1 צפייה בגלריה
צילום הסכינים שנתפסו ברשותם של החשודים
צילום הסכינים שנתפסו ברשותם של החשודים
השוקר החשמלי והאלה שנתפסו ברשותם של החשודים
(צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה עצרה הלילה (בין רביעי לחמישי) ארבעה עובדים זרים מסין בשנות ה-30 וה-40 לחייהם בחשד שחטפו תושב קריית ים בשנות ה-30 לחייו מביתו, ככל הנראה על רקע של חוב כספי בסך עשרות אלפי שקלים.
לפי החשד, הארבעה אזקו את הקורבן וחטפו אותו מביתו במכוניתם. כעבור זמן קצר, בעקבות דיווח על המקרה, איתרה המשטרה את מיקומם ותפסה שוקר חשמלי ואלה שהיו ברשותם. הם הובאו לחקירה בתחנת משטרת זבולון, ולבקשת המשטרה הוארך מעצרם עד ליום ראשון הקרוב.
במאי אשתקד פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד חמישה אזרחי סין נוספים, בגין חטיפת אשתו של אחד ממעסיקיהם וסחיטתה בכוח ובאיומים - גם כן בשל חוב כספי.
החמישה הועסקו על ידי שני אזרחי סין אחרים בפרויקטים שונים בענף הבנייה בישראל בין השנים 2022-2021. לפי האישום, הם פנו בהזדמנויות שונות בתקופת העסקתם אל מעסיקיהם בדרישה שישלמו להם את שכרם, כ-210 אלף שקל. חרף פניותיהם, השניים לא הסדירו את החוב ואף העבירו מאחד לשני את האחריות לחוב. בתגובה, הנאשמים חטפו, תקפו וסחטו בכוח ובאיומים את אשתו של המעסיק. הם איימו עליה שיהרגו אותה, את בנה ואת בעלה אם לא תוביל אותם למפגש עימו כדי שיסדיר את החוב, ונעצרו בהמשך על ידי כוחות המשטרה.