מאהל המחאה מחוץ לנווה אטי"ב

לאחר שעשרות בני אדם הפגינו אמש נגד המהפכה המשפטית מחוץ לשער המושב נווה אטי"ב ברמת הגולן, שם נופשים ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה במלון פנדה, מארגנת המחאה במושב אמי קליין עתרה לבג"ץ בדרישה לאפשר למפגינים לקיים את המחאה בתוך המושב. משה רדמן, ממובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית, התייחס לכך ב-ynet Live, וטען על רקע התמונות מהמושב הנצור, כי "זה כבר לא נווה אטי"ב, זה נווה רודן". גם הנהלת המושב הגישה עתירה לבג"ץ בדרישה "להסיר את המצור על המושב".
המשטרה סגרה החל מאמש את שטח המושב ומאפשרת כניסה לתושבים ולאורחים בלבד. לדברי פעילי המחאה, היא עשתה זאת גם בנקודות נוספות המרוחקות מהיישוב, ולא מאפשרת למפגינים, שישנו הלילה באוהלים מחוץ למושב, להתקרב. הפעילים ציינו כי "האזרחים נעצרו במרחק אווירי של כקילומטר וחצי מהיישוב, אשר הפך להיות שטח סגור. נבדקות תעודות זהות והכניסה היא למורשים בלבד. בפועל, המשטרה מונעת מהמפגינים לממש את זכותם הבסיסית לחופש ביטוי ולמחאה".
4 צפייה בגלריה
מאהל המחאה בנווה אטי"ב
מאהל המחאה בנווה אטי"ב
מאהל המחאה בנווה אטי"ב, הבוקר
4 צפייה בגלריה
נווה אטיב מושב יישוב בנימין שרה נתניהו חופש חופשה נופש הפגנה הפגנת מחאה מחאת מפגינים מפגינות מוחים מוחות מהפכה משפטית דגלים דגלי ישראל
נווה אטיב מושב יישוב בנימין שרה נתניהו חופש חופשה נופש הפגנה הפגנת מחאה מחאת מפגינים מפגינות מוחים מוחות מהפכה משפטית דגלים דגלי ישראל
"זה כבר לא נווה אטי"ב, זה נווה רודן". הכניסה למושב שנחסמה על ידי המשטרה, אתמול
(צילום: אפי שריר)
הם הוסיפו כי "בימים האחרונים התנהל שיח פורה בין נציגי המפגינים לבין הנהגת היישוב נווה אטי"ב, ובסיומו הושגו הסכמות על מיקום ההפגנה בתוך היישוב, תוך התחשבות הדדית ויצירת איזון בין מרקם החיים ביישוב, צרכי הביטחון וזכות המחאה. המשטרה הייתה ערה למתרחש, אך בפועל סגרה את הכניסות ליישוב ומונעת מהמפגינים להגיע אליו תוך שהיא ערוכה בשטח בכוחות מתוגברים, עם פרשים ומכתז"יות".
עו"ד גונן בן יצחק, שהגיש את העתירה בשם קליין יחד עם עו"ד גבי לסקי, מסר עם הגשתה כי "הפסיקה בעניין חופש ההפגנה לא מאפשרת למשטרה לסגור מקום באופן טוטלי ולמנוע מאזרחים את חופש התנועה ומימוש זכות המחאה. אנחנו רואים לנגד עינינו אירוע השמור למשטרים דיקטטורים אפלים".
4 צפייה בגלריה
נווה אטיב מושב יישוב בנימין שרה נתניהו חופש חופשה נופש הפגנה הפגנת מחאה מחאת מפגינים מפגינות מוחים מוחות מהפכה משפטית דגלים דגלי ישראל
נווה אטיב מושב יישוב בנימין שרה נתניהו חופש חופשה נופש הפגנה הפגנת מחאה מחאת מפגינים מפגינות מוחים מוחות מהפכה משפטית דגלים דגלי ישראל
"תושבי נווה אטי"ב נגד הנאשם נתניהו". ההפגנה מחוץ למושב, אמש
(צילום: אפי שריר)
ההפגנה אמש מחוץ לנווה אטי"ב
(צילום: שמיר אלבז, יאיר קראוס)

לדברי בן יצחק, "השליט ורעייתו יוצאים לנופש באתר שהופך למקום סגור ומסוגר. רק חסר שתגיע להקת פרחי ירושלים להריע לבני הזוג על מנת שלא ישמעו מה חושב עליהם העם. נראה שבמסגרת המירוץ למפכ"לות, הפכו הניצבים למשרתי הדיקטטורה שבדרך. בית המשפט חייב להתערב בהקדם, לעצור את הטירוף ולהורות למשטרה לאפשר את המחאה ביישוב, גם אם זה אומר שמר וגברת נתניהו ישמעו את מה שיש לציבור לומר להם".
בעתירה עצמה נכתב כי המשטרה "פועלת באופן בלתי חוקי למנוע כליל מחאה בנווה אטי"ב בזמן שהותו של ראש הממשלה במקום. לעותרת תחושה קשה שמא המשיבה פועלת מבלי לבצע את האיזון הראוי, לא מתוך צרכים ביטחוניים אלא מתוך מניעים זרים ופסולים. עוד נכתב כי "כך או אחרת, החלטתה התמוהה של המשיבה שלא לאפשר כלל מחאה הינה פגיעה בלתי צודקת ובלתי מידתית בחופש להפגין, ודינה להתבטל".
נוסף על עתירת המפגינים, בהנהלת נווה אטי"ב דורשים מבג"ץ "להפסיק את המצור" על המושב. "לצערנו למרות הסיכומים ביננו לבין כוחות הביטחון, נווה אטי"ב נצור. ההגבלות שהוטלו משתקים את החיים והפרנסה", נכתב בעדכון שנשלח לתושבים. "תושבים סורבו להכניס את בניהם ונכדיהם , תושבים סורבו במעבר במחסומים על מנת להגיע לבית מרקחת, כבישי הגישה למטעים ובמטעים עצמם נחסמו ללא תאום אל מול האגודה והחקלאים מנועים מלהגיע למטעים".
עוד נכתב כי "ניסינו לדבר עם כוחות הביטחון על מנת להקל על התושבים והחקלאים אך נתקלנו באטימות. דרשנו לפתוח את המרחב הציבורי והפרטי אך ללא הואיל. לכן, נאלצה האגודה להגיש עתירה דחופה לבג"ץ לפתיחת המרחב הציבורי והפרטי של התושבים".

"הייתי במאות הפגנות, לא ראיתי דבר כזה"

משה רדמן ונדב גלאון, ממובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית, התייחסו ב-ynet Live להפגנות מול ראש הממשלה בזמן שהוא בחופשה. "כמו שאנחנו לא ישנים בלילות וחרדים לעתיד המדינה, לא הגיוני שהוא ואשתו יגיעו וינפשו פה שלושה ימים כאילו אנחנו בשוויץ ולא במדינה שמרוסקת בגללו". לדברי רדמן, ההפגנות הממושכות מול חברי הקואליציה משקפות "מראה לכל 64 החברים, ובראשם נתניהו, בכל רגע נתון".
(צילום: שמוליק דודפור)

על הטענות כי המשטרה תגברה כוחות באזור המושב, אמר רדמן כי "הייתי במאות הפגנות ולא ראיתי דבר כזה. יש כאן ישוב שלם שהוא כבר לא נווה אטי"ב, זה נווה רודן". לדבריו, "זה ישוב שנסגר עם מאות מגב"ניקים, פרשים ומכת"זיות. גם מסוקים היו פה בלילה. ביטלו את התחבורה הציבורית, וכל המלון נרכש על ידי נתניהו והפמליה שלו".
השניים התייחסו גם לצעדים הבאים של ארגוני המחאה, וגלאון ציין כי "אם הממשלה תמשיך בקמפיין ההסתה האלים שלה נגד בג"ץ ושומרי הסף, ואם אנחנו באמת ניהיה בפסע מאי-ציות לפסיקה, אז בהחלט אנחנו נצטרך לקיים צעדים מהסוג של שביתה כללית, אי-ציות אזרחי ועוד שורה של דברים. לחלק מהדברים אנחנו נערכים מראש, וחלקם זה דברים שפשוט מבעבעים למטה מהשטח".
גלאון הוסיף כי" אנשים שמבינים שהממשלה הפרה את החוזה בין המדינה לאזרח, הם עושים מעשה. זו ממשלה שהפכה את עצמה ללא לגיטימית, ועם ממשלה כזאת צריך לפעול במלוא העוצמה והנחישות".
פורסם לראשונה: 11:41, 08.08.23