תיעוד הירי והמעצר בכפר שעב
(צילום: משטרת ישראל)

המאבק בפשיעה בחברה הערבית: תושבים מהכפר שעב בגליל המערבי ליוו במוצאי שבת במחיאות כפיים שוטרים שעצרו חשודים במעורבות באירוע ירי והשלכת רימון לעבר בית ביישוב. על פי החשד, הרקע לאירוע הוא סכסוך בין שתי משפחות בכפר. בית המשפט האריך את מעצרם של החשודים במעורבות במעשה. צפו בתיעוד של השלכת הרימון וקריאות העידוד שלהן זכו השוטרים בזמן המעצר.
2 צפייה בגלריה
תיעוד הירי בכפר שעב
תיעוד הירי בכפר שעב
מעצר חשודים באירוע בכפר שעב, במוצ"ש
2 צפייה בגלריה
תיעוד מאירוע הירי בכפר שעב
תיעוד מאירוע הירי בכפר שעב
תושבים מהכפר שעב מעודדים את השוטרים במהלך המעצר
האירוע החל בשבת בשעות הערב. במוקד 100 של המשטרה התקבל דיווח על אודות קולות ירי ופיצוץ רימון שהושלך מרכב. שוטרי מחוז צפון שהוזעקו לאזור עצרו שני חשודים, תושבי טובא זנגריה בשנות ה-20 לחייהם, שניסו להימלט מהמקום. בתום חקירה ראשונית נעצרו כבר באותו ערב ארבעה חשודים נוספים, תושבי הכפר שעב, בהם אב ובנו ושני צעירים בשנות ה-20 לחייהם.
"לא צריכים לפחד מהפושעים האלו", אמר ל-ynet תושב הכפר. "אם יהיו דיווחים בזמן על הירי, אז כולם ייעצרו. מגיעה לשוטרים תודה על התגובה המהירה".
שכנתו הוסיפה: "נמאס לנו לשתוק. האירועים שעברנו הספיקו לנו. אני מקווה שהמשטרה תגיע לכל הפושעים כדי שיהיו בכלא. הם האלו מסכנים את החיים שלנו. אם נתאחד נוכל להתגבר על כל הפושעים".
במקביל פעלה המשטרה הלילה (בין ראשון לשני) ביישוב כפר כנא בעקבות כמה אירועי אלימות שהתרחשו במסגרת סכסוך בין שתי משפחות. מאות שוטרים ממחוז צפון, בהם כוחות יס"מ ולוחמי משמר הגבול, עצרו 32 חשודים ותפסו שני אקדחים מסוג FN, אקדח איירסופט ומחסניות של רובה 16-M.