המשלחת הישראלית לאו"ם בז'נבה גייסה אמש (רביעי) רוב לקריאה לשחרור החטופים בעזה ללא תנאי, ולגינוי ניצול של בתי חולים ואמבולנסים על ידי חמאס בעזה. הרוב גויס במסגרת האספה ה-77 של ארגון הבריאות העולמי, שבמסגרתה עמדה סוכנות האו"ם לאמץ החלטה פלסטינית-סורית שעוסקת במצב הבריאות בעזה, אבל מתעלמת מטבח 7 באוקטובר.
משפחות החטופים מפגינים וחוסמים את נתיבי איילון
(צילום: יעל צ'כנובר, דנה קופל)

ההחלטה במקור לא התייחסה כלל למעשי חמאס או לדברים שהובילו בין השאר למצב ברצועה. המשלחת הישראלית בז'נבה הגישה תיקון שקרא לשחרור באופן מיידי וללא תנאי של כל החטופים המוחזקים בעזה, ומגנה את השימוש שעושים ארגוני טרור במתקני בריאות, לרבות בתי חולים ואמבולנסים.
50 מדינות תמכו בתיקון להחלטה, והיא נכללה מיידית בטקסט. הפלסטינים ותומכיהם סירבו להצביע בעד ההחלטה שקוראת לשחרור החטופים ומגנה ניצול של בתי חולים על-ידי חמאס, ומשכו את ההחלטה - וכעת פועלים לבטל אותה.
1 צפייה בגלריה
שגרירת ישראל לז'נבה מירב אילון שחר
שגרירת ישראל לז'נבה מירב אילון שחר
שגרירת ישראל לז'נבה מירב אילון שחר
(צילום: משלחת ישראל לז'נבה)
מירב אילון שחר, שגרירת ישראל לאו"ם בז'נבה, קראה בנאומה לכל המדינות ולארגון הבריאות העולמי לגנות את מתקפת הטרור של חמאס ואת הניצול של בתי החולים והאוכלוסייה למטרות טרור. לדבריה, שתיקת ארגון הבריאות העולמי הופכת אותו לכלי פוליטי עבור תומכי טרור - ולא לגוף מקצועי שמטרתו לקדם בריאות.
"כל החלטה שאינה קוראת לשחרור מיידי של החטופים ומגנה ניצול מתקני בריאות על ידי חמאס - היא בגדר כשל מוסרי של הארגון", אמרה השגרירה. "אני מודה ל-50 המדינות שבחרו לא להתעלם מגורלם של 125 החטופים שנותרו בידי ארגון הטרור חמאס בעזה. כבר שמונה חודשים שנשללות מהחטופים כל זכויותיהם, על אחת כמה וכמה זכויות יסוד הנוגעות לבריאות".