(צילום: שמוליק דודפור)

תמר קאפח, אשתו של אלראי קאפח (37), תושב נוקדים שנפצע אתמול (יום ראשון) קשה בפיגוע הירי ליד צומת תקוע, סיפרה הבוקר ל-ynet Live: "המצב שלו מעט יותר טוב והוא יצא מכלל סכנה, אבל הוא עדיין מאוד כאוב".
בפיגוע נפצעו גם שתי בנותיו של אלראי שהיו איתו ברכב - אביגיל (14) ורחל (9), שתועדה ב"ידיעות אחרונות" כתינוקת לאחר הלידה ברכב, בעת שאלראי היה בקורס נהגי אמבולנס. הוריה של תמר הם דב ורחל קול, שנרצחו בפיגוע ירי ב-2005 בגוש קטיף.
3 צפייה בגלריה
אלראי קפאח
אלראי קפאח
"תפעל את האירוע מהרגע הראשון". אלראי קאפח, לפני תשע שנים
(צילום: עטא עוויסאת)
"לצערי, הבנות ראו מראות מאוד קשים", אמרה תמר, "הן ראו את אבא שלהן נפצע מול העיניים, מדמם. זה לא קל. אנחנו בשלבים של עיבוד האירוע הזה איתן". לדבריה, "זאת הייתה נסיעה שגרתית מאוד שלנו לנופים, יישוב הסמוך אלינו. זה לא משהו שקרה אצלנו. נכון שזה נחשב מחוץ לגבולות הקו הירוק, אבל זה לא קורה אצלנו כמעט. אני מכירה אסונות קשים יותר, אבל ברוך השם שאלראי בחיים והוא איתנו. לאט-לאט התמונה התבהרה, חיברתי טלאי ועוד טלאי והבנתי ככה שמדובר בבעלי ובבנות שלי. לאט-לאט זה היה, כמה דקות אחרי האירוע".
היא הוסיפה: "אלראי תפעל את האירוע כבר מהרגע הראשון שבו הבין שהוא נפצע. הוא ביקש מהבנות לצאת מהרכב ולהתחבא, בשביל להיות במקום יותר בטוח, וקרא למישהו שיבוא לעזור לו, שיזמין כוחות. הוא כבר בהכרה, מיד כשהוא התעורר מהניתוח הוא שאל אותי אם הבנות נפגעו". היא סיכמה: "האובדן של ההורים לימד אותי שאין לי ערובה על שום דבר, אין לי ביטחון על כלום. החיים מפתיעים, ועכשיו אנחנו מקווים לקבל הפתעות טובות".
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בתקוע
זירת הפיגוע בתקוע
זירת הפיגוע בתקוע
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
מיכאל קאפח, אביו של אלראי, סיפר: "הבנות השתחררו אתמול הביתה, אחת כמעט לא נפגעה. אלראי עדיין לא במצב שהוא יכול לספר, אבל הוא מדבר איתנו. ממה שאנחנו יודעים, הוא לקח את שתי הבנות שלו לקייטנה בתקוע, יצא מנוקדים ועצר בצומת כדי לפנות שמאלה. בשלב זה עבר מולו הרכב של המחבל, ירה בו והמשיך לנסוע. הוא יצא מהרכב, לא איבד את העשתונות, ובקור רוח ובהכרה מלאה יצא והזעיק עזרה".
לדבריו, "אנחנו חדורי אמונה. אשתו חדורת אמונה. הפיגוע הזה, אני חייב לומר, לא רק שהוא לא מחליש אותנו - ואני אומר את זה לעם ישראל וגם לאויבים - אלא רק מחזק אותנו".
3 צפייה בגלריה
תיעוד: חילופי אש בבית לחם, במהלך המצוד אחר המחבלים
תיעוד: חילופי אש בבית לחם, במהלך המצוד אחר המחבלים
חילופי אש בבית לחם במהלך המצוד אחר המחבל
מחקירת הפיגוע עלה כי רכב משפחת קאפח האט והיה בכיוונו לתקוע, כאשר רכב המחבלים הגיע ממולו - וממנו נפתחה אש. האב אלראי נפצע מהכדורים בחזה ושתי בנותיו נפצעו באורח קל מרסיסים. המחבלים נמלטו, וכוחות צה"ל פתחו במצוד אחריהם.
זמן קצר לאחר הפיגוע הובן על פי פעולות מודיעיניות שהמחבל נמצא באזור בית לחם, ולכן הוטל "כתר נושם" על העיר - ונבדקו כלי רכב בכניסות וביציאות ממנה. בשלב מסוים הגיעה אינדיקציה מודיעינית, אחרי עבודת מודיעין של שב"כ ו-8200, שלפיה המחבל נמצא בתוך מסגד אל-ריבאט שבמרכז בית לחם, ליד בניין המוקטעה בעיר.
כוח של דובדבן הוקפץ לזירה יחד עם מפקד חטיבת עציון, אל"מ איתי מטק, וכוח בידוד של גדוד רם ומג"ב. הכוחות נכנסו לתוך בית לחם, ביצעו נוהל "סיר לחץ" על המסגד והוציאו ממנו את המתפללים. במקום התפתחו עימותים ונעשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. כעבור זמן קצר המחבל יצא מהמסגד, הסגיר את עצמו - ונעצר.