אלו הפנים המבועתות של ארבע צעירות מדממות, שנחטפו על ידי מחבלי חמאס. התמונות הנוראיות נלקחו שעות לאחר חטיפתן של לירי אלבג, קרינה ארייב, דניאלה גלבוע ואגם ברגר.
שלושה חודשים חלפו מאז, והן עדיין בשבי. כעת ההורים של ארבע החטופות הצעירות ביותר שבשבי חמאס חלקו בכתבה קשה לקריאה בעיתון הבריטי "דיילי מייל" את התמונות המזוויעות שאותן ראו ב-7 באוקטובר - ודרשו את שחרורן המיידי.
6 צפייה בגלריה
השער של הדיילי מייל
השער של הדיילי מייל
הכתבה ב"דיילי מייל"
הם הפצירו באימהות ובאבות ברחבי העולם לדבר, בזמן שנחשפים עוד ועוד תיאורים נוראיים של המתרחש בשבי. "תדמיינו שזו הבת שלכם, הילדה הקטנה שלכם, בידיים שלהם. מה הייתם חושבים?", אמרה אורלי, אמה של דניאלה, בת 19 מפתח תקווה.
אלי, אביה של לירי, בת 18 ממושב ירחיב: "תחשבו שליום אחד אין לכם קשר לבת שלכם, ואתם יודעים שהיא נמצאת בידיים של אנשים רעים. ועכשיו תגידו לי מה אתם אומרים אחרי 90 יום. זה הורג אותנו. כל דקה מרגישה כמו שעה".
אות החיים הראשון אחרי החטיפה הגיע כשחמאס פרסם סרטון קצר של החטופות בעזה, בסרטון אחר הן נראו מועלות למשאיות באיומי נשק. אחר כך הגיעו העדויות על מעשי אונס מזעזעים ביום הטבח, והעדויות על הנעשה בשבי.
6 צפייה בגלריה
דניאלה גלבוע
דניאלה גלבוע
דניאלה גלבוע. "תחשבו שזו הבת שלכם"
6 צפייה בגלריה
לירי אלבג
לירי אלבג
לירי אלבג. "אנחנו בוכים ביחד"
"הבנו בדיוק מה הם עשו ב-7 באוקטובר", אמרה אמה של דניאלה, שבתה היא מוזיקאית מוכשרת שחלמה להיות זמרת. "אם הם יכולים לעשות דברים כאלה, מה הם יכולים לעשות ב-90 יום? אני לא רוצה לדמיין מה עובר עליהן".
המשפחות עוזרות זו לזו בהתמודדות. "אנחנו בוכים הרבה ביחד, מדברים הרבה, מבינים זה את זה", אמרה שירי אלבג, אם לארבעה, שבתה הצעירה לירי תכננה טיול מסביב לעולם.
אגם, בת 19 מחולון, היא כנרת מחוננת עם עתיד מבטיח. "שמענו הרבה על תקיפות מיניות", אמר אביה שלומי. "כאבא, אני לא יכול לדמיין דברים כאלה. המשפחה שלי מרוסקת".
6 צפייה בגלריה
אגם ברגר
אגם ברגר
אגם ברגר. "המשפחה מרוסקת"
6 צפייה בגלריה
קרינה ארייב
קרינה ארייב
קרינה ארייב. אחותה: "זה סבל, חוסר אונים"
לקרינה, בת 19 מירושלים, אחות אחת - סשה. "זה סבל, זה חוסר אונים. אמא שלי במצב נוראי, היא לא יודעת מה לעשות", אמרה ל"דיילי מייל" בשם אמה.
חן גולדשטיין-אלמוג, ששוחררה מהשבי עם שלושה מילדיה - אגם בת ה-17, גל בן ה-11 וטל בן ה-9 - אמרה כי ראתה חלק מהצעירות במהלך 51 ימיה בשבי. בתה ים (20) ובעלה נדב נרצחו ב-7 באוקטובר. "חלק מהן קרובות בגיל לבנות שלי וחיבקתי אותן כל כך חזק", אמרה - ושיתפה בפרטים נוראיים על הנשים שנשבו.
"היו בנות שהיו בשבי לבד 50 ימים ויותר. כשהן היו עצובות, כשהן בכו, השובים שלהן היכו אותן ונגעו בהן", אמרה גולדשטיין-אלמוג. "הן תיארו עדויות על תקיפות מיניות באיומי נשק על בסיס יומי. חלק מהן היו פצועות מירי ולא קיבלו טיפול רפואי הולם. חלק אפילו איבדו גפיים. הן אמרו שהן יכולות להתמודד עם הנכות, אבל לא עם הדרך שבה התנהגו כלפיהן".
לדברי גולדשטיין-אלמוג, "הן חזקות, ולא איבדו תקווה. אבל הן היו על הקצה כבר לפני חמישה שבועות, כשהופרדנו מהן. חייבים לשחרר אותן. אסור שהן יהיו שם עוד יום אחד".
(צילום: שמוליק דודפור)

ל-ynet Live התראיינו הבוקר רובי חן, אביו של איתי חן, ואלון נמרודי, אביו של תמיר נמרודי, שנחטפו על ידי חמאס. "בקטאר התעניינו מאוד לשמוע את הסיפורים האישיים שלנו", אמר חן - שפגש את ראש ממשלת קטאר. "לא דיברו איתנו על החיסול (של אל-עארורי - נ"כ וש"כ). דיברנו על כל מיני נושאים וגם על הצורך להסתכל על ההיסטוריה. אין הרבה דוגמאות לכך שמיישבים סכסוך רק דרך מהלך צבאי. צריך מרכיב מדיני, ויש לנו דרישה מקבינט המלחמה להתכנס על היום שאחרי".
אביו של תמיר, אלון, סיפר על פגישה עם שרת החוץ של גרמניה אמש: "תמיר הוא אזרח גרמני. היא אמרה שהם עושים ורוצים לעשות כל מה שניתן כדי להחזיר את כולם הביתה - את כל החטופים. אני דיברתי איתה על האפשרות של הכוח שיש להם - השפעה מול טורקיה ומול קטאר והיא הסכימה איתי ואמרה שיעזרו גם בנושא הזה".
6 צפייה בגלריה
תמיר נמרודי איתי חן
תמיר נמרודי איתי חן
איתי חן ותמיר נמרודי
השניים תיארו גם את המפגש שקיים שר הביטחון יואב גלנט עם משפחות החיילים החטופים, ובו אמר שהמלחמה לא תיעצר עד החזרתם. "אחת האימהות אמרה לו 'תדע לך - התמונה של הבן שלי דועכת, מתאדה'. זו תחושה קשה של כולנו - התמונות של הילדים שלנו הולכות ומתאדות והכאב עצום. אין לנו זמן. על מדינת ישראל לעשות כל מה שהיא יכולה. אחדות ישראל לא תקרה בלי ההחזרה של החטופים אין תמונת ניצחון בלי החזרת החטופים".
ניר (שוקו) כהן ושרון כידון השתתפו בהכנת הכתבה