מאז שהצטרף למלחמה מול ישראל כ"חזית תומכת" ב-8 באוקטובר, מתהדר חיזבאללה מדי יום בפעולות הארגון ובאבדות שהוא מנחיל לישראל. אלא שמלבד לפרסם את שמות ההרוגים שלו, חיזבאללה כמעט מתעלם מהנזק הכבד שפעולותיו הביאו לדרום לבנון, אך גם ממשיך להתעקש להילחם - כל עוד המלחמה בעזה נמשכת.
בימים האחרונים התגאה חיזבאללה שבחמשת החודשים האחרונים ביצע כ-1,200 פעולות נגד ישראל. פעולה מוגדרת על ידי ארגון הטרור כירי - בין אם לבסיסים, ליישובים או לשטחים פתוחים. חיזבאללה גם מפרסם את שמות הרוגיו - ומספרם הרשמי עומד על 241 - שלושה מהם שחוסלו אמש בתקיפת בית בעיירה חירבת סלם בדרום לבנון. בצה"ל טוענים שלחיזבאללה כמות הרוגים גדולה מזו שעליה הוא מדווח - יותר מ-300 - משמע כמעט שני הרוגים מדי יום.
4 צפייה בגלריה
תקיפות צה" בג'יבשית
תקיפות צה" בג'יבשית
(צילום: MAHMOUD ZAYYAT / AFP)
4 צפייה בגלריה
נאום נסראללה מטקס לזכר "המפקדים השהידים"
נאום נסראללה מטקס לזכר "המפקדים השהידים"
נסראללה. פעילים הרוגים מתקבלים, אזרחים - קו אדום
התיאבון של נסראללה לא נעצר: תיעוד מהמטח למג'דל שמס, היום

חיזבאללה מצידו, כאמור, ממשיך להתעקש שלא יסגור את הזירה הצפונית כל עוד הלחימה בעזה מתנהלת - חרף מספר האבדות. מנהיג הארגון חסן נסראללה הדגיש בנאומו האחרון כי הארגון מתייחס אחרת להרג אזרחים ולהרג פעילים משורותיו. "כשמדברים על לוחמים הרוגים זה טבעי. כשאנחנו מדברים על אזרחים זה רגיש במיוחד עבורנו", הוא קבע. "אנחנו לא סובלים פגיעה באזרחים. על האויב להבין שהוא הלך רחוק". נסראללה איים כי "מחיר הדם של אזרחים יהיה דם".

תשתיות טרור בכפרים

מתחילת המלחמה תקף צה"ל אלפי פעמים יעדים שונים של חיזבאללה - באמצעים שונים. מהאוויר - באמצעות מטוסים וגם כטב"מים, וגם ארטילריה. יעדי התקיפות, לפי צה"ל, הם מפקדות, מבנים צבאיים, מחסני תחמושת, עמדות שיגור נ"ט, עמדות תצפית ותשתיות של הארגון.
אותן תשתיות שמותקפות מביאות גם נזק אישי לפעילי חיזבאללה. אותם פעילים, שרובם מתגוררים בכפרי הדרום ופועלים מהם, הופכים את האתרים האזרחיים - ובהם בתיהם - ליעדי תקיפות. הכפרים הפכו שוממים בעקבות עקירה של עשרות אלפי תושבים לאזורים בטוחים יותר - מצפון לאזורי הקרבות - וגם בפן הכלכלי, הכול קפא. מוסדות שונים נסגרו, והמשבר הכלכלי בלבנון רק הולך ומחריף. את מספר העקורים מדרום לבנון העמיד בחודש שעבר שר החוץ הלבנוני עבדאללה בו חביב על 100 אלף עקורים.
הנזק החומרי כתוצאה מהלחימה בין ישראל ללבנון כבר הוערך בחודש שעבר ב-1.2 מיליארד דולר. ג'ורג' חאיכ, חבר המועצה המרכזית של מפלגת "הכוחות הלבנוניים" שנוהגת בקו מתנגד לחיזבאללה, העריך לפני כמה ימים בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלו כי "520 בתים נהרסו לחלוטין, ו-3,300 נוספים נפגעו חלקית. גם תשתיות, קווי חשמל, כבישים ואדמות חקלאיות נפגעו".
4 צפייה בגלריה
עדייסה
עדייסה
נזק לאלפי בתים, תשתיות וכבישים. גם פעילי חיזבאללה נפגעים
(צילום: Jalaa MAREY / AFP)
4 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל ליד גבול לבנון
כוחות צה"ל ליד גבול לבנון
מסבים נזק גם בתקיפת "אדמות חקלאיות". כוחות צה"ל בצפון
(צילום: אפי שריר)
הנזק לאנשי חיזבאללה בא לידי ביטוי - כאמור - לאור העובדה שהם כולם גם תושבי הדרום. אחד הנזקים שספגו פעילי ארגון הטרור קשור בשדות חקלאיים שניזוקו כתוצאה מהלחימה. שר החקלאות הלבנוני טען בריאיון לפני כחודשיים כי "התקיפות הישראליות שרפו 50 אלף עצי זית, ואלפי דונמים של אדמות חקלאיות" - שבהן מסתתרים לעיתים קרובות פעילי חיזבאללה כשהם יורים לעבר שטח ישראל. בשבוע שעבר נהרג פעיל חיזבאללה בתקיפה במקום כזה - ולפי סוכנות הידיעות הלאומית הלבנונית הוא היה "עובד חקלאות" שהעדיף להישאר בדרום לבנון ולעבוד.
חיזבאללה ספג פגיעות לאורך המלחמה גם במוסדות בריאות השייכים לו. בשבוע שעבר הותקף מרכז השייך ל"רשות הבריאות האיסלאמית" - ששייכת לחיזבאללה. גורמי הרפואה בה הם למעשה פעילים, גם אם זה לא תמיד מוצג כך בתקשורת הלבנונית. אתרים של "רשות הבריאות האיסלאמית" הותקפו כמה פעמים מתחילת המלחמה והרשות רשמה מספר הרוגים, להם נערכו להם הלוויות כשל פעילי חיזבאללה לכל דבר.
ולמרות זאת - הנזק לחיזבאללה עדיין לא הביא את ארגון הטרור לוותר ולעצור את הלחימה. רק אחר הצהריים שיגר כ-30 רקטות לחרמון, וקודם לכן - בשעות הבוקר - שיגר עוד מטח דומה לכיוון מירון. לא היו נפגעים. בצה"ל מגבירים את האיומים - והיום פרסמו מסר לנסראללה בתרגיל אספקה ל"כוחות מתמרנים בלבנון".