כ-20 פעילי ימין, ובהם ילדים, תועדו אמש (ראשון) עוצרים משאיות באזור גבעת המבתר בירושלים, במטרה למצוא משאיות שנושאות סיוע הומניטרי - ולמנוע מהן להגיע לרצועת עזה.
פעילי ימין עוצרים משאיות ואוגרים בלוקים בירושלים

3 צפייה בגלריה
תיעוד: בני נוער עוצרים משאיות בכבישים באזור ירושלים
תיעוד: בני נוער עוצרים משאיות בכבישים באזור ירושלים
הפעילים בודקים רישיון של נהג
3 צפייה בגלריה
תיעוד: בני נוער עוצרים משאיות בכבישים באזור ירושלים
תיעוד: בני נוער עוצרים משאיות בכבישים באזור ירושלים
אחד מהפעילים אוגר בלוקים בצד הכביש
בתיעודים שצולמו במקום ניתן לראות כי אותם פעילי ימין עוצרים את נהגי המשאיות ואף מבקשים מהם רישיונות. כמה מהם אף נראים אוספים בלוקים.
ג', שצילם את התיעודים, אמר כי "יש פה 20 אנשים על הכביש. בכל פעם שהם רואים שיש משאית הם יורדים לכביש ובודקים לנהג מסמכים. עד כה הם נתנו לעבור, אחרי שראו מסמכים". הוא הוסיף כי נהג משאית אחד שראה אותם מרחוק "עשה מיד רוורס חצי קילומטר אחורה" באמצע הכביש, וציין כי "זה היה מסוכן ממש".
3 צפייה בגלריה
אבראהים אלראזם
אבראהים אלראזם
אבראהים א-ראזם, נהג משאית שהותקף בידי מתנחלים בשבוע שעבר
לדברי ג', "הייתה פה ניידת משטרה שהלכה אחרי שלוש דקות. זה מפחיד ברמות מה שקורה פה. הם עושים מה שהם רוצים והמשטרה נותנת להם יד חופשית".
לאזור הגיעו בסך הכול שתי ניידות, כששעה עברה בין הגעתה של הראשונה לזו של השנייה. באותו הזמן עשו הפעילים במקום ככל העולה על רוחם. כמה פניות נעשו למשטרה בעקבות האירוע. גם לאחר הגעת ניידת, הפעילים לא פוזרו או נעצרו - אך למשאיות התאפשר להמשיך בנסיעתן. כמו כן, בזמן שניידת אחת הגיעה למקום - הפעילים עדיין ניגשו למשאית ופתחו את תא המטען שלה. בהמשך הגיעו שלוש ניידות לאזור.
המשטרה מסרה בתגובה: "בעקבות דיווחים הלילה על מספר צעירים שחוסמים את הכביש לסירוגין באזור, הוזעקו למקום מספר ניידות משטרה. השוטרים פעלו לוודא שהציר פנוי ולא חסום לתנועה. יודגש כי לא התקבל במשטרה כל דיווח או תלונה על תקיפה במקום, לא עברו במקום משאיות סיוע הומניטרי כלשהן, והתנועה בכביש מתנהלת כסדרה. נמשיך לפעול לאכיפת החוק ושמירת הסדר הציבורי בכל מקום שידרש".
בלילה שבין חמישי לשישי הותקף איברהים א-ראזם (35), נהג משאית, בידי עשרות מתנחלים באזור כוכב השחר שבהרי בנימין לאחר שסברו כי הוא מוביל סיוע הומניטרי לעזה. אתמול בבוקר הוא עדיין אושפז בבית חולים כשהוא סובל משברים בצלעות ובאף ומחבלות בכל חלקי גופו, וסיפר כי לדבריו "ראה את המוות": "נתקלתי בעשרות מתנחלים שחסמו את דרכי. הם התחילו להוריד את הסחורה מהמשאית ולשרוף אותה, ואז גם את המשאית. למרות שאמרתי להם שהסחורה היא לעבודתי, הם הורידו אותי מהמשאית והתחילו להכות אותי באכזריות בכל חלקי הגוף".
פורסם לראשונה: 23:56, 19.05.24