4 צפייה בגלריה
הוריו של יואל להנגהל
הוריו של יואל להנגהל
הוריו של יואל להנגהל בבית המשפט
(צילום: גיל נחושתן)
אחרי ששירות המבחן המליץ על שחרורו למעצר בית של ליעד אדרי, הנאשם ברצח יואל להנגהל בקריית שמונה באוקטובר האחרון, הוריו של הנרצח הביעו היום (ראשון) את התנגדותם הנחרצת לשחרור בדיון מיוחד שהתקיים בבית המשפט המחוזי בנצרת. "אדרי הוא הרוצח", האשים אביו של יואל, "איך זה מקובל שהוא ישתחרר אחרי הרצח? הוא צוחק בבית המשפט, אין לו חרטה. הוא מסוכן לכולם - ואני מבקש שלא ישתחרר. זה מסוכן לנו ולילדים שלנו. זה מסכן את החיים שלנו".
השופט השיב מנגד כי הראיות נגד אדרי "חלשות מאוד", כלשונו, והודיע להורים גדעון ובת שבע כי ייתכן שהנאשם ברצח בנם ישוחרר כבר בעוד יומיים. אמו של יואל, דיברה גם היא בפני בית המשפט ואמרה כי אם אדרי לא היה קיים, "הבן שלי היה חי". היא התחננה: "אני מבקשת לא לשחרר אותו, שיישאר בכלא. אני מבקשת שיישאר בכלא". לאחר ההחלטה של שירות המבחן בשבוע שעבר, שהגיעה לאחר התלבטות ארוכה, ההחלטה בסוגיה נדחתה כדי לאפשר למשפחת להנגהל להשמיע את עמדתה, וכך עשו היום גדעון ובת שבע להנגהל, הוריו של יואל, בפני השופט ערפאת טאהא.
(צילום: שמיר אלבז)

4 צפייה בגלריה
יואל להנגהל בחג החנוכה
יואל להנגהל בחג החנוכה
יואל להנגהל (מימין) וליעד אדרי בתיעוד מזירת האירוע
(באישור המשפחה)
מדובר בדיון חריג ונדיר, שכן למשפחות של קורבנות אין מעמד בחוק שמתיר להן להשמיע את עמדתן באשר להארכת מעצר או שחרור למעצר בית של נאשמים. "ההתנהגות של אדרי מזלזלת במשפחה שלנו", אמר גדעון להנגהל אביו של יואל, ששיתף בפני ynet את תחושותיו לקראת הדיון היום.
"מדובר בבחור מסוכן. בגלל המעשים שלו נרצח יהודי יקר, הוא מסוכן לכל הציבור. עדיף שלא ישתחרר", הוא אמר על הנאשם אדרי. "אני מתחנן לבית המשפט - אל תשחררו אותו. בתחושה שלי הוא הוביל את כל הנערים הצעירים להתנפל על יואל, הוא היה המנהיג של הכנופייה הזו ולא ייתכן שהמנהיג הולך הביתה".
"הדבר שהכי כואב לי זה שהיו הרבה אנשים שהשתתפו ברצח וכולם מסתובבים חופשי, מה אנחנו רוצים עוד רצח? למה לא תפסו אותם? זה הכי כואב לי בחיים", אמר אביו של יואל ל-ynet. "מאוד קשה לי לראות את אדרי מחייך, צוחק, שולח חיוכים ונשיקות להורים שלו ולחברים. אדם שהיה מעורב ברצח בלי שום רגישות עומד שם צוחק, נראה מאושר".
ליעד אדרי בבית המשפט, בשבוע שעבר
(צילום: שמיר אלבז)

גדעון הוסיף: "אין לו סימני חרטה, צער או כאב על מה שאנחנו עוברים, הוא לא מתחרט. ההתנהגות שלו כולה היא זלזול במשפחה שלנו. לא אכפת לו מאיתנו, הוא מעולם לא פנה אלינו, אף פעם לא אמר לנו מילת צער, לא הביע חרטה. המחשבה שבעוד כמה ימים אדרי יהיה בקריות, רחוק מהכלא, מצערת אותי ומשגעת אותי. זה הופך אותי לחולה. הלכתי היום לקופת חולים רק בגלל התחושות הקשות האלה".
עו"ד רחל צינקין, שמייצגת את המשפחה, מסרה: "המחשבה שהנאשם היחיד ברצח שזעזע את המדינה עומד להשתחרר מקוממת. לשחרור שלו למעצר בית יש השלכות ארוכות טווח על משך המשפט. ברור שכשהוא יהיה במעצר בית הדיונים יימרחו. יש כאן משפחה שכולה שרק רוצה להגיע לסוף הסאגה. ככל שהמשפט יימשך יותר שנים מצבה הנפשי של המשפחה רק יורע. אם חלילה בית המשפט המחוזי ישחרר את אדרי, אני אדרוש מהפרקליטות שתערער לעליון על ההחלטה".
תיעוד הקטטה שבמהלכה נרצח יואל להנגהל
לפני כשבוע נחשף תסקיר המבחן של אדרי שכתבו אנשי שירות המבחן, ובו כאמור המלצה לשחרר אותו למעצר בית בתנאי איזוק אלקטרוני ופיקוח. בדיון האחרון בחן השופט טאהא את המפקחים שאמורים לפקח על אדרי במעצר הבית שבו ישהה.
אם בסופו של דבר תתקבל ההמלצה, אדרי צפוי להשתחרר תחת איזוק אלקטרוני ופיקוח של שני מפקחים בו-זמנית, עם איסור על גישה לאמצעים טכנולוגיים כדי שלא יוכל לשבש את החקירה בעניינו. אדרי הוא העצור היחיד בפרשה והיחיד שעד כה הוגש נגדו כתב אישום, על אף שבקטטה שהובילה לרצח ותועדה נצפו עשרות מעורבים. צעיר נוסף צפוי להיות מואשם בפרשה, אבל רק אחרי שיעבור שימוע.
הדיווח למשטרה על הקטטה במהלכה נרצח יואל

ההמלצה לשחרור למעצר בית - שייעשה אם היא תאושר בבית דודתו של אדרי בקריות - מגיעה אחרי שבחודש מרץ קבע השופט ערפאת טאהא כי "קיימת חולשה משמעותית בראיות בנוגע לעבירת הרצח ובנוגע למעורבותו של הנאשם בדקירה". בדיון בשבוע שעבר בבית המשפט המחוזי הבטיחה הדודה לפקח על אדרי באופן צמוד: "נפקח עליו לא בשתי עיניים, אלא ב-200 עיניים", אמרה.
בדיון בשבוע שעבר השופט טאהא שב והטיל ספק באמינות הראיות: "אני בסיטואציה קשה מאוד עם הראיות", אמר. בדיון הקודם, בחודש מרץ, הסביר השופט כי ה"חולשה" המדוברת בראיות "מחייבת בחינת אפשרות שחרורו של הנאשם לחלופת מעצר". לדברי השופט, "מצפייה בסרטון מהזירה, שבו מתועדת לכאורה הדקירה, לא ניתן להבחין ברגע הדקירה, לא ניתן לקבוע כי הנאשם החזיק בסכין באותו הרגע ולא ניתן לקבוע כי הוא זה שדקר את המנוח. זאת ועוד, צפייה מדוקדקת בסרטון מלמדת כי טענת הנאשם שלא הוא זה שדקר את המנוח אינה משוללת יסוד ולכאורה מסתברת יותר מאשר האפשרות שהוא הדוקר".
4 צפייה בגלריה
עו"ד רחל צינקין בכנס של אוניברסיטת רייכמן
עו"ד רחל צינקין בכנס של אוניברסיטת רייכמן
"המחשבה שהנאשם היחיד ברצח שזעזע את המדינה עומד להשתחרר מקוממת". עו"ד רחל צינקין
(צילום: מוטי קמחי )
להנגהל, נזכיר, היה תלמיד ישיבה מנוף הגליל שעלה עם משפחתו מהודו פחות משנה לפני שנרצח באוקטובר אשתקד. הוא נדקר למוות במהלך קטטה המונית במסיבת יום הולדת בקריית שמונה. בסרטונים מזירת הרצח נראו עשרות צעירים תוקפים את להנגהל, ובמסגרת החקירה נחקרו 115 מעורבים, רובם ילדים בני 17-13, שנכחו במסיבת יום הולדת סמוך לזירת הרצח.
לפי כתב האישום, שהוגש נגד אדרי בנובמבר, בליל הרצח ב-6 באוקטובר שהה להנגהל יחד עם חברתו סמוך לבית ההסתדרות בקריית שמונה ולמקום הגיעו כמה קטינים שהטרידו את השניים. בעקבות זאת התפתחה קטטה שבמסגרתה נגרמו ללהנגהל חבלות בפניו ושבר בשן. למקום הגיעו שוטרים כדי לטפל בתקיפה, אך הם עזבו את המקום - ולפי האישום אדרי הלך בהמשך לרחבה עם כמה נערים כשברשותו סכין מוסתרת מתחת לשרוול. בין אדרי ללהנגהל התפתח עימות מילולי, שבעקבותיו דקר אותו אדרי בבטנו ועזב את המקום. כעבור זמן קצר הוא שב לרחבה, שעט לעבר להנגהל ובעט בו.
4 צפייה בגלריה
עו"ד שמעון ציון
עו"ד שמעון ציון
עו"ד ציון שמעון, סנגורו של אדרי
(צילום: שרון צור)
אחרי הרצח נחשפו מחדלים משטרתיים בחקירה, ובעקבות כך הוחלט להדיח את מפקד תחנת קריית שמונה סגן-ניצב ניר ששון. בינואר השנה הואשמו שלושה שוטרים - רב-נגד חיים גבאי, פקד שי כהן ופקד יצחק בן שעיה - בשיבוש החקירה. בין היתר נטען באישום שהגישה מח"ש כי השוטר גבאי שוחח עם אדרי - שעמו הייתה לו היכרות מוקדמת - הן בזירת האירוע והן בטלפון. לפי האישום גבאי מסר לו מידע על החקירה וייעץ לו לשכור עורך דין - עוד לפני שהמשטרה ידעה על מעורבותו של אדרי בפרשה. אדרי, מודגש באישום, הפך לחשוד רק בגלל מידע שהגיע לחוקרים מגורם אחר, ולא מגבאי.
פורסם לראשונה: 09:13, 14.05.23