2 צפייה בגלריה
 פוטין ובנט
 פוטין ובנט
"הביע כמה רעיונות". פוטין ובנט
(צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ, AP)
ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח הערב (רביעי) פעם נוספת עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על המלחמה באוקראינה. כך הודיע הקרמלין. בהודעה נמסר כי "בנט שיתף את הערכותיו לגבי המצב באוקראינה, בהתחשב בשיחותיו עם מנהיגים של מדינות נוספות, והביע כמה רעיונות לגבי המשך המשא ומתן".
סוכנות הידיעות הרוסית RIA דיווחה כי פוטין הציג לבנט את הערכותיו לגבי המשא ומתן, ולגבי מה שהוא מגדיר "מבצע צבאי מיוחד" באוקראינה. נשיא רוסיה גם ביקש לשלוח תנחומים על פיגוע הטרור בבאר שבע אתמול, שבו נרצחו ארבעה בני אדם. "הנשיא הביע תנחומים על הפיגוע, שגבה חיי אדם. הוסכם להמשיך בדיאלוג", נמסר מהקרמלין.
(צילום: סנטרל הפקות)

הפעם האחרונה שבה שוחחו השניים הייתה לפני יותר משבוע, בעיצומה של ישיבת הממשלה. בנט עזב את הישיבה לשיחה עם נשיא רוסיה והשניים דיברו במשך שעה וחצי. בהודעת הקרמלין אז נכתב כי בנט אמר לפוטין כי הוא בקשר עם מספר מנהיגים בנושא.
מוקדם יותר השבוע התייחס בנט בריאיון בוועידת "האנשים של המדינה" של ynet ו"ידיעות אחרונות" למשבר באוקראינה. ראש הממשלה אמר: "אני עוסק בפעולות מעשיות שיכולות לעזור. צריך לומר, אזרחי ישראל צריכים להיות מאוד גאים בכל הפעולות המאוד מגוונות שאנחנו עושים למען אזרחי אוקראינה. מהרגע הראשון שלחנו מטוסים עם הרבה מאוד טונות של ציוד רפואי ותרופות. אנחנו עוזרים בהמון ממדים, כולל במאמצי התיווך. אין לנו במה להתבייש, צריכים להיות מאוד מאוד גאים בדבר הזה".
ראש הממשלה אמר כי חלה התקדמות במגעים בין רוסיה לאוקראינה בשבועות האחרונים, אולם הבהיר כי קיימים פערים גדולים בכמה סוגיות יסוד. "מבחינת הצד הרוסי דובר בזמנו על החלפת זלנסקי, ועל הסרה מוחלטת של כוח צבאי אוקראיני. שני הדברים האלה כבר לא בדרישות. בצד האוקראיני, דרישת היסוד וכמעט עילת המלחמה הייתה הצטרפות לנאט"ו, וגם זה כרגע לא על הפרק. לכן אתה רואה כן איזושהי התקרבות. אבל כמו שאמרתי, הדרך עוד ארוכה", הוא אמר.
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
ביידן לפני המראתו לאירופה. סכנה אמיתית לשימוש בנשק כימי
(צילום: AP)
באוקראינה פורסמו היום הצהרות שעשויות להפיח תקווה מסוימת באזרחים ביום ה-28 למלחמה. האוקראינים הודיעו שהם מצליחים לבלום את צבא רוסיה בכמה חזיתות ויצאו במתקפות נגד. קייב דיווחה שבעקבות מספר האבדות הגדול של רוסיה במלחמה היא החלה לגייס כעת לשורותיה חיילים לשעבר, בעלי ניסיון בשדה הקרב.
ביממה האחרונה טען הצבא האוקראיני שכתוצאה מ"קריסה" של רשת האספקה הרוסית, בתוך שלושה ימים ייגמרו לכוחות הרוסיים הדלק, המזון והתחמושת הנחוצים לניהול המלחמה. אולכסיי ארסטוביץ', יועץ לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אמר בצהריים שהוא מעריך שהשלב ה"אקטיבי" של המלחמה יסתיים עד סוף חודש אפריל, ושהכוחות הרוסיים באוקראינה אינם מתקדמים בחזיתות רבות. בכיר ביטחוני בארה"ב אמר אמש שבנוסף למורל ירוד סובל הצבא הרוסי גם מבעיות בהנהגה.
מוקדם יותר המריא נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לאירופה. הוא ייפגש עם ראשי נאט"ו והאיחוד האירופי בבריסל ויקיים התייעצויות בנוגע לתגובת המערב לפלישה הרוסית. ביום שישי הוא יגיע לוורשה וייפגש עם בכירים פולנים. לקראת יציאתו מהבית הלבן אמר ביידן שהסכנה שרוסיה תשתמש בנשק כימי באוקראינה היא "אמיתית".