3 צפייה בגלריה
אהרון חליוה
אהרון חליוה
ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה
(צילום: מוטי קמחי)
ראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה התייחס הערב (רביעי) לדבריו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שאיים כי "ידע מה לעשות" אם ישראל תפעל נגד האוהלים שארגונו הציב, ואמר: "אנחנו עוקבים וקשובים למזימותיו. שלא יטעו בנו, נעשה כל מה שנדרש כדי לשמור על שקט בגבול הצפון". ברקע התקרית בגדר הגבול אחר הצהריים ציין: "חיזבאללה והעומד בראשו ממשיכים גם בימים אלה לייצר פרובוקציות".
בנאום שנשא חליוה בסיום קורס קמ"נים (קציני מודיעין) הוא אמר בנוסף: "אנחנו מציינים היום שבע עשרה שנים בדיוק לפרוץ מלחמת לבנון השנייה, מהלך צבאי שתרם לחיזוק ההרתעה של ישראל. בשבע עשרה השנים שחלפו מאז, צִידּוֹ הישראלי של הגבול משגשג ופורח. הצפון נמצא בצמיחה. אנחנו מביטים לעומת זאת למדינת לבנון, מעברו השני של הגבול, שהיא שבויה בשבי חיזבאללה ובחסות איראן".
3 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
"לבנון שבוי אצל חיזבאללה ובחסות איראן". נסראללה
3 צפייה בגלריה
מספר חשודים מתקרבים לגדר הגבול עם לבנון ומנסים לחבל במרחב המכשול - רגע הפיצוץ
מספר חשודים מתקרבים לגדר הגבול עם לבנון ומנסים לחבל במרחב המכשול - רגע הפיצוץ
התקרית סמוך לגדר הגבול, היום
(צילום: דובר צה"ל )
הוא הוסיף: "יש שם משבר כלכלי חריף, מצוקה, עוני ומסכנות. הכול בחסות ההשפעה השלילית של ארגון חיזבאללה שהלבנונים הפקידו בידיו, בעל כורחם, את עתידם. תושבי לבנון, שערו בנפשכם כיצד היו נראים החיים במדינתכם ללא חיזבאללה ובלי השפעתה ההרסנית של איראן. ובמקום זאת, עם הסכם שלום בין לבנון לישראל, דמיינו את לבנון פורחת ומשגשת ומתפתחת".
חליוה התייחס גם למחלוקות סביב המהפכה המשפטית והאיומים שלא להתייצב לשירות בעקבותיה: "אסור שהשיח הפוליטי ייכנס לתוך צה"ל ויחדור גם בין השורות שעל מגרש המסדרים הזה. צה"ל חייב להישאר מעל ומעבר לכל ויכוח, מאוחד סביב ייעוד משותף אחד".
הוא הוסיף: "ערכי ורוח צה"ל הם המצפן שלנו. רק כך נצליח לעמוד במשימתנו להגן על מדינת ישראל ולנצח, ביודענו שאין לנו ארץ אחרת וצה"ל אחר".