שלושה תושבי יוון תקפו ביום רביעי את פהד קובטי (24), חייל משוחרר מנצרת, לאחר שחשדו בו כי הוא יהודי מישראל. קובטי, ערבי-נוצרי שטייל ביוון עם קרובי משפחתו, נפצע בלסת ובראשו. ג'אקלין קובטי, אימו של פהד, סיפרה כי תוקפי בנה נמלטו רק לאחר שהראה להם את הצלב שעל גופו. "כלום לא עזר, עד שאזרח מתוניסיה הרחיק אותם ועזר לבני להוכיח שהוא ערבי. רק אז הם התנצלו ונמלטו מהמקום - זה היה יכול להיגמר ברצח", אמרה.
פהד קובטי בבית החולים, לאחר התקיפה

לדבריה, "בני היה בטיול ביוון עם חברים וקרובי משפחה. ביום שלישי בלילה הם היו במסיבה שנמשכה עד שעות הבוקר. אחרי שהמסיבה נגמרה, כל אחד מהם הלך לדרכו לבדו. בני שכר טרקטורון, ותיירים יהודים ביקשו ממנו להסיע אותם. הוא לקח אותם, ובדרך הם השמיעו שירים ומוזיקה בעברית".
היא הוסיפה: "פהד חזר למקום שממנו אסף את התיירים, ואז חסמו אותו שלושה תושבים מיוון. הם שאלו אותו 'מאיפה אתה?', והוא ענה שהוא מישראל. ברגע זה הם החלו להכות אותו. בני הגן על עצמו, אך בשלב מסוים כבר לא הצליח והתחיל לצעוק 'אני ערבי-נוצרי'. כלום לא עזר, עד שאזרח מתוניסיה עזר לבני להוכיח לתוקפים שהוא ערבי. הוא הוריד את החולצה והראה להם את הצלב שעל גופו. רק אז הם התנצלו על המעשה וברחו מהמקום".
2 צפייה בגלריה
פהד קובטי
פהד קובטי
נפצע בלסת ובראש. פהד קובטי בבית החולים
האם סיפרה כי בנה נפצע בכל חלקי גופו וכי נגרמו לו שברים. לאחר שפהד חזר לארץ, הוא פונה למרכז רפואי צפון – פוריה שליד טבריה - שם הוא עובר בימים אלה כמה ניתוחים. "אחרי התקיפה התקשרו לאמבולנס שיפנה את בני. היו כוחות ביטחון במקום, אבל איבדנו קשר עם פהד עד שעות הצהריים. עשינו את כל המאמצים עד שהוא חזר לארץ ביום רביעי בערב, ואז הוא פונה לבית החולים. רק היום הוא עבר ניתוח ומתקשה לדבר".
האם ציינה כי לאחר האירוע נודע לבנה שתוקפיו רבו עם היהודים שהסיע, וחשבו שהוא "אחד מהם". היא סיכמה: "צר לי מאוד על המקרה המזעזע, תודה לאל שבני חזר אלינו בחיים. מצער אותי שהמצב הביטחוני גורם לסכנת חיים לתיירים ישראלים שיוצאים לטייל בחו"ל. אני רוצה שכל העולם ידע את מה שעבר על בני. מקרה כזה היה יכול להסתיים ברצח. אני דורשת מכל הגורמים להפעיל לחצים, לעצור את אלו שתקפו את בני ולהעניש אותם - לפני שיתקפו אנשים אחרים. לא נעביר את המעשה בשתיקה, נמשיך להיאבק עד הסוף".