אזרח ישראלי, תושב המרכז בשנות ה-60 לחייו, נורה למוות הבוקר (שבת) ברכב בעיר קלקיליה, שבשטחי הרשות הפלסטינית. גורם ביטחוני פלסטיני אישר בשיחה עם ynet כי הגבר שנורה הוא יהודי, שגופתו הועברה על-ידי הסהר האדום לישראל. לאחר התקרית, כוחות צה"ל רבים נכנסו לעיר כדי לבדוק את נסיבות האירוע, שמוגדר כעת כחשד לפיגוע.
דובר צה"ל מסר כי "כוחות פועלים כעת בקלקיליה, לאחר שנקבע מותו של אזרח ישראלי, זמן קצר לאחר שנמצא ירוי במרחב. כוחות צה"ל ומשטרת ישראל חוקרים את נסיבות האירוע". לאחר הירי אלמונים הציתו את רכבו של הנרצח הישראלי, שכבר פונה מהמקום. התיעודים מהזירה:
הצתת הרכב, כניסת הכוחות: התיעודים מקלקיליה, הבוקר

1 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל נכנסים לאחר שאזרח ישראלי נורה בקלקיליה
כוחות צה"ל נכנסים לאחר שאזרח ישראלי נורה בקלקיליה
כוחות צה"ל בקלקיליה
מתאם פעולות הממשלה בשטחים עדכן כי תחילה הועבר הישראלי לקבלת טיפול ראשוני בבית החולים הממשלתי בקלקיליה, ובפעילות קציני המינהל האזרחי, הועבר הישראלי לאמבולנס של מד"א במוצב 422 - שם נקבע מותו כעבור דקות ספורות. "החל מקבלת הידיעה על פציעתו של הישראלי, פעלו קציני מפקדת תיאום וקישור אפרים מול מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, במטרה לשמור על ביטחונו של הישראלי ומרגע אשפוזו בבית החולים ובמהלך העברתו לשטח ישראל, הוא אובטח על-ידי המנגנונים הפלסטיניים", נמסר.
הירי הקטלני בישראלי, בעיר הפלסטינית שנמצאת בשטח A ואסורה לכניסת ישראלים על-פי חוק, מגיע פחות מיממה לאחר ששני מחבלים מהג'יהאד האיסלאמי חוסלו בקלקיליה. בתמונות וסרטונים שפרסמו הפלסטינים אתמול נראה חיסול המחבלים - סמוך לשוק המרכזי בעיר. אחד מהמחבלים תכנן לפי כוחות הביטחון לבצע פיגוע באזור.
במהלך האירוע נפתחה אש לעבר הכוחות - שתכננו לעצור את השניים - והם השיבו באש וחיסלו את המחבלים. אקדחים נתפסו על השניים. בפעילות השתתפו כוחות צה"ל, שב"כ ויחידת הגדעונים של המשטרה.
יממה לפני כן שדדו פלסטינים באלימות רכב של ישראלי כבן 70 והותירו אותו בצד הכביש, באזור קלקיליה. הוא עבר פעולות החייאה, אך מותו נקבע לאחר שעות ארוכות. האירוע הוגדר פלילי. לא נמצאו חבלות על גופו של המנוח.
בחודש אפריל פתחו בחטמ"ר אפרים במבצע אגרסיבי לדיכוי תשתית הטרור שניסו המחבלים להקים בקלקיליה. העיר קלקיליה מונה בין 60 ל-70 אלף תושבים. אין בה מחנה פליטים אך יש שכונות המזוהות עם טרור, בהן שכונת ניזאל ושכונת כפר סאבא. בשתיהן ישנה צפיפות גדולה. כמה חודשים עוד לפני המלחמה זיהו בצה"ל עלייה בפיגועי הטרור שיוצאים מהעיר.