2 צפייה בגלריה
תקיפה בסוריה סוריה דמשק
תקיפה בסוריה סוריה דמשק
תקיפה בסוריה. ארכיון
(צילום: AFP)
הטלוויזיה הממלכתית בסוריה דיווחה הלילה (בין שלישי לרביעי) על תקיפה ישראלית בנמל התעופה בעיר חלב, שגרמה להשבתתו, ובסביבתו. רשות התעופה האזרחית בסוריה, שהודיעה על ההשבתה, לא נקבה במועד סיומה.
משרד ההגנה הסורי האשים כי ישראל שיגרה לעבר הנמל הבינלאומי שבצפון המדינה כמה טילים, שגרמו לנזק רב במקום. לפי דיווח הטלוויזיה הממלכתית, ארבעה טילים פגעו בשדה. הדי פיצוצים נשמעו באזור ומערכות ההגנה הופעלו.
התקיפה הלילית היא התקיפה הרביעית המיוחסת לישראל בסוריה מאז רעידת האדמה שגבתה אלפי קורבנות בשטחה. לפני עשרה ימים דיווחו כלי התקשורת במדינה על תקיפה ישראלית נגד כמה יעדים באזור מסיאף במחוז חמה שבמערב המדינה, ובמחוז טרטוס. בתחנת הרדיו "שאם אף אם" דווח על פיצוצים שנשמעו באזור מסיאף, שם שוכן מפעל לפיתוח ודיוק טילים של התעשיות הביטחוניות הסוריות.
תיעוד: "התקיפה הישראלית" באזור מסיאף, לפני עשרה ימים

לפי מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמקום מושבו בבריטניה, בתקיפה נהרגו שלושה בני אדם - בהם קצין בצבא סוריה בדרגה המקבילה לסרן. בדיווח נטען כי יעדי התקיפה היו מחסני אמל"ח בשימוש איראן ומטרה של ההגנה האווירית הסורית בין חמה לטרטוס.
לפני כשלושה שבועות הטלוויזיה הסורית דיווחה על תקיפה ישראלית בנמל התעופה בחלב שגרמה להדי פיצוצים חזקים שנשמעו באזור. לפי גורם צבאי סורי שצוטט בדיווח, נמל התעופה הושבת עקב נזקים שנגרמו בתקיפה למסלול ההמראה היחיד בנמל. עוד דווח כי לא ידוע על נפגעים מהתקיפה. לפי הודעת רשות התעופה האזרחית של סוריה, מסלול ההמראה אכן נסגר, אך בשל עבודות במקום. עם זאת, לרוב אחרי תקיפות בנמל התעופה יוצאות הודעות דומות מהרשות.
2 צפייה בגלריה
תקיפה בנמל התעופה בחלב
תקיפה בנמל התעופה בחלב
התקיפה הקודמת בנמל התעופה בחלב שגרמה להשבתתו, לפני כשלושה שבועות
לפני כחודש סוכנות הידיעות הסורית הרשמית האשימה כי ישראל תקפה בדמשק, ולפי מקור צבאי במדינה נהרגו חמישה בני אדם ונפצעו 15. אחד ההרוגים הוא איש צבא סורי. ברשתות הסוריות דווח על נזק רב שנגרם לבניינים בשכונת כפר סוסא בבירה הסורית, שבה דווח בעבר על נוכחות איראנית. גורמי אופוזיציה סוריים אמרו כי טיל נ"מ סורי, ששוגר לעבר המטוסים, הוא שהתפוצץ בשכונה וגרם לנזק לבניינים.
בתקיפה שיוחסה לישראל הותקפו ככל הנראה מטרות איכות של נשק נ"מ וציוד לדיוק טילים. עקב רעידת האדמה, האיראנים העבירו לסוריה ציוד הומניטרי רב במטוסים, וניתן לשער שהם ניצלו זאת גם להברחת אמצעי לחימה או ציוד לייצור אמצעי לחימה.