקשה לסייע לחמאס בשמירה על חבילות הסיוע - עד לירי בבן משפחתה. בעקבות המקרה, המשפחה איימה לנקום, והבעירה צמיגים מחוץ לתחנת המשטרה בעיר.
תיעוד: מחאת עזתים מחוץ לתחנת המשטרה במערב רפיח לאחר שפעיל חמאס ירה באזרח

"קוראים לממשלת חמאס לקחת אחריות על המעשים שלה. הם אמרו לנו להבטיח את הכניסות והסיוע, אבל היום הם ירו עלינו ועל בן משפחתי", אמר צעיר ממשפחתו של ההרוג, בעת המחאה מחוץ לתחנת המשטרה.
בשבוע שעבר פרסמה סוכנות הידיעות AP סרטון דרמטי שבו מתועדת בזיזה של משאית סיוע על ידי המוני עזתים ברפיח שבדרום הרצועה, העיר שאליה נמלטו מאות אלפי פליטים בשל הקרבות. בתיעוד נראה ההמון רודף אחר משאית שנושאת ארגזים עם ציוד הומניטרי, אחרי שנכנסה כנראה ממעבר רפיח. הם רצים אחרי המשאית וחלקם מטפסים על הארגזים ומתחילים להשליכם. אחד מהם אף נראה מניף ידיים באוויר, לאות ניצחון. בשלב מסוים נאלצת המשאית לעצור, ורבים אחרים רצים לעברה כדי לתפוס גם הם חלק מהשלל. בתוך דקות ספורות הציוד כולו נבזז.
הכותרת
איך חמאס מימן את מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר?
25:12
2 צפייה בגלריה
אזרחי עזה מבעירים את תחנת המשטרה במערב רפיח לאחר שפעיל חמאס ירה באזרח
אזרחי עזה מבעירים את תחנת המשטרה במערב רפיח לאחר שפעיל חמאס ירה באזרח
התסכול של האזרחים מחמאס גובר, והמחאות מתגברות. הבערת הצמיגים מחוץ לתחנת המשטרה ברפיח
התיעוד הדרמטי הגיע כשברקע העדויות על הרעב שעמו מתמודדים הפליטים. לפי האו"ם כ-85% מאוכלוסיית הרצועה, כ-1.9 מיליון פלסטינים, נעקרו מבתיהם, ובארגון מזהירים שרבים מהם מתקשים למצוא די מזון עבורם ועבור בני משפחותיהם. תיעודים דומים של בזיזת משאיות כבר הופצו באותם ימים, ועל אחרות תועדו חמושים.
דובר צה"ל בערבית פרסם שלשום הקלטה של שיחה בין תושב עזה לקצין מודיעין, שממחישה את הזעם והתסכול שמרגישים עזתים רבים כלפי חמאס ושלטונו ברצועה. העזתי שהוקלט משוחח עם הקצין קרא לו לפגוע בהנהגת החמאס השוהה בחו"ל. "תגיד להנהגה שלך שחמאס יצא מחוץ לפלסטין, תשחטו אותם, משמידים אותנו. הם שם בחוץ, יושבים במלונות".
"שאלוהים ישרוף את חמאס, שאלוהים יקלל אותם, כלבים בני כלבים", אמר העזתי בהקלטה. "הם הרסו אותנו, החזירו אותנו 100 שנה אחורה. מה אשמים הילדים שהגיעו לעולם?". "מתי תצילו אותנו מהם?", שאל העזתי את הקצין. "למה שאנחנו נציל אתכם? למה אתם לא הצלתם את נפשותיכם מהם?", השיב הקצין. העזתי ענה: "כי הם הרגו אותנו, אתמול הרגו את בן דוד שלי".