לוין מציג את הרפורמה במערכת המשפט בכנסת, אמש
(צילום: ערוץ כנסת)

ברק סרי, יועץ אסטרטגי שעבד במשך שנים עם שרים בכירים, בהם שר הפנים והבריאות אריה דרעי, אמר כי העיתוי של הצהרת שר המשפטים יריב לוין פחות מיממה לפני הדיון בבג"ץ בעייתית מבחינתו. "אם זה היה תלוי בו, הוא חד-משמעית היה אומר ללוין לא לעשות את זה", טען בריאיון ל-radio ynet הבוקר (חמישי).
לדבריו, מסיבת העיתונאים של בכיר הליכוד אמש לא נעשתה בתיאום עם יו"ר ש"ס - וגם ראש הממשלה בנימין נתניהו הודר מהסוגיה: "אני קרוב לעניינים ומכיר אותם. דרעי לא ידע על זה, נתניהו לא ידע".

2 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה ה-37 במליאת הכנסת
השבעת הממשלה ה-37 במליאת הכנסת
לוין, נתניהו ודרעי. "אם זה היה תלוי בו הוא היה אומר לשר המשפטים לא לעשות את זה"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
2 צפייה בגלריה
טוען שדרעי לא הפר את עסקת הטיעון. ברק סרי
טוען שדרעי לא הפר את עסקת הטיעון. ברק סרי
טוען שדרעי לא הפר את עסקת הטיעון. ברק סרי
(צילום: יובל חן)
סרי התייחס לעסקת הטיעון שנחתמה עם דרעי לפני כשנה, ואמר כי הוא לא הפר אותה, ולא התחייב שלא לשוב לחיים הפוליטיים: "זה היה ברור, הוא גם לא הסתיר את זה, שהוא מתכוון לפרוש מהכנסת ולהמשיך להנהיג את ש"ס מכל מקום שהוא יהיה. עכשיו מה זה לא לחזור? הוא היה בראש רשימת ש"ס. זה לא נעשה בהיחבא במחשכים. זה שהבחירות הגיעו הרבה יותר מהר ממה שכולנו ציפינו זה משהו אחר".
"אם הייתה כאן איזו הפרה של עסקת הטיעון, ולו הקטנה ביותר, נניח אם הוא לא היה משלם את ה-180 אלף שקלים אז הייתה רצה הפרקליטות לבית המשפט והיו קובעים שיש כאן הפרה וטוענים נגדו".
עם זאת, לדבריו, המקרה שונה בתכלית: "ברגע שהוא רץ בראש רשימת ש"ס לבחירות, הרי אני לא ראיתי אף אחד שעותר נגד הכוונה שלו לרוץ או נגד השאיפה שלו - ומונע ממנו להתמודד. כל ההתמודדות שלו הייתה גם לכנסת וגם לתפקיד בכיר בממשלה, זה היה על השולחן בצורה הכי נחרצת, אף אחד לא הסתיר את זה".
על טענת היועצת המשפטית לממשלה, ולפיה מינוי דרעי לשר "חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות", השיב סרי: "עילת הסבירות זה דבר סובייקטיבי. על עילת הסבירות דרעי דיבר גם בתקשורת, ואמר שזה דבר שלדעתו צריך לעבור מהעולם. אגב, יריב לוין מדבר על זה כבר שנים רבות, לא בעקבות משפט דרעי".