תיעוד ממצלמות אבטחה: הצתת המשק במושב מחולה

שריפה פרצה בערב יום הכיפורים (שלישי) במשק חקלאי במושב מחולה, סמוך לבית שאן. כוחות הכבאות וההצלה הוזעקו למשק דור, המשווק ירקות אורגניים, וכיבו את השריפה, אך נזק כבד נגרם לבית האריזה ולמשק. בעלי המשק סבורים כי מדובר בהצתה - אחרי שחשודים תועדו במצלמות האבטחה לפני שהאש פרצה - ואמרו "הנזק שנגרם לנו עומד על יותר מ-10 מיליון שקלים". המשטרה פתחה בחקירה.
5 צפייה בגלריה
מביטים במשק בשעת השריפה
מביטים במשק בשעת השריפה
"שבר גדול, מפעל חיים נשרף מול העיניים". מביטים במשק עולה באש
5 צפייה בגלריה
השריפה במשק
השריפה במשק
200 דונמים, ותק של 30 שנה. השריפה במשק
המשק, שקיים יותר מ-30 שנה, משווק ירקות אורגניים וחולש על כ-200 דונמים. 11 צוותי כיבוי מתחנת שומרון וממחוז צפון הוזעקו למקום עם קבלת הדיווח, זיהו מבנה מרכזי המשמש לאחסון עולה באש והחלו בפעולות כיבוי. מאמצי הכיבוי התמקדו בבלימת השריפה ומניעת התפשטותה למבנים סמוכים.
נבו דור (41), בעלי המשק, סיפר בשיחה עם ynet כי "בסביבות השעה 01:30 התקבלה התראה ממערכת כיבוי האש. אחד העובדים קפץ למקום וגילה את השריפה". לפי דור, "זו תחושה שקשה לתאר, שבר גדול. מפעל חיים נשרף מול העיניים. כל המשפחה הגיעה מכל הארץ לחזק אותנו בעיצומו של החג". דור אמר כי הוא משתף פעולה עם גורמי הביטחון וחושד כי מדובר בהצתה. "בין היתר עלו באש מכונות, חדרי קירור וטרקטור. זהו נזק של יותר מ-10 מיליון שקלים".
5 צפייה בגלריה
המשק בשעת השריפה
המשק בשעת השריפה
המשק בשעת השריפה
5 צפייה בגלריה
המשק לאחר ההצתה
המשק לאחר ההצתה
הנזק במשק לאחר ההצתה
לאחר צאת הצום ניסו בני משפחת דור לאסוף את השברים מהנזק הכבד שנגרם להם. "התחושה קשה, אני מרגיש לא בטוח במקום שבו אני עובד וחי, כשכל כך בקלות אפשר לסיים מפעל חיים. יש לי עובדים ערבים, ואנחנו חיים בדו קיום מלא", סיפר דור. "הפרנסה מחקלאות אינה פשוטה, והמדינה מכבידה עלינו. אני לא יודע איך אני קם מהצתה כזו. המדינה צריכה לטפל בפשיעה החקלאית", אמר.
חבריו של נבו יחד עם חקלאי הבקעה החלו לגייס עבורו כספים לטובת תרומות לשיקום המשק, ניתן לתרום גם במספר 052-3573008.
מהמשטרה נמסר: "בליל יום הכיפורים התקבל דיווח אודות שריפה בבית אריזה סמוך לישוב מחולה שבבקעת הירדן. כוחות משטרה הגיעו למקום יחד עם כוחות כיבוי רבים שפעלו לכיבוי השריפה. בסיום פעולות הכיבוי התברר כי המקום נשרף קליל וכי נגרם נזק רב. כוחות המשטרה פתחו מיד בחקירת האירוע במהלכה מתחזק החשד כי המקום הוצת במכוון. החקירה נמשכת".