2 צפייה בגלריה
הציוד שנתפס
הציוד שנתפס
שוט, יומנים וצעיפים לכיסוי עיניים. הציוד שנתפס
(צילום: דוברות המשטרה)
כתב אישום קשה מאוד הוגש הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד אב ובת זוגו, שהתעללו - פיזית ונפשית - בילדיו של האב. בין היתר תקפו אותם במכות שוט, ופצעו את איבר מינו של אחד הילדים, כבן 6, באמצעות מצית וסכין. הם מואשמים בשבעה סעיפים של התעללות בקטין חסר ישע, וכן בעבירות אלימות חמורות.
מהאישום עולה כי לאב, בן 36 מהצפון, שלושה ילדים, בהם ילדה בת 9 ושני בנים בגילאי 8 ו-6. הוא ובת זוגו, בת 26, נישאו לפני כשנה, ובמהלך חודש ינואר האחרון - התגוררו עם הילדים בבית האב. המעשים החמורים נחשפו ב-ynet. בת הזוג לא הגיעה לבית המשפט היום - מאחר שילדה את תינוקם המשותף.
מהאישום, שהגישה פרקליטות מחוז צפון עולה כי הקורבן המרכזי למעשיהם של השניים היה הילד הקטן, בן ה-6, אך גם הילדה סבלה מנחת זרועם. באחת הפעמים בהם היכה האב את הילדה, סטר לה מספר רב של פעמים, הרים אותה מראשה והטיח אותה בחוזקה בספה. הוא חבט בה עשרות פעמים ואף בעט בה. במקרה אחר, היכתה הנאשמת את בת ה-9 ובן ה-6 במכות שוט, בעוד הנאשם מונע מהם לברוח, מכה ובועט בהם.
במספר מקרים כבלו ההורים את הילד לכיסא, כשהוא ערום. הם קשרו אותו בחבלים לכיסא, בידיו, רגליו וגופו, וכן כרכו נייר דבק סביב צווארו ופיו. לעתים הותירו את הילד כבול לילה שלם, בעודם ישנים. הם גם נהגו לאכול כאשר הילד יושב מולם, לעתים כבול לכיסא, ורק אחרי שסיימו אפשרו לו לאכול שאריות.
2 צפייה בגלריה
אילוס אונס התעללות ילד ילדה ילדים אונס/התעללות
אילוס אונס התעללות ילד ילדה ילדים אונס/התעללות
הכו את הילדים בשוטים וסטרו להם - הקורבן המרכזי, ילד בן 6. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בשני מקרים אחרים, פגעו השניים באיבר מינו של הילד, "על רקע חשדם כי הוא נוגע באיבר מינו". באחד המקרים שרפו את קצהו של האיבר באמצעות מצית ברנר (טורבו), ובמקרה אחר חתכו את קצה האיבר בסכין. באישום מתואר כי השניים לא טיפלו כלל בפצעיו של הילד, דבר שהותיר אותו מצולק. השניים נעצרו על ידי המשטרה בתחילת החודש שעבר, והפרקליטות מבקשת כעת מבית המשפט להאריך את מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים.
החקירה החלה בעקבות דיווח כי הילדים לא הגיעו לבית הספר במשך כמה ימים. בתחילת חודש פברואר הגיעו שוטרים לבית ולאחר שבני הזוג סירבו לפתוח את הדלת, פרצו השוטרים פנימה. מהמשטרה נמסר כי הילדים נמצאו נעולים בחדר "מפוחדים ופצועים".
לאחר המעצר הגיעו לבית חוקרי המשטרה ומצאו בו מצלמות אבטחה רבות. הם נדהמו לגלות עשרות שעות צילום שתיעדו את האלימות האכזרית שננקטה כלפי הילדים, כפי שנחשף ב-ynet. החוקרים מצאו גם שוטים ששימשו את החשוד והחשודה להצליף בילדים, וצעיפים שבאמצעותם על פי החשד כיסו להם את העיניים במהלך ההתעללויות. הם אף מצאו בבית 15 יומנים שבהם תיעדו ההורים על גבי 450 עמודים את כל מעשי ההתעללות.
עו"ד נוח רחאלעו"ד נוח רחאל

עו"ד נוח רחאל, שמייצג את האם החורגת, מסר בתגובה כי "דקות לאחר הגשת כתב האישום הלקוחה ילדה את בתה הבכורה, ולצערי במקום שתחגוג עם משפחתה את האירוע המשמח היא עצורה במחלקת היולדות כששוטרות שומרות עליה בכל שעות היממה. היא מכחישה את כל העבירות המיוחסות לה וטוענת לחפות מלאה. אני מתכוון להילחם על שחרורה בתנאים מגבילים בבית משפחתה. מדובר באם צעירה ונורמטיבית ללא כל עבר פלילי. היא מעולם לא נחקרה במשטרה וזכותה המלאה לגדל את בתה כמו כל אם אחרת במדינה. מדובר באם שגידלה את ילדיו של בעלה ברגישות, באהבה ובמסירות. היא אם למופת שנקלעה לסיטואציה הזויה והיא תלחם על חפותה".