שר הביטחון יואב גלנט אמר הערב (יום ב') כי חילוצה מהשבי של החיילת אורי מגידיש, שנחטפה על-ידי חמאס בשבת של 7 באוקטובר, הוא הוכחה נוספת ליכולת של ישראל להגיע אל החטופים ולחשיבות הפעולה הקרקעית. בצבא נמנעים מלחשוף מידע על דרך הפעולה שבה חולצה מגידיש אמש כדי לא לפגוע בסיכוי לחלץ את יתר החטופים, אך גורמים ביטחוניים אמרו כי החילוץ היה כרוך בסיכונים, ונעשה תוך שיתוף פעולה יוצא דופן בין השב"כ לצה"ל, לצד תרומה של המוסד.
5 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט בסקירה בטחונית לציבור בקריה בתל אביב
שר הביטחון יואב גלנט בסקירה בטחונית לציבור בקריה בתל אביב
שר הביטחון גלנט. "הפעולה הקרקעית מוכיחה שכשפועלים בעוצמה - יש סיכוי לתוצאות"
(צילום: דנה קופל)
הכותרת
מחבלים, הברחות וחטופים: מאחורי איום המנהרות ברצועת עזה / רון בן ישי
23:41
בהצהרה לעיתונאים הערב אמר גלנט על שחרורה של מגידיש: "זו הוכחה נוספת ליכולת שלנו להגיע לחטופים, לחשיבות הפעולה הקרקעית ובעיקר למחויבות שלנו כלפי כל אחת ואחד מהחטופים שנמצאים בידי ארגון הטרור חמאס". גם גלנט סירב לפרט בהצהרתו על האופן שבו שוחררה מגידיש, והסביר כי לצד הצורך להודיע על שחרורה יש צרכים נוספים. כשנשאל מה סיפרה מגידיש על השבי השיב: "מה שהיא סיפרה יישאר בינה לבין מי שהיא סיפרה לו את הדברים, וכל היתר לטעמי צריך להישמר גם על ידיכם באופן הראוי הזה, מהסיבה הפשוטה שלצערי יש עוד חטופים רבים בידיו של חמאס". השר גלנט אמר כי הפעולה הקרקעית מוכיחה שאם פועלים בעוצמה – יש סיכוי להביא תוצאות.
מגידיש, נזכיר, נחטפה על-ידי חמאס ממוצב נחל עוז בתחילתה של מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. היא שוחררה אמש במבצע שנוהל מודיעינית ואופרטיבית על-ידי השב"כ, בהובלת לוחמי הארגון, ושכלל חילופי אש עם המחבלים ששמרו על החיילת. כמה מחבלי חמאס נפגעו, ולכוחותינו לא היו נפגעים. מאז חילוצה אמש ניסו במערכת הביטחון שלא לפרסם ברבים את דבר החילוץ, אך הערב הוא הותר לפרסום.
אחרי החילוץ הספיקה מגידיש להיפגש עם הרמטכ"ל ועם ראש השב"כ, ועברה תחקור. ייתכן שבהמשך תעבור תחקור נוסף. כשברקע החילוץ הזה אומרים בצבא כי הסרטון שחמאס הפיץ בצהריים, ושבו נראות שלוש חטופות ישראליות, כשאחת מהן דורשת מראש הממשלה בנימין נתניהו להביא לשחרורן, נועד להפעיל טרור פסיכולוגי נגד הציבור הישראלי ומשפחות החטופים, וקוראים לציבור להפגין חוסן מול סרטונים דומים שעשויים לצאת בהמשך.
5 צפייה בגלריה
 אורי מגידיש
 אורי מגידיש
אורי מגידיש עם משפחתה, אחרי החילוץ. "מה שהיא סיפרה יישאר בינה לבין מי שהיא סיפרה לו"
( צילום: דוברות שב"כ)
5 צפייה בגלריה
בית משפחת מגידיש בקרית גת
בית משפחת מגידיש בקרית גת
חוגגים את השחרור מחוץ לבית משפחת מגידיש בקריית גת
(צילום: טל שחר)
בהצהרתו הערב דיבר גלנט על התקדמות הפעולה הקרקעית בתוך הרצועה: "הפעולה לא קלה, האויב מתנגד, אבל כוחות צה"ל עובדים בדייקנות, בנחישות ובעוצמתיות, תוך שיתוף פעולה של כוחות יבשה, חי"ר, שריון, הנדסה, אוויר, ארטילריה וכמובן מודיעין איכותי. המכונה הזאת בלתי ניתנת לעצירה, אלה כוחות חזקים עם חיילים נחושים, ואני משוכנע שהם יצליחו לבצע את המשימות שלהם. מבחינתי יש למחבלי החמאס רק שתי אפשרויות – למות בקרב מול צה"ל או להיכנע ללא תנאי. אין אפשרות שלישית. זה נכון מהמחבל בשטח ועד הנהגת ארגון הטרור חמאס".
גורמים צבאיים אומרים כי צה"ל הוסיף עוד כוחות לתמרון שלו, וכי חלק מהכוחות נמצאים בתנועה בליווי אש גדולה ואחרים נעצרו וביצעו פשיטות על יעדי חמאס. ההיגיון שמנחה את הצבא בתמרון הוא שלא להישאב למלכודות, ולהתקדם קדימה, ולכן מבנים חשודים רבים מותקפים.
5 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל סמוך לרצועת עזה
כוחות צה"ל סמוך לרצועת עזה
כוחות צה"ל בדרום, היום. המטרה: לא להישאב למלכודות
(צילום: עידו ארז )
5 צפייה בגלריה
פעילות כוחות צה"ל בתוך רצועת עזה
פעילות כוחות צה"ל בתוך רצועת עזה
התמרון בתוך הרצועה. גלנט: "זו מכונה בלתי ניתנת לעצירה"
(צילום: דובר צה"ל)
שר הביטחון ציין בדבריו הערב כי אתמול פגש עשרות מבני משפחות החטופים והקשיב בכאב לסיפוריהם: "הדאגה לשלום החטופים והניסיון להגיע לכל אחד ואחת מהם בכל דרך עומדים לנגד עיניי בכל רגע, בכל החלטה, בכל אישור של מבצע ופעילות ובכל פעם שאני דן במה שקורה בזירת המלחמה כולה או בגזרת רצועת עזה".
בתדרוך לכתבים אמר השר גלנט כי ישראל נמצאת במלחמה רב-זירתית, וכי לצד המתקפה האווירית, הקרקעית והימית בעזה מושקעים מאמצי הגנה מול גזרת לבנון: "יש שם כוחות רבים ואנחנו מחזיקים את עיקר כוחו של חיל האוויר מוכן על מנת לתת מענה לכל איום שעלול להתפתח. החיזבאללה משלם מחירים כבדים. אנחנו אומרים פעם נוספת שאין לנו עניין במלחמה, אבל אם מישהו ינסה לגרור אותנו למציאות הזאת הוא ישלם מחירים כבדים מאוד".
גלנט שב והדגיש כי זו לא תהיה מלחמה קצרה או קלה, "אבל אנחנו נחושים לנצח, למען אלה ששילמו בנפשם ברצח אכזרי ולמען החטופים שלנו. אנחנו נחושים לנצח את ארגון הטרור חמאס – זה אנחנו או הם. זו מלחמה על הבית, ואנחנו ננצח". הוא הדגיש: "יש לי אמון מלא ברמטכ"ל, בראש השב"כ, בראש המוסד ובכל מי שפועל תחתם בשטח ובמפקדות – אני מאמין בהם, רואה עצמי חלק מהם ומשוכנע שביחד ננצח".