העיר ימאגוצ'י במערב יפן סובלת בשבועות האחרונים מסדרת תקיפות של קופים. עד כה לא הצליחו השוטרים ועובדי העירייה ללכוד את קופי המקוק היפנים שמכים, שורטים ונושכים את התושבים.
קופי המקוק היפנים נפוצים באזורים רבים במדינה, ובחלקם הם מהווים מטרד של ממש: הם אוכלים יבולים חקלאיים ומתגנבים לבתים. גל התקיפות בימאגוצ'י הוא דבר חריג במיוחד: מאז 8 ביולי דווח על לפחות 45 בני אדם שהותקפו, ברחובות העיר או בבתים שאליהם נכנסו הקופים.
1 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה קוף מקוק יפני
אילוס אילוסטרציה קוף מקוק יפני
קוף מקוק יפני
(צילום: shutterstock)
"כל ימאגוצ'י מוקפת בהרים, אז זה לא נדיר לראות קופים", אמרה עובדת במחלקת החקלאות בעירייה. היא ציינה שעם זאת, מספר מתקפות גדול תוך פרק זמן קצר הוא דבר יוצא דופן. "בהתחלה רק ילדים ונשים הותקפו, ולאחרונה גם גברים מבוגרים וקשישים נפגעו". לא מדובר בפציעות קשות.
בעיריית ימאגוצ'י לא בטוחים אם מדובר בכמה קופים תוקפים, או בקוף בודד ואלים במיוחד. עובדי העירייה והשוטרים עורכים סיורים ברחובות העיר והטמינו מלכודות לקופים, אך לא הצליחו במשימתם. אף קוף לא נתפס, וכעת הרשויות ישתמשו בחצי הרדמה כדי ללכוד את הקופים.
סדרת התקיפות עלתה לכותרות ביפן בשבועות האחרונים, ובכלי התקשורת פורסמו עדויות של תושבים שמספרים על קופים שנכנסו לבתיהם ותקפו את הדיירים. "שמעתי בכי מקומת הקרקע ומיהרתי למטה", סיפר גבר שמתגורר בימאגוצ'י. "אז ראיתי קוף רוכן מעל הילד שלי".