3 צפייה בגלריה
האחיין שנפצע מהירי בטירה
האחיין שנפצע מהירי בטירה
נפגע משבעה כדורים. כאיד מסרי וזירת הרצח בטירה
(צילום: חסן שעלאן)
פאכר עיראקי (6) ובן דודו כאיד מסרי (10) נפצעו באורח קשה ביום שישי בערב, אז אלמונים פתחו באש לעבר הרכב שבו ישבו עם דודם מוהנד, שנהרג כתוצאה מפגיעות הקליעים. השניים עדיין מאושפזים בטיפול נמרץ, אך בעוד מצבו של פאכר, בנו של המנוח, עדיין מוגדר קשה - מצבו של כאיד השתפר והוא מוגדר כעת בינוני.
כשרגליו ואצבעותיו חבושות והוא עדיין נראה המום מהירי, כאיד אמר בצהריים (יום ראשון) ל-ynet כי "צעקתי וניסיתי למנוע את הירי, אבל לא הצלחתי. נשכבתי כמו מת כדי שיפסיקו לירות. זה היה מפחיד. חשבתי שהם יורה בחתונה, אבל תוך שניות הבנתי שזה לעברנו. אני רוצה להשתחרר כבר מבית החולים ולראות את פאכר ומוהנד. התגעגעתי אליהם".
דקות אחרי הרצח בטירה

3 צפייה בגלריה
האחיין שנפצע מהירי בטירה
האחיין שנפצע מהירי בטירה
מוהנד ניסה להימלט, היורים יצאו מהרכב והמשיכו. כאיד בבית החולים
(צילום: חסן שעלאן)
3 צפייה בגלריה
מוהנד עראקי רצח טירה גבר רכב אבא בן
מוהנד עראקי רצח טירה גבר רכב אבא בן
"אין לרוצחים רחמים". מוהנד שנרצח עם בנו
רם מסרי, אמו של כאיד, מסרה כי "אני עדיין לא מעכלת את מה שקרה. הבן שלי צעק על היורים 'תפסיקו, תפסיקו', וגם אזרחים אחרים צעקו 'יש ילדים ברכב', אבל כלום לא עזר. הוא נפגע משבעה כדורים, האחיין שלי מכדור, ואחי נרצח".
לדבריה, "מוהנד לקח את כאיד הביתה, אבל בדרך רצה להיכנס לחתונה. כשעצר שם התקרבה מכונית ומי שישב בתוכה ירה לעברם. מוהנד ניסה להימלט והרכב שלו עשה תאונה. מהרכב של היורים ירדו שני רעולי פנים שירו בו מהצד. הבן שלי סיפר ששכב למטה כאילו שהוא מת כדי שהם לא ימשיכו לירות".
האמא הוסיפה: "הבן שלי עדיין לא יודע שדודו נרצח ובן דודו נפגע. הוא כל הלילה רועד ומפחד. כואב לנו מאוד, אין לרוצחים רחמים. הם יכלו לרצוח שני ילדים. ליבי נקרע על מוהנד, אהבתי אותו מאוד. לא יודעת איך אנחנו יכולים להתמודד עם אסון כזה".
מתחילת השנה נרצחו 58 אזרחים ערבים, ושיעור הפענוחים של המשטרה נמוך במיוחד. ביום שישי, אחרי הירי לעבר הרכב של מוהנד, המשטרה פתחה בסריקות אחר מבצעי העבירה ואספה אמצעי תיעוד בזירה. מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון קיים הערכת מצב מיוחדת בזירת הרצח, ובסיומה הנחה כי החקירה תנוהל ביחידה המרכזית וכי האכיפה תתוגבר ותתמקד במחוללי הפשיעה בעיר. ניצב ביטון אמר כי מדובר באירועים חריגים של אלימות קשה ברחוב הערבי, שייחקרו בעדיפות עליונה נוכח החומרה והנסיבות.
פרמדיק מד"א, מורשד גבאלי, סיפר: "הפצוע היה מחוסר הכרה וסבל מפציעה חודרת ומדממת בגופו. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי (ובהמשך נקבע מותו, ח"ש). בנוסף פונו מהמקום גם שני ילדים כבני 10 ו-6 שנפצעו באורח קשה".