הסרטון שצירף בנט לאיגרת
(צילום: דוברות ראש הממשלה)

"בימים אלו, כמעט שנה אחרי, אנחנו, אזרחי ישראל כולם, עומדים שוב בפני צומת דרכים היסטורי: להמשיך קדימה עם מדינה מתפקדת או להידרדר אחורה לכאוס, לשנאה פנימית, לחולשה חיצונית ולשעבוד המדינה לצורכי איש אחד. על המגרש כרגע פועל רק צד אחד - מכונת רעל רועשת וקטלנית של בן גביר, עודה, נתניהו וסמוטריץ', שמפעילה אלימות, סחטנות ומסה של 'פייק ניוז', ואילו הרוב הדומם ששמח מממשלה רגועה ומתפקדת, אכן דומם ולוקח הכל כמובן מאליו. אם איננו רוצים להידרדר אחורה - על כולנו לפעול. איגרת זו היא הקריאה לפעולה".
כך כתב ראש הממשלה נפתלי בנט באיגרת מיוחדת "לרוב הציוני הדומם", שמתפרסמת הבוקר (יום שישי) ברשתות החברתיות - בניסיון, אחרון אולי, למנוע את נפילת הממשלה בראשותו. בנט הוסיף: "לפני כשנה מדינת ישראל הגיעה לאחד מרגעי השפל הקשים שידעה. כאוס, סחרור בחירות אינסופי, שיתוק ממשלתי, הערים לוד ועכו בוערות אל מול ממשלה נבוכה ומסוכסכת, סגידה לאיש אחד ושעבוד האנרגיה של המדינה לצרכיו המשפטיים, חולשה נוראה מול אויב רצחני שיורה טילים על ירושלים".
"עמדנו ימים אחדים לפני הליכה למערכת בחירות חמישית שהייתה מפרקת את המדינה, ואז קיבלתי את ההחלטה הקשה ביותר והציונית ביותר בחיי: להקים ממשלת הצלה לאומית כדי לחלץ את ישראל מהכאוס ולהחזירה לתפקוד, לחבור לאנשים עם דעות שונות מאד משלי על מנת להציל את המדינה", כתב בנט באיגרת. "ידעתי שמכונת רעל עצומת ממדים תופנה נגדי, ולקחתי על עצמי להיות המגן האנושי של מדינת ישראל. יחד עם חבריי בממשלה, החזרנו את ישראל לתפקוד ולצמיחה".
5 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
פרסם איגרת ל"רוב הציוני הדומם". בנט, משלים כמעט שנה בתפקיד
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
מנסור עבאס , בנימין נתניהו
מנסור עבאס , בנימין נתניהו
"עבאס מנהיג אמיץ, נתניהו סיכם איתו על תמיכה בהצבעה להקמת ממשלה"
(צילום: אלכס קולומויסקי, ראובן קסטרו)
בהקדמה לאיגרת כתב בנט: "הממשלה קמה לפני שנה. ושוב כולנו עומדים בפני רגע גורלי - המשך תפקוד המדינה או חזרה לתוהו ובוהו. כתבתי לכם כאן מעומק לבי כדי לבקש מכם, ומחבריי לקואליציה, לפעול. אשמח שתקראו את האיגרת, תפיצו, ובעיקר - תפעלו". בנט גם הוסיף לאיגרת שלו סרטון שמתאר את ההסתה שעמה מתמודדים חברי הממשלה מאז הקמתה.
בפתיחת האיגרת עצמה הובאו ציטוטים של חברי אופוזיציה. "נדרוס אתכם יותר גרוע ממה שאתם עושים היום... אנחנו נדרוס כל נורמה.. אנחנו צריכים לרמוס את השמאל בישראל עד הסוף"; "100 טון אקונומיקה סמיכה פקק כחול על הפרקליטות כשנחזור...הפקידים הרקובים ייענשו...ממליצה לפקידים הרקובים לגייס עורכי דין כבר עכשיו כי נחזור מהר מכפי שהם חושבים; "כשאנחנו נחזור לשלטון זה יתנקם בכם, כי אנחנו נדע למשול בצורה שגם תדרוס... כשנחזור לשלטון תגלו מה זה כשהליכוד לא אנושי"; "חכו, חכו מה נעשה לכם כשנחזור לשלטון..."; "מי ששותף לממשלה זו, לא צריך להכניס אותו לבית הכנסת". הציטוט האחרון נאמר על ידי יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ'.
5 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
"הרסו לנתניהו את הכול". סמוטריץ' ובן גביר, שהתנגדו לממשלה בתמיכת רע"מ
(צילום: עמית שאבי)
בנט הזכיר באיגרת את הימים שלפני הקמת הממשלה. "נתניהו קיים סדרת פגישות בבלפור עם מנסור עבאס, והם סיכמו על תמיכתו בהצבעה להקמת הממשלה. חברי הכנסת מהליכוד - קיש, לוין ואחרים - התפייטו כמה זה נפלא שיש מנהיג מתון ואמיץ כמו מנסור עבאס (אגב, בצדק. מנסור אכן איש אמיץ), חיבקו אותו ללא סוף במליאת הכנסת וניהלו איתו את המו"מ. ואז סמוטריץ' הרס לנתניהו את הכול. הדילמה שעמדה בפניי הייתה "לזרום עם המחנה" ובכך לאפשר בחירות חמישיות - או להסתכל על טובת המדינה, ולהירתם להקמת ממשלת הצלה לאומית".
הוא כתב כי היה מעדיף להגיע לראשות הממשלה בדרך אחרת: "בעולם מתוקן, ראש ממשלה עומד בראש מפלגה גדולה. אבל ידעתי שזו הדרך היחידה לחלץ את ישראל מהתהום, ועדיין לשמור על הערכים והאינטרסים התואמים את השקפתי הלאומית. ידעתי שאם אקים את הממשלה, מכונת רעל אדירה תופעל נגדי, נגד משפחתי ונגד חברי סיעתי. איך ידעתי? כי נתניהו אמר לי - 'אם לא תצטרף אליי לבחירות אני אפעיל נגדך צבא של כטב"מים'. הראה לי עם היד שלו מעין כטב"ם מעופף. כוונתו הייתה שהוא ירתום את ערוץ 20 (כיום 14), את גלי ישראל, את השופרות שלו, הצייצנים, המפגינים בתשלום, המתפרעים, 'מכוני הסקרים' שלו, ובעצם – את כל מכונת הרעל שהוא בנה משך שנים רבות".
"ייאמר לזכותו של נתניהו, שאכן הוא הפעיל את מכונת הרעל שלו בכל העוצמה, כפי שהבטיח", הוסיף ראש הממשלה. "עוד בטרם הקמת הממשלה, צבא של מפגינים בתשלום מטעמם של נתניהו וסמוטריץ' הגיע לבתיהם של איילת שקד, עידית סילמן, ניר אורבך, ושאר חברי מפלגתי. עידית ושמוליק סילמן סיפרו לי שאנשי סמוטריץ' רדפו את ילדיהם בתנועת הנוער, בבתי הספר. עידית הראתה לי סרט של רכב עם רמקולים רודף אחרי רכבה באוטוסטרדה, וסיפרה לי על קללות שכל מיני רבנים הטילו עליהם".
5 צפייה בגלריה
עידית סילמן
עידית סילמן
"מכונת ההסתה והאיומים הביאו את עידית לנקודת שבירה, היא שבויה"
(צילום: יואב דודקביץ')
"לצערי, מכונת השנאה והאיומים הצליחה להביא את עידית לנקודת שבירה, וכעת היא שבויה בידי המכונה, בידי אותם אנשים בדיוק אשר הרסו את חייה, ששלחו אנשים לאיים על ילדיה, ששברו את נפשה", כתב בנט על יו"ר הקואליציה עד לפני חודשיים, שבפרישתה הובילה לכך שממשלת בנט איבדה את הרוב. "זה עצוב מאוד. זה ניצחון הרוע על הטוב. אין לי ספק שבתוך ליבה עידית מבינה את גודל הנזק הביטחוני, הכלכלי והחברתי שהיא עלולה להמיט על מדינת ישראל, אם תוביל אותנו שוב לכאוס ותמסור את המדינה לידיים של אלו שריסקו את נפשה".
על רקע איומי שר המשפטים גדעון סער כי מי שלא מצביע בעד תקנות יהודה ושומרון מפרק למעשה את הממשלה, הוא כתב כי עם הקמתה "קבענו כלל - אף אחד לא נדרש להיפרד מדעותיו וערכיו, אך כולם נדרשים להניח בצד מחלוקות פוליטיות ולהתמקד בשיפור חיי האזרחים. כולם נדרשים להתפשר. מה שעומד על הפרק הוא המשך תפקודה של מדינת ישראל אל מול הידרדרות לכאוס, לסגידת היחיד, להתפרקות פנימית שתחזיר אותנו לחולשה חיצונית. מה שחווינו לפני שנה. מי שיתנהל בצורה חסרת אחריות, הציבור כולו יבוא עמו חשבון".
5 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנימין נתניהו
נפתלי בנט בנימין נתניהו
"נתניהו הבטיח להפעיל צבא כטב"מים נגדי". הליכוד: "שקרים"
(צילום: מארק ישראל סלם, יואב דודקביץ')
באיגרת בת 28 העמודים, שבה מנה בנט את הישגי הממשלה, הוא כינה את יו"ר רע"מ מנסור עבאס "מנהיג פוליטי אמיץ שמנסה להביא את החברה הערבית למקום טוב יותר. בעניין מנסור, מגיע דווקא קרדיט לנתניהו. הוא אמר לי, כנראה בצדק: 'מנסור מנהיג אמיץ. צריך לחזק אותו ולשתף איתו פעולה'. אני מסכים. למדינת ישראל יש אינטרס לאומי גדול שתצליח דרכו של עבאס - דרך של שלום ושיתוף פעולה, ולא של איימן עודה – דרך של קיצוניות ולאומנות. יריבינו הפוליטיים טוענים שבגלל שיתוף הפעולה של הממשלה עם עבאס האויב מרים ראש. זהו שקר. האויב הרים ראש בארועי 'שומר החומות', שקדמו להקמת הממשלה".
בסיכום האיגרת כתב בנט מה הוא מצפה מאותו "רוב ציוני דומם" לעשות: "לא להותיר אותנו לבד בזירה. להשמיע קול. להפיץ את הבשורה שלנו - שאנשים הגונים, עם דעות שונות, שאוהבים את המדינה יכולים לשבת יחד ולפעול לטובתה. לספר שעברנו מעידן 'אני' לעידן 'אנחנו'. לשתף את המכתב הזה ודומיו. לארגן משמרות תמיכה ו'בעד' מול בתי ח"כים. להירשם אצלנו לפעילות של הפגנות תמיכה, טלפונים, התנדבות. לא להשאיר את הזירה למכונת השקר. לא מספיק לגשת אליי ולומר לי: 'תהיה חזק. אל תוותר'. תפעלו. ברשתות. בשטח. בכל מקום".

התגובות

הליכוד מסר בתגובה לאיגרת שפרסם בנט: "השקרים של בנט לא יכולים להסתיר את העובדה שהוא העביר את השליטה במדינה למנסור עבאס, אחמד טיבי ולחבריהם תומכי הטרור. מחירי הדלק, המזון והדיור שוברים שיאים, בנט ולפיד לא עושים כלום, חוץ מלשלם מדי שבוע מיליארדים לרע"מ, המשותפת וזועבי - רק כדי להמשיך לשבת על הכיסא. אזרחי ישראל היקרים, נעשה הכול כדי להפיל את ממשלת החולשה והמחדל, ולהקים בהקדם ממשלה ציונית חזקה, שתדאג לביטחונם ורווחתם של כל אזרחי ישראל".
במפלגת הציונות הדתית הגיבו: "גם שקר שחוזרים עליו אלף פעמים בעשרים עמודים לא הופך לאמת. בנט הונה, רימה ושיקר לכל אורך הדרך והוא ממשיך לעשות את זה באיגרת שמהללת ממשלה שמחרימה יותר מחצי מהעם ומציגה אותו כקדוש מעונה תוך שהוא מסית נגד הימין, מכפיש את הציונות הדתית וקורא לשמאל לצאת למלחמת אחים. אבל לא תהיה מלחמת אחים חלילה. העם הזה מאוחד בסלידתו מבנט וממעשיו ולכן 'הרוב הדומם' שהוא מדבר עליו בקושי מעביר אותו את אחוז החסימה".
ח"כ איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, הגיב: "רק לפני שבועיים חמאס ניסה לרצוח אותי, לפני יומיים טיבי וחבריו ניסו לפגוע בי בכנסת. נפתלי, מילים יכולות להרוג. זה שרימית, שיקרת, הונית, בגדת בבוחרים שלך, זה דבר אחד. אבל זה שכרגע אתה מסית לא רק נגדי ונגד חבריי, אלא נגד ציבור רחב ונאמן למדינת ישראל. זה ביזיון".