הקרע בין חמאס לרשות הפלסטינית מתרחב מחדש: לאחר ניסיון חיסול ראש הזרוע הצבאית בארגון הטרור מוחמד דף ומח"ט חאן יונס ראפע סלאמה, ובעקבות תקיפה נוספת במחנה הפליטים א-שאטי שבה חוסל מחבל ששוחרר בעסקת שליט, פרסמה לשכת אבו מאזן הודעה חריגה - שבה האשימה את חמאס באחריות להמשך המלחמה.
זה קרה לאחר שבכיר פתח מוניר גארוב האשים אחרי התקיפה באל-מוואסי, סמוך לאוהלי העקורים, את הנהגת חמאס בכך שהיא נמלטת לאזורים שבהם מתגוררת אוכלוסייה אזרחית - ומסכנת אותה: "אם חמאס היה רוצה להילחם פנים מול פנים בישראל הוא היה עושה זאת במקומות שהצבא נמצא בהם, ולא במקומות שנמצאים בהם אנשים. חמאס בעצם מתחבא בין התושבים כדי להגן ולהציל את עצמו".
3 צפייה בגלריה
אבו מאזן וסינוואר
אבו מאזן וסינוואר
אבו מאזן וסינוואר
(צילום: EPA / PALESTINIAN PRESIDENT OFFICE / HANDOUT)
דובר חמאס ג'יהאד טאהא דרש מפתח לגנות את האמירה הזו: "עליכם להפסיק לקדם נרטיבים כוזבים של ישראל, ולהתיישר עם עמנו בקרב המכריע והאיתנות שלהם מול התקיפות הברבריות".
אבל בלשכת הנשיאות הפלסטינית הגיבו במתקפת נגד ואמרו כי הם "רואים בתנועת חמאס שותפה באחריות משפטית, מוסרית ופוליטית להמשך מלחמת ההשמדה הישראלית ברצועת עזה. אנחנו קוראים לתנועת חמאס לתת עדיפות לאינטרסים הלאומיים העליונים ולהסיר את התירוצים מהכיבוש כדי לעצור את הטבח הגלוי הזה נגד עמנו".
חילופי ההאשמות נמשכו גם לאחר מכן, ובחמאס אמרו: "אנחנו מגנים את הצהרות הרשות הפלסטינית ומאשרים שישראל אחראית לרצח העם בעזה". העימותים הללו אירעו לאחר שתי התקיפות - באל-מוואסי ובא-שאטי - שבהן נהרגו יותר מ-110 בני אדם.
תקיפה ופצועים קשה באל-מוואסי בחאן יונס

3 צפייה בגלריה
נימר חמידה
נימר חמידה
נימר חמידה שחוסל בא-שאטי
בתקיפה היום במחנה הפליטים א-שאטי, שבה לפי הפלסטינים נהרגו 20 בני אדם, חוסל לפי הפלסטינים נימר חמידה, ששוחרר בעסקת שליט. חמידה היה חבר חוליית אל-מזרעה א-שרקיה והשתתף בפיגוע הירי ליד שילה שבו נרצח ב-2003 גדעון ליכטרמן, ונפצעו קשה בתו מוריה ותמיר דאר.
הוא גם נטל חלק בפיגוע שבו נרצחו לוחמי דוכיפת בכפר עין יברוד ב-2003, ארז עידן, אלעד פולק ורועי יעקב סולומון, ובנוסף ביצע ותכנן פיגועים נוספים. לאחר שנעצר ונשפט, הוא נשלח לשישה מאסרי עולם - אבל שוחרר בעסקת שליט כאמור, וגורש לעזה.
3 צפייה בגלריה
חמושים בג'נין אחרי ניסיון חיסול מוחמד דף
חמושים בג'נין אחרי ניסיון חיסול מוחמד דף
חמושים בג'נין אחרי ניסיון חיסול מוחמד דף
(צילום: רויטרס)

הקריאות לבצע פיגועים שלא נענו, והכוננות הגבוהה

במהלך היום, ולאחר ניסיון חיסול דף, קראו בחמאס לפלסטינים מיהודה ושומרון לצאת לצעדות תמיכה ולבצע פיגועים. בהודעה רשמית מטעם ארגון הטרור, ביקשו בחמאס מהפלסטינים לצאת לאחר תפילות הערב למוקדים מרכזיים בטול כרם, קלקיליה, סלפית, רמאללה, ירושלים ועוד.
בפועל, כמעט שלא הייתה היענות ברחוב לקריאות. עשרות בודדות התכנסו, בהם בג'נין, ודרשו לגנות את התקיפה. יחד עם זאת, במערכת הביטחון נערכים לתגובות של תאי חמאס באיו"ש, והעלו כוננות במטרה לסכל פיגועים.