מערכות ההגנה האווירית בסוריה הופעלו הלילה (בין ראשון לשני) נגד תקיפה ישראלית באזור הבירה דמשק. כך דווח בכלי תקשורת בסוריה. זו תקיפת חיל האוויר הראשונה שדווחה בסוריה מאז שמאות טייסים וקצינים במילואים הודיעו שלא יתייצבו למילואים בעקבות ביטול עילת הסבירות.
גורם צבאי סורי אמר: "בסביבות השעה 02:20, האויב הישראלי תקף מהאוויר מכיוון הגולן הסורי הכבוש. התקיפות התמקדו בכמה נקודות באזור העיר דמשק. מערכות ההגנה האווירית שלנו יירטו את הטילים והפילו כמה מהם. בתקיפה נהרגו ארבעה חיילים ונפצעו ארבעה נוספים, נגרם נזק לציוד".
לאחר מכן נמסר מהמרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון היושב בלונדון ומזוהה עם האופוזיציה, כי התקיפה כוונה נגד אתרים צבאיים ומחסני אמצעי לחימה של מיליציות איראניות באזור שדה התעופה הבינלאומי של דמשק ואזור אל-כיסווה.
1 צפייה בגלריה
פיצוצים בשמי דמשק בשל תקיפה בסוריה
פיצוצים בשמי דמשק בשל תקיפה בסוריה
פיצוצים בשמי דמשק בשל תקיפה בסוריה, ארכיון
לדבריהם, נהרגו בתקיפה 6 בני אדם - ארבעה חיילים סורים ועוד שניים שזהותם לא ידועה. מלבדם נפצעו גם שבעה בני אדם. במרכז המעקב אמרו כי מחסני אמל"ח הושמדו בתקיפה, שלפי ספירתם הייתה בתקיפה ה-22 בסוריה מתחילת השנה.
התקיפה הקודמת בסוריה דווחה ב-19 ביולי, אז צוין בסוכנות הידיעות הממלכתית "סאנא" כי ישראל תקפה כמה יעדים באזור דמשק.
תקיפה באזור דמשק בחודש שעבר

באותו שבוע הודיעו יותר מאלף אנשי צוות אוויר, מערך הבקרה, מפעילי כטמ"מ ויחידות מיוחדות בחיל האוויר כי יפסיקו את שירותם במילואים אם החקיקה של המהפכה המשפטית לא תיעצר. ביטול עילת הסבירות אושר סופית כמה ימים לאחר מכן.
בסוף השבוע טענו קצינים וטייסים בכירים במילואים, שמובילים את המאבק, כי קיים משבר עמוק בכשירות צה"ל, החמור בהרבה ממה שמוצג לציבור. לדבריהם, כמות הטייסים והקצינים שהודיעו על אי-התייצבות גדולה בהרבה מה-300 או 400 איש שדווחו על ידי צה"ל.
בצה"ל הודו כי כי קיימת פגיעה בכשירות כעת למלחמה ועוד יותר מכך, פגיעה בלכידות - אך הפגיעה בכשירות עדיין "מתוחמת" מהטעם שהצבא כמעט ולא מתאמן בחודש אוגוסט. "המבחן יהיה בחודש הבא, שבו יתחילו מחדש להתקיים תרגילים גדולים", אמרו.