"פרצנו פנימה ועצרנו את החשוד". מפקד תחנת רחובות על הרצח
(צילום: עידו ארז)

צעירה בת 27 נמצאה מתה בצהריים (יום שני) בדירה בנס ציונה, כשעל גופתה סימני חבלה. במשטרה חושדים שנרצחה, ועצרו את אחיה בן ה-32, שאותו מצאו כשהוא מתבצר בחדרו. חקירה ראשונית העלתה שהאח תקף את הצעירה בסכין, בעוד שהיא זעקה לעזרה. המניע לרצח נבדק, שכן מדובר במשפחה שקטה, ללא כל תלונה לגורמי הרווחה או למשטרה.
עדים סיפרו ל-ynet ששמעו לפתע צעקות שבקעו מחדרה של הצעירה בבית הפרטי. בתגובה, אחד השכנים הצליח להיכנס לבית דרך חלון בקומה השנייה, שאליו טיפס באמצעות סולם, ומצא את הצעירה מתבוססת בדמה, בעוד שהאח ברח והסתגר בחדרו בתגובה לכניסתו לבית. בנקודה זו השכן התקשר למשטרה ולמד"א.
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בנס ציונה
זירת הרצח בנס ציונה
ביתה של הצעירה. השכן טיפס לחלון הקומה ה-2 באמצעות סולם
(צילום: עידו ארז)
הדיווח על מצבה של הצעירה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב איילון בשעה 12:17. חובשי רפואת חירום במד"א דניאל קהלני ויהודה מרקוס סיפרו: "כשהגענו לדירה ראינו אותה שוכבת כשהיא מחוסרת הכרה. ביצענו בה בדיקות רפואיות, אבל היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום".
מפקד תחנת רחובות, סגן-ניצב דודי מרון, שהגיע לזירה, תיאר כי "עם קבלת הדיווח על המקרה הגענו מיידית למקום וגילינו לצערנו שהצעירה כבר איננה בין החיים. איתרנו בחדר סמוך חשוד שהתבצר, פרצנו פנימה ועצרנו אותו". מרון הוסיף כי "יש לנו סיבות להאמין שהוא זה שביצע את הרצח", וציין שבתום הערכת מצב, חקירת האירוע הועברה ליחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב שפלה.
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בנס ציונה
זירת הרצח בנס ציונה
כוחות ההצלה בזירה בנס ציונה
(צילום: שרה חיים, תיעוד מבצעי מד"א)
כאמור, שוטרי תחנת רחובות פתחו בחקירה עם קבלת דיווח על קביעת מותה של הצעירה על ידי צוות מד"א. מהמשטרה נמסר כי בסיום חקירתו של האח, ובהתאם לצורכי החקירה, הוא יובא בהמשך לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו.
מנכ"לית שדולת הנשים, הדס דניאלי ילין, מסרה: "בעוד שהממשלה עסוקה בריסוק מערכת המשפט, אישה שלישית נרצחה בתוך שבועיים. 22 נשים נרצחו בשנה שעברה, והכל ממשיך כרגיל. זו תזכורת חשובה לכך שנשים ממשיכות להירצח, ולא ממתינות לרפורמה משפטית כזאת או אחרת".
ילין הוסיפה כי "לצערנו, הסירוב העיקש של ממשלת ישראל לחתום על האמנה הבין לאומית למניעת אלימות כלפי נשים אינה מאפשרת קידום תוכניות ושיתופי פעולה למיגור התופעה. אנחנו קוראות לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ולכל הגורמים הרלוונטים לשים את הנושא בראש סדרי העדיפויות, להעביר את חוק האיזוק האלקטרוני ולהקצות משאבים לטיפול באלימות כלפי נשים. אפשר להציל את הנרצחת הבאה".