דובר צה"ל עדכן כי בהתאם להערכת מצב החליט היום (שני) מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, על השהיית חופשות בחו"ל לאנשי קבע המשרתים בחיל. ההחלטה מגיעה על רקע דריכות שיא בישראל למתקפות מצד איראן וחיזבאללה, ולאחר הודעת הפנטגון מהלילה על שליחת צוללת הטילים הבליסטיים USS GEORGIA למזרח התיכון, והאצת הגעתה של נושאת המטוסים "לינקולן". עם זאת, גם הבוקר אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף.
2 צפייה בגלריה
הנחיה חדשה לאנשי הקבע. האלוף תומר בר
הנחיה חדשה לאנשי הקבע. האלוף תומר בר
הנחיה חדשה לאנשי הקבע. האלוף תומר בר
(צילום: AFP, דובר צה"ל)
כמה יעלה לאיראן לתקוף?

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, הבהיר כבר אמש כי חרף הדיווחים על כך שאיראן החליטה להוציא לפועל מתקפה נגד ישראל, אין בשלב הזה שינוי בהנחיות שניתנו לציבור. "בעקבות הפרסומים בנוגע לתוכניותיה של איראן, אנחנו מבהירים כי בשלב זה אין כל שינוי בהנחיות פיקוד העורף", מסר הגרי. "צה"ל ומערכת הביטחון עוקבים אחר האויבים שלנו וההתפתחויות במזרח התיכון, בדגש על איראן וחיזבאללה, ומקיימים הערכת מצב כל העת. כוחות צה"ל פרוסים וערוכים במוכנות גבוהה".
השמועות סביב המתקפה האיראנית הקרבה החלו בפרסום של "טהרן טיימס", שלפיו מפקד משמרות המהפכה אמר כי התגובה האיראנית יוצאת לדרך. בימים האחרונים הקפידו האיראנים לאיים מפורשות בתקיפה בישראל, וכך עשו גם בחיזבאללה - כחלק מהקרב הפסיכולוגי שנועד לזרוע בהלה בציבור הישראלי.
גם הבוקר נמשכו איומי איראן, בצל אזהרות מנהיגים בעולם ש"תישא באחריות" אם תחליט לצאת למתקפה משמעותית. שר החוץ של איראן עלי באקרי אמר לשר החוץ של סין וואנג יי כי לאיראן יש את "הזכות לתגובה הולמת ומרתיעה" נגד ישראל, כדי להבטיח יציבות באזור המזרח התיכון. את הדברים אמר באקרי שעות לאחר שנשיא צרפת עמנואל מקרון, קנצלר גרמניה אולף שולץ וראש ממשלת בריטניה קיר סטרמר הוציאו הצהרה משותפת, בה הזהירו: "יש להימנע ממתקפה שתחריף את המתיחות האזורית ותסכן הפסקת האש ועסקת חטופים".
2 צפייה בגלריה
עלי חמינאי, יחיא סינוואר, חסן נסראללה
עלי חמינאי, יחיא סינוואר, חסן נסראללה
"ציר ההתנגדות מנהל את הלחימה בצורה מחושבת". חמינאי, סינוואר ונסראללה
(צילום: AFP / HO / KHAMENEI.IR / AP)
לדברי המנהיגים, "אין מדינה שתרוויח מהסלמה נוספת במזרח התיכון". כמו שר החוץ של איראן, גם יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי, הבהיר היום בריאיון לעיתון אל-ג'ומהוריה הלבנוני כי "התגובה שישראל ממתינה לה היא בלתי נמנעת. נתניהו מסרב לכל המאמצים לשים סוף לתקיפות". לדבריו, אפשרות הגלישה למלחמה רחבה עדיין קיימת, "אך ציר ההתנגדות עדיין מנהל את הלחימה בצורה מחושבת, וחיזבאללה מגביל את התקיפות למטרות צבאיות ישראליות".
בישראל עדיין לא בטוחים אם איראן תתקוף יחד עם חיזבאללה, שאיים להגיב לחיסול פואד שוכר בביירות, או בנפרד מארגון הטרור. בינתיים, עיתון אל-ג'ומהוריה פרסם הבוקר מאמר שבו נכתב כי בשעות האחרונות הופיעו אינדיקציות לכך שחיזבאללה מפנה את המטות המוכרים שלו בדאחייה - גם הפוליטיים - כולל ציוד מחשבים. לפי העיתון, הדבר מצביע על כך שתהיה תגובה של חיזבאללה ושהנהגת הארגון מתכוננת לגרוע מכל במקרה של תגובה ישראלית.
נציין כי כבר ב-2 באוגוסט, יומיים אחרי החיסול של שוכר, דווח בערוץ הסעודי אל-חדת' שחיזבאללה מפנה מפקדות וציוד צבאי מהדאחייה, וגם הודיע לדיירים בהם מתגוררים בכירי ארגון הטרור - וכן לאנשים שגרים במבנים סמוכים למוסדות הארגון - לעבור ל"מקומות בטוחים יותר".