טים וולז, מושל מדינת מינסוטה והמיועד לתפקיד סגן המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב קמלה האריס, התייחס הלילה (בין חמישי לשישי) לראשונה למלחמה של ישראל בחמאס. "מה שראינו ב-7 באוקטובר היה מעשה איום ונורא של אלימות נגד עם ישראל", אמר וולז בריאיון לתחנת הרדיו הציבורית "WCMU" במישיגן. "יש להם, וסגנית הנשיא האריס אמרה את זה, את הזכות להגן על עצמם. ארה"ב תעמוד תמיד לצד ישראל".
1 צפייה בגלריה
קמלה האריס עם הסגן המיועד טים וולז עצרת בחירות פילדלפיה פנסילבניה ארה"ב
קמלה האריס עם הסגן המיועד טים וולז עצרת בחירות פילדלפיה פנסילבניה ארה"ב
וולז והאריס
(צילום: Andrew Harnik/Getty Images/AFP)
על-רקע העובדה שהריאיון נערך במדינה שבה אוכלוסייה ערבית גדולה לרבות ממוצא פלסטיני, ציין וולז: "אנחנו לא יכולים לאפשר למה שקורה בעזה להתרחש, לעם הפלסטיני יש את כל הזכות לחיים ולחירות. אנחנו צריכים להמשיך ולמנף את הדרך הנכונה כדי לוודא שאנחנו מתקדמים לעבר פתרון שתי המדינות. אנחנו בתקופה קריטית כעת, אנחנו צריכים שממשלת נתניהו תתחיל להתקדם לכיוון הזה".
וולז הוסיף בהתייחסו לקולות הפרו-פלסטיניים במישיגן: "האנשים האלה שמדברים בקול רם עושים זאת מכל הסיבות הנכונות. זה משבר הומניטרי, זה לא יכול להימשך כך. אנחנו צריכים למצוא דרך שבה אנשים יחיו יחד, אמרנו את זה ואנחנו ממשיכים להגיד את זה. צריך להגיע להפסקת אש עם החזרת החטופים, ואז להתקדם לפתרון שתי המדינות".
ריאיון ראשון משותף של קמלה האריס וטים וולז במרוץ לנשיאות ארה"ב
(צילום: CNN)

סגנית הנשיא האריס אמרה בסוף השבוע בריאיון משותף ראשון עם וולז בהתייחסה למלחמה המתמשכת ברצועת עזה: "שיהיה ברור, באופן חד-משמעי ובלתי מתפשר, תמיד אתמוך בישראל ואהיה מחויבת לזכותה להגן על עצמה, זה לא ישתנה, בוודאי אחרי 7 באוקטובר. 1,200 בני אדם נטבחו, כולל צעירים שהלכו לפסטיבל מוזיקה ונשים שנאנסו. אבל אנחנו חייבים לסיים את המלחמה עכשיו וחייבים להשיג עסקה שתוביל לשחרור החטופים עכשיו".
הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני לתפקיד דונלד טראמפ אמר אמש בנאום שנשא בפני חברי גוף יהודי-אמריקני שתומך במפלגתו כי "ישראל לא תתקיים יותר" אם קמלה האריס תיבחר לנשיאה.
"אם הם ינצחו - ישראל הלכה. אם הם ינצחו - אפשר לשכוח מישראל, זה מה שיקרה", אמר עוד טראמפ. "רק נשיא וסגנית נשיא רקובים מבחינה מוסרית ינסו להאשים את ישראל במעשי טרור נתעבים. האריס היא מועמדת של הכוחות שרוצים להרוס את הציוויליזציה המערבית ואת ישראל. אם היא תיבחר, ארגוני טרור יתקפו את ישראל. אתם לעולם לא תשרדו אם הם ייבחרו".
תומאס פרידמן, הפרשן הבכיר של ה"ניו יורק טיימס", פרסם אתמול טור לאחר הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על חשיבות הישארות צה"ל בציר פילדלפי, וכתב: "נתניהו עשוי להסלים את המלחמה בעזה לפני הבחירות בארה"ב, כדי לעזור לדונלד טראמפ לנצח". בנוסף, פרידמן הגדיר את התמקדותו של נתניהו בציר פילדלפי כ"הונאה" - ואף רמז כי ראש הממשלה מתייחס לנשיא ארה"ב המכהן ג'ו ביידן כאל "טיפש".