1 צפייה בגלריה
דגל גרמניה ברייכסטאג
דגל גרמניה ברייכסטאג
דגל גרמניה ברייכסטאג
(צילום: AP)
משלחת ידידות פרלמנטרית גרמנית-ישראלית ביטלה את הגעתה לביקור מתוכנן בישראל בראשית השבוע הבא לאחר שאף שר בממשלה לא הסכים לפגוש אותה. זאת, משום שבין חברי המשלחת גם חבר פרלמנט של מפלגת הימין הקיצוני הגרמנית המתחזקת "אלטרנטיבה לגרמניה" (AFD).
נודע כי במגעים המוקדמים לקראת בואה התקיימו מגעים להפגיש את חברי המשלחת עם חברי כנסת ושרים בממשלה. ואולם, שגרירות ישראל בגרמניה עמדה על כך שאין לשנות את המדיניות הישראלית הרשמית לפיה אין לקיים קשרים עם מפלגת AFD המזוהה עם רעיונות ניאו-נאצים וגם בגרמניה היא מוחרמת על ידי הקואליציה.
נודע כי היו שרים בממשלה שבחנו בחיוב אפשרות להיפגש עם המשלחת אך עקב הפעלת לחץ כבד של שגרירות ישראל בברלין ומשרד החוץ בירושלים – הוחלט לבטל כל קיום של דו שיח בדרג גבוה עם חברי המשלחת. בישראל סברו שהגעת משלחת שבתוכה נציג של ה-AFD תפגע ביחסים הרגישים של ישראל עם ממשלת גרמניה שמחרימה את המפלגה הזאת.
המשלחת הייתה אמורה למנות שישה חברי בונדסטאג – נציג אחד מכל מפלגה ומתוכם אחד מטעם ה-AFD – טוביאס פטרקה, חבר בוועדה המשפטית של הבונדסטאג וסגן יו"ר הקבוצה הפרלמנטרית ישראל-גרמניה. שגרירות ישראל מחפשת חלופות לאפשר את קיום הביקור כדי שלא להעניש את שאר חברי המשלחת שאינם נמנים עם מפלגת ה-AFD.