בבית העלמין הצבאי ביישוב סאג'ור הובא היום (שני) למנוחות רב-סרן ג'לאא אבראהים (25), מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 601, עוצבת עקבות הברזל (401), שנפל בקרב בדרום רצועת עזה. "זכינו בך כמפקד וכחבר, תמיד היית מצטיין בכל דרך. אומץ לב וחתירה למגע וניצחון תמיד אפיינו אותך", ספד לקצין אחיו, סגן-אלוף ג'זאא אבראהים.
הלווייתו של רס"ן ג'לאא אבראהים

מאות בני אדם ובכללם בני משפחה, מכרים וחברים לנשק ליוו את רס"ן אבראהים בדרכו האחרונה. האח ג'זאא אמר עוד בדברי ההספד: "אנחנו משפחה שתמשיך בדרך שלך. 'הניצחון יביא את הביטחון, שום דבר אחר'. זה מה שתמיד אמרת לי, ואתה צודק. אבא זכרו לברכה אמר שתהיה הילד הכי מוצלח, והוא צדק".
שייח מופק טריף, ראש העדה הדרוזית, אמר בהספדו: "כמי שמכיר את המשפחה של ג'לאא מקרוב, אין זה מפתיע. מדובר בנצר למשפחה שורשית, פטריוטית, המחוברת למדינה בכל רמ"ח איבריה. משפחה שנתנה את כל כולה למדינה, משפחה שמסרה את נפשה ואת עצמה למען המדינה מאז תקומתה ועד היום".
1 צפייה בגלריה
רס"ן ג'לאא סלים איברהים ז"ל
רס"ן ג'לאא סלים איברהים ז"ל
רס"ן ג'לאא אבראהים
(צילום: דובר צה"ל )
רס"ן אבראהים, שנהרג מפגיעת נ"ט ברפיח, הותיר אחריו אם ו-12 אחיות ואחים, רבים מהם בתפקידי ביטחון משמעותיים. הקצין היה האח הרביעי במשפחה שמשרת בחיל ההנדסה. מאז תחילת המלחמה איבדה העדה הדרוזית 10 קצינים וחיילים, ועוד אזרח שנהרג מפגיעת רקטה בקריית שמונה.
ביישוב סאג'ור בגליל שיעור קצונה לוחמת מהגבוהים ביותר במדינה ביחס לאוכלוסייה. ראש המועצה ג'בר חמוד אמר בהלוויית אבראהים: "בשמי ובשם כלל אחיי ראשי הרשויות הדרוזיות, אנחנו פונים ביום קשה זה לממשלה - תהיו אמיצים כמו הדרוזים והעם היהודי בשדה הקרב ותכריזו על העדה הדרוזית כנכס לאומי בגליל, בגולן ובכרמל, ותעברו מחיבוק הדוב לחיבוק האחים הנאמנים, השווים בחיים ולא רק בדמים".