תת אלוף רומן גופמן לא היסס. בשבת, עם קבלת הדיווחים הראשונים על המתקפה בדרום, יצא הקצין הבכיר מביתו באשדוד ונהג דרומה. כשנתקל במחבלים, הוא ניהל עימם קרב יריות והרג חלק מהם. במהלך הלחימה הוא נפצע קשה בגפיים, והועבר לבית החולים. כעת, לאחר כמה ניתוחים, מצבו יציב.
גופמן, מהקצינים המוערכים בצה"ל ומפקד מרכז האימונים הלאומי בצאלים, שימש בעבר גם כמפקד אוגדת הבשן וכמפקד חטיבת השריון 7, והוא הקצין הבכיר ביותר שנפגע עד כה במלחמה.
2 צפייה בגלריה
תא"ל רומן גופמן שנפצע קשה בקרבות ב מלחמה
תא"ל רומן גופמן שנפצע קשה בקרבות ב מלחמה
תא"ל רומן גופמן. "גיבור, איש יוצא דופן"
(צילום: דובר צה"ל)
גופמן (46), אב לשלוש בנות, עלה עם הוריו מבלארוס לישראל כשהיה נער. הוא התגייס לשריון ב-1995, והתקדם בדרגות. "לא הבנתי בהתחלה מה זה טנקים", סיפר בריאיון ל"ידיעות אחרונות", "הייתי שבוי בקסמי היחידות המיוחדות. רציתי לשרת בהן. אבל נפסלתי בגלל משקפיים. די מהר התחברתי לטנקים. ברגע שבפעם הראשונה נסעתי בטנק, עם הראש בחוץ, והרגשתי את העוצמה האדירה הזו של הכלי, שמגיע לכל מקום – התאהבתי".
בין תפקידיו בעבר שימש גם כמח"ט עציון, ותושבי המקום לא שוכחים אותו. "רומן הוא איש מיוחד במינו, איש ספר, והרושם שהשאיר פה בגזרה זה רושם שפשוט לא עובר גם שנים אחרי. הוא לוחם עז נפש, מיוחד במינו. כישורי הלחימה שלו והעמידה מול אויב ומחויבות לערכים וגם למידת האזור - הוא פשוט משהו יוצא דופן", מספר ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, בשיחה עם ynet. "תושבים זוכרים אותו ומכירים אותו - הוא איש גיבור ומיוחד מאוד, כולנו כאן בגוש עציון מאחלים לו רפואה שלמה. תושבי גוש עציון חייבים לו הרבה", הוסיף על האיש שפיקד על החטיבה המרחבית בשנים 2015 -2017, תקופה שבה התרחשו ביהודה ושומרון עשרות פיגועים.
2 צפייה בגלריה
גופמן כמח"ט עציון
גופמן כמח"ט עציון
גופמן כמח"ט עציון
אחת מאותם תושבים שהתחברו עם גופמן היא הרבנית הדסה פרומן. "אנחנו בקשר מאוד הדוק שנמשך גם אחרי שהוא עזב", היא מספרת, "רומן הוא אדם שהולך עד הסוף עם הדברים שהאמין בהם. מצד אחד טיפל ביד קשה בטרור ומצד שני היה מאוד קשוב לאוכלוסייה הפלסטינית ולקח אחריות מול כל דבר שקורה להם. אני הייתי מעבירה אליו את כל המקרים שבהם היה צריך לתקן עוולות והוא מיד היה מסייע. אני זוכרת מקרה אחד שבו ראיתי את הערכיות של רומן, היו אז הפרות סדר בכפר בית אומר, והיה שם ילד שעבר בטעות ונהרג מירי. נוצר קושי בהבאת הילד לקבורה. רומן פגש את המשפחה של הילד ושאל איך אפשר לעזור בכל דרך, היה לו חשוב לשמוע אותם. וזה עזר להם. כל חיכוך שהיה בגזרה שאפשר היה לפתור בשיח - הוא היה שם. אדם משכמו ומעלה ואנחנו מאחלים לו בריאות איתנה ושיחזור לביתו בשלום".