אש נפתחה הבוקר (חמישי) במינכן שבגרמניה, בכניסה למרכז הנצחה שבו מתועדים פשעי הנאצים, וסמוך מאוד לקונסוליה הישראלית בעיר. הירי אירע ביום השנה לרצח י"א הספורטאים באולימפיאדת מינכן 1972 - ונשיא המדינה יצחק הרצוג אמר כי מדובר במתקפת טרור.
בעיתון הגרמני הנפוץ "בילד" נכתב כי חשוד ירה בנשק ארוך על עמדת המשטרה בכניסה לבניין - והשוטרים השיבו אש ונטרלו אותו. לאחר מכן הודיעו בגרמניה, כי החשוד חוסל. בסרטונים שפורסמו נשמע רצף היריות החריג - והחשוד עם רובה הסער נראה פותח באש.
תיעוד החשוד פותח באש, בכניסה למרכז ההנצחה

4 צפייה בגלריה
תיעוד מהירי לעבר הקונסוליה הישראלית במינכן, גרמניה
תיעוד מהירי לעבר הקונסוליה הישראלית במינכן, גרמניה
החשוד עם הנשק, לפני שחוסל
משטרת גרמניה הודיעה על "מבצע גדול" באזור, ובמינכן קראו להימנע מהגעה למקום. לפי הודעת המשטרה, מעט לפני השעה 10 בבוקר שעון גרמניה, נכתב: "באזור קרולינן-פלאץ כוחות משטרה פתחו באש לעבר אדם חשוד, והוא נפגע". גורם ישראלי בכיר אמר כי החקירה העלתה שהיורה הוא אזרח אוסטרי, ממוצא בוסני-מוסלמי. הוא היה חמוש ברובה מאוזר ממלחמת העולם השנייה, שיוצר על ידי גרמניה הנאצית.
בהודעה הרשמית של משרד החוץ נכתב כי "הקונסוליה סגורה היום בשל טקס זיכרון לטבח ספורטאי מינכן, ואיש מצוות הקונסוליה לא נפגע באירוע. היורה נוטרל על ידי כוחות הביטחון הגרמניים והאירוע בטיפולם". בסופו של דבר, בוטל טקס הזיכרון המתוכנן.
הנשיא הרצוג אמר כי שוחח עם נשיא גרמניה, פרנק-וולטר שטיינמאייר: "הבענו גינוי משותף למתקפת הטרור ליד הקונסוליה. ביום שנקבע בגרמניה לציין את זכרם של י״א הספורטאים, מחבל מלא שנאה ביקש שוב לרצוח חפים מפשע במינכן. אני מבקש להודות לשירותי הביטחון בגרמניה על פעולתם המהירה. יחד מוכרחים לעמוד מול הטרור ולהכריע אותו".
4 צפייה בגלריה
מינכן גרמניה
מינכן גרמניה
כוחות המשטרה במינכן, בסמוך לזירת הירי
(צילום: AP Photo/Matthias Schrader)
4 צפייה בגלריה
מינכן גרמניה
מינכן גרמניה
ליד זירת הירי במינכן
(צילום: AP Photo/Matthias Schrader)
4 צפייה בגלריה
מינכן גרמניה
מינכן גרמניה
(צילום: AP Photo/Matthias Schrader)
גורם אבטחה במינכן, בנדיקט פרנקה, אמר לבילד כי האירוע החל בשעה 09:10 (שעון מינכן). לדבריו, "היה רעש של פיצוץ עז - ונשמעו לפחות 12 יריות. כוחות אבטחה והצלה גדולים פרוסים כעת במרחב".
אירוע הירי, שהתרחש מטרים ספורים מהקונסוליה, התרחש כאמור בדיוק ביום שבו מציינים 52 שנה לטבח י"א חללי מינכן, האירוע שבו מחבלים פלסטינים לקחו בשבי 11 מהספורטאים הישראלים שהגיעו להשתתף באולימפיאדת מינכן והוציאו אותם להורג.
פורסם לראשונה: 10:49, 05.09.24